Bjørndal Mølle, Odby
Fra : Frode Emil Andersen

Dato : 10-01-06 21:33

Jeg vil gerne i forbindelse med efterkommere af Mølleriejer Chr Andersen
Hebsgaard ( 1851-1917 ) og hustru Mariane Kirstine Abelone Jakobsen(
1862-1949 )
boende Bjørndal Mølle i Odby på Thyholm. Møllen og ejendommen eksistere
ikke længere. Der var ti børn i familien Jeg har en del billeder uden
navne,som jeg tror stammer fra familien. Det kunne jo være at der var nogen
som kunne sætte navne på dem.
Med venlig hilsen,
Frode Andersen

Fra : peters

Dato : 13-01-06 09:53

Hej Frode Andersen !

Jeg er gift med en datter af Anders Hebsgaard fra Søndbjerg Odby sogn
(Uglev). Det er ganske vist at der engang fandtes en mølle i Bjørndal
ca 3 km nordøst for landsbyen Uglev, hvor min kone er født.
Jeg har fundet ud af, at i dag er der kun nogle stenrester tilbage,
hvor møllen har ligget, hvis du vil vide mere vil jeg foreslå at du
kontakter den ældste person i Odby, som ved en masse om egnen nemlig
Martin Gade på tlf. 9787 5027.
Han er altid parat til at fortælle om egnen, slægter mm.
I Søndbjerg findes der også et lokalhistorisk museum
Thyholm Egnsmuseum tlf. 9787 5555 som måske kan hjælpe.
Om Hebsgaard slægten, som jeg er indgiftet i er efterkommere af nogle
af dem du efterlyser ved jeg ikke, der findes som du sikkert ved en del
slægter med Hebsgaard navnet på egnen uden, at de dog alle er i
familie med hinanden.

Hilsen
Manfred Petersen