Flotte istappe, men hvordan
Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-06 11:17

Vand løber da lodret nedad, men istappe under min tagrende er mere og
mere forgrenede

Kan drypsten også være juletræsagtige?

Fra : Martin Bak

Dato : 26-01-06 11:21

> Vand løber da lodret nedad, men istappe under min tagrende er mere og mere
> forgrenede

Turbulens fra tagudhænget?

> Kan drypsten også være juletræsagtige?
Der er næppe megen turbulens i en drypstenshule..

Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-06 12:52

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote in message

> Turbulens fra tagudhænget?

> Der er næppe megen turbulens i en drypstenshule..

Det er helt vindstille idag, nul turbulens

Snarere flyder netop smeltet is ned og møder en frysende zone og en
vold opstår og det danner forgrening - men sært ser det ud både mit
lille udhæng over hoveddør og ved høj stor tagrende - begge steder går
tap-dele ikke lodret ned men skråt forgrenet.
som en arizonakaktus på hovedet, dem der ligner en mand eller et
spøgelse

og ved døren helt skæve uforgrenede lange pinde med kugle i spidsen

Fra : ThomasB

Dato : 27-01-06 14:16

> Vand løber da lodret nedad, men istappe under min tagrende er mere og mere
> forgrenede

Hvis vandet fryser til is f.eks halvejs nede vil det lave en pukkel, som
giver grobund for juletræsformen.

Jeg tror ikke det kan ske med drypsten, med mindre der er frost i nærheden