Hva´ mon der foregår ?
Fra : JytteJ

Dato : 10-01-06 20:42

Efter en del møje og besvær får jeg indtastet Skanderborg Amt og sogn, og
kommer til en side hvor man kan vælge hvilken tidsperiode (1875) klikker
og
får at vide at siden ikke er tilgængelig ?!
Der dukker også en alarm op med advarsel om højrisiko.
Er der nogle der ved hvad der dog sker ??

VH
JytteJ

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 11-01-06 09:03

Hvor???

Flemming

Fra : JytteJ

Dato : 11-01-06 13:11

"Fl. Svendsen" <zeus2@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor???
>
> Flemming

Nåh ja, undskyld, det var på arkivaliaonline.

JytteJ

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 11-01-06 13:27

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh ja, undskyld, det var på arkivaliaonline.
>
> JytteJ

>>> JytteJ

På basis af dine sparsomme oplysninger, kunne det lyde for mig, som om du
vil søge i Kirkebøgerne på Arkivalieronline.
Har du søgt før ? Har du installeret Macromedia Flashplayer ? Ellers se
under FAQ afsnittet - eller på forsiden, hvor der
ligger en lille vejledning:

"Bladningsprogrammet er lavet i Macromedia Flash, og for at kunne se de
indscannede sider skal du først installere en Macromedia Flash Player.
Installationen sker automatisk (Vejledning) første gang, det nye
bladningsprogram benyttes.
Hvis installationen ikke sker automatisk, er der mulighed for hente
programmet på producentens hjemmeside. "

"Alarm og risiko"-advarslen kan være fra din Windows firewall - (eller en
anden ) eller din Norton Internet Security, hvis du har SÅDAN én,
der vil advare dig mod at køre Flash-sider, fordi de _kan_ være farlige,
indeholde scripts osv. Så skal den konfigureres så den en anden
gang ikke bliver bange for Arkivalieronline.dk

Ellers skriv lidt mere detaljeret om, hvad der står i den øverste, blå linie
på advarslen: Hvilket program er det, der advarer ?
Får du "den grå baggrund" når du klikker på linket ud for årstallet - eller
er det den sædvanlige "Microsoft - side" der fortæller dig at
der ikke er nogen forbindelse..... eller hvad ?

Med venlig hilsen
Martin