Folketællingerne
Fra : p.o.nielsen

Dato : 06-01-06 19:34

Når jeg søger på folketællingerne i Dansk Dataarkiv, får jeg tit svaret 0
personer fundet. Jeg har f. eks. søgt i Ft 1845 efter Chresten Thomsen,
Vejle amt, Tyrstrup herred, Bjert. 0 svar. Bruger jeg min CD med
folketællingen 1845, får jeg fint svar. Her kendte jeg derfor "svaret" efter
mine notater og ved nøjagtig, hvad jeg skal skrive, men det virkede ikke.
Det var en prøve, fordi jeg har fået dette "0-svar", mange gange selv om
sognet skulle være kip-indtastet, f. eks. Viuf 1850.
Povl

Fra : Inger Buchard

Dato : 06-01-06 20:01

Er du sikekr på at herredet hedder Tyrstrup i 1845? - at sognet hedder
Bjert?
Jeg kan se et herred med navnet Nørre Tyrstrup og et sogn, der hedder Sønder
Bjert.

Husk, når du søger på ddd.dda.dk, at stednavne skal skrives som de står i
protokollen. I praksis betyder det, at man skal lade være med at skrive
noget i Herreds og sognefelterne.

Oversigten over tilgængelige FT siger:
Vejle Brusk Nørre Bjert FT 1787 A0391
Vejle Brusk Nørre Bjert FT 1834 A0393
Vejle Brusk Nørre Bjert FT-1801 A0392
Vejle Brusk Nørre Bjert FT-1845 A0009
Vejle Nørre Tyrstrup Sønder Bjert FT-1803 C1200
Vejle Nørre Tyrstrup Sønder Bjert FT-1845 C3529
Vejle Nørre Tyrstrup Sønder Bjert (Kongerigsk) FT-1860 C6659

Inger

Fra : p.o.nielsen

Dato : 06-01-06 22:49

Hej Inger.
Ja, jeg har prøvet Nørre Tyrstrup og sognet
Sønder Bjert, men det hjælper ikke.
Venlig hilsen
Povl
"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:43bebe44$0$1778$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Arne Feldborg

Dato : 07-01-06 00:07

"p.o.nielsen" <p.o.nielsen@webspeed.dk> skrev Fri, 6 Jan 2006 22:48:46
+0100

>Ja, jeg har prøvet Nørre Tyrstrup og sognet
>Sønder Bjert, men det hjælper ikke.

Det hedder faktisk Sønder Bjert, og det må være een af de to her nævnte.
Fkt-1845; Sønder Bjert - II. Byen Agtrupskov; 4; Kaadnersted
1122; Chresten Thomsen; ; 53; gift; Havnbjerg S. Nør Herred, Als;
1123; Metmarie Nissen; ; 50; gift; Øesbye Sogn; hans Kone
1124; Ellenmarie Holdt; ; 19; ugift; Agtrupskov; deres Børn
1125; Maren Holdt; ; 17; ugift; Agtrupskov; deres Børn
1126; Dorthea Sophie Holdt; ; 13; ugift; Agtrupskov; deres Børn
1127; Cicilie Marie Holdt; ; 11; ugift; Agtrupskov; deres Børn

Fkt-1845; Sønder Bjert - II. Byen Agtrupskov; 15a; Leiehuus
1181; Chresten Thomsen; ; 30; gift; Læborg Sogn Ribe Amt; Dagleier
1182; Anmarie Dau; ; 31; gift; Agtrup; hans Kone
1183; Nis Chrestensen Dall; ; 5; ugift; Skartved; deres Børn
1184; Elisabeth Christine Dall; ; 2; ugift; Skartved; deres Børn

Og de kommer iøvrigt også fint frem ved søgning på DDA. Det samme gælder
Viuf 1850. Hvis du er i tvivl så lad være med at skrive herred, og i
sognenavnet kan du iøvrigt godt bruge wildcards (feks %bjert).

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/