sygdomsslægtshistorie ?
Fra : JytteJ

Dato : 07-01-06 00:22

Hej
Er der nogen der ved eller har prøvet selv, at få oplyst sygdomme og
indlæggelser hos f.eks. en mormor.
Jeg ville meget gerne vide hvad det var min mormor fra 1889 - 1959 fejlede
og evt. døde af.

Er den slags oplysninger overhovedet tilgængelige ?
Og er der nogle som ved, hvor man skal lede. ?

På forhånd tak for svaret.
JytteJ

Fra : b.boserup

Dato : 08-01-06 02:31

Nej de oplysninger er desværre lukket så det kan du ikke få at vide
Hilsen Birgit

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-01-06 16:13

"b.boserup" <b.boserupnomail@comx.dk> skrev i en meddelelse
> Nej de oplysninger er desværre lukket så det kan du ikke få at vide
> Hilsen Birgit
> "JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

Det kommer an på så meget. Min slægtsforskende
veninde har nu haft lejlighed til at kigge forfædrene
i sygehuskortene - men her drejede det sig så også
om psykiatriske sygdomme.

Mhv.Bodil.

Fra : JytteJ

Dato : 09-01-06 19:56

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:43c12c02$0$8866$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> veninde har nu haft lejlighed til at kigge forfædrene
> i sygehuskortene - men her drejede det sig så også

Mener du det er nemmere at få at vide, hvis det er psykiatriske sygdomme det
drejer sig om.
Det er lige precis det vi gerne ville vide noget mere om.
Der er ikke rigtig nogle der ved hvad hun egenlig døde af som 60-årig. Det
var/er "ikke noget man taler om" når det drejer sig om psykatriske sygdomme.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 23:18

Det kommer an på hvornår det er.
Jeg har bestilt og set mange dødsattester på Rigsarkivet, der står hvad
vedkommende døde af.
Jeg måtte også kopiere attesten, så jeg kunne spørge andre, hvad lægen
havde
skrevet på latinsk. Men de var alle mere end 10 år gamle!
Med venlig hilsen
Karen

> [...]
> og evt. døde af.
>
> Er den slags oplysninger overhovedet tilgængelige ?
> Og er der nogle som ved, hvor man skal lede. ?

Min indbakke er beskyttet af TryUs SPAMfighter
17 spam mails er blokeret indtil videre.
Hent gratis www.tryus.dk/spamfighter.asp i dag!

Fra : JytteJ

Dato : 09-01-06 19:52

"Karen Elvers" <kelvers(a).pc.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer an på hvornår det er.
> Jeg har bestilt og set mange dødsattester på Rigsarkivet,

Det var da et forsøg værd. Der er da kun et rigsarkiv ikke ? Min mormors
familje stammer fra sjælland, men hun selv døde i Horsens i 1959

VH
JytteJ

der står hvad

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 16:52

Ja, det er Rigsarkivet i København centrum.
Rigsdagsgården 9, 1218 København K
Telefon 33 92 33 10
Fax 33 15 32 39
E-post mailbox@ra.sa.dk
Hjemmeside www.sa.dk/ra

Men husk at bestille dødsattesten mindst en uge,
inden du tager derind, da de henter det på et fjernlager,
men så sidder man også med ½ års originale attester (de er støvede)
mvh
Karen

Fra : JytteJ

Dato : 10-01-06 17:50

> [...]
> inden du tager derind, da de henter det på et fjernlager,
> men så sidder man også med ½ års originale attester (de er støvede)

Tusind tak for den nyttige inf. Man nu er jeg da helt på den.
Hjemmesiderne
til henholdsvis rigsarkivet som du skriver, og arkivet over sjælland osv.
ligner hinanden til forveksling. Det sidste ligger jo på Jagtvej, hvor jeg
skal hen for at finde ud af hvem min mormors far var.
Og nu nævner du et sted inde i byen. Hvor finder man hvad ??

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 10-01-06 22:22

Hej Jytte,

hvis du skal nå begge steder samme dag så går bus 66 fra Landsarkivet og ind
til Det kongelige Bibliotek. Og lige igennem haven bag Det kongelige
Bibliotek - der ligger Rigsarkivet.

Mvh

Ulla

Fra : JytteJ

Dato : 11-01-06 19:38

"Ulla og Rasmus" <ulla_rasmus@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis du skal nå begge steder samme dag så går bus 66 fra Landsarkivet og
> ind til Det kongelige Bibliotek. Og lige igennem haven bag Det kongelige

Tak for inf. men jeg bor i Esbjerg og vil helst tilbage samme dag, så jeg
kommer nok til at drage til staden 2 gange.

JytteJ

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 12-01-06 00:16

Hej Jytte

Der er ikke noget at sige til at du gerne vil nå det hele på en og samme
dag, men det er jo da trods alt en lang tur her til Københavnstrup.

Fra Hovedbanegården kører hurtigbus 250S ret hurtigt til Ågade/Jagtvej og
hvis du så skulle have tid i overskud kan du jo tage den anden bus til
Rigsarkivet )

Held og lykke med forehavendet og knæk og bræk.

Mange venlige hilsener en anden Jytte (Dekov i Østdanmark med rødder i det
jydske)