avanceret regnemaskine søges
Fra : Ukendt

Dato : 23-01-06 20:38

hejsa
Er her en der kender en god regnemaskine til download og installering på
computeren her.
den skal mindst kunne klare cos, sin og opløfte i forskellige grader f.eks.
: (20-1+20-1)-1 = 10 m.m.til udregning af elektrikkeren teori
Skulle den evt koste et beskedent beløb kommer jeg nok også over det, men
gerne gratis.

Mvh og tak
Mikkel

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 23-01-06 20:54

Mikkel wrote:

> [...]
> : (20-1+20-1)-1 = 10 m.m.til udregning af elektrikkeren teori
> Skulle den evt koste et beskedent beløb kommer jeg nok også over det, men

Hej Mikkel

Hvis OPN ikke forskrækker dig så kig på HPs HP48 - eller kan de andre
måskre bruges?:

http://da.wikipedia.org/wiki/Lommeregner#Software_lommeregnere

mvh/Glenn

Fra : Søren Mors

Dato : 23-01-06 22:08

Mikkel wrote:
> [...]
> den skal mindst kunne klare cos, sin og opløfte i forskellige grader f.eks.
> : (20-1+20-1)-1 = 10 m.m.til udregning af elektrikkeren teori

Giver det ikke 38?

Den der ligger i windows XP powertoys kan vist en del af det du søger
efter. Google kan faktisk også temmeligt meget, prøv at søg efter
sin(2pi) f.eks.

Søren Mors

Fra : Jens L Jensen

Dato : 23-01-06 22:26

On Mon, 23 Jan 2006 22:08:18 +0100, Søren Mors wrote:

> Giver det ikke 38?

det er vist snarere 37
men der skal nok stå (20^(-1)+20^(-1))^(-1) = 10

Jens

--
A angry badger with a troubled past and nothing left to lose! An elephant
that never forgets... TO KILL! And a seldom used crab named Lucky aka

Fra : Morten Dahl

Dato : 23-01-06 22:29

Mikkel wrote:
> [...]
> : (20-1+20-1)-1 = 10 m.m.til udregning af elektrikkeren teori
> Skulle den evt koste et beskedent beløb kommer jeg nok også over det, men

Scheme!

DrScheme [1] fungerer out-of-the-box. Og du kan finde en reference hos
[2] under "R5RS Scheme Manual" (i oeverste venstre hjoerne).

[1] http://www.drscheme.org/
[2] http://www.cs.auc.dk/~normark/scheme/laml-browser/html/laml-browser.html

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 23-01-06 23:03

Morten Dahl wrote:

> Scheme!
>
> DrScheme [1] fungerer out-of-the-box. Og du kan finde en reference hos
> [2] under "R5RS Scheme Manual" (i oeverste venstre hjoerne).

Nu plejer jeg ikke at være bleg for at reklamere for DrScheme[1], men
mon ikke Mikkel er bedre tjent med den indbyggede lommeregner i Windows?

Mikkel, har du set, at den indbyggede lommeregner kan skiftes om til
"avanceret"?

[1]
Jeg læste dk.videnskab for at fordrive tiden, mens jeg ventede
på output af et større DrScheme program

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Morten Dahl

Dato : 23-01-06 23:03

Jens Axel Søgaard wrote:

> Nu plejer jeg ikke at være bleg for at reklamere for DrScheme[1], men
> mon ikke Mikkel er bedre tjent med den indbyggede lommeregner i Windows?

Nej

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-01-06 23:18

"Morten Dahl" <dahl42@cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Nej

Jo den er altid ved hånden og kræver ingen installation eller andre
besværligheder.

Fra : Torben Ægidius Mogen~

Dato : 24-01-06 09:36

Morten Dahl <dahl42@cs.aau.dk> writes:

> Scheme!
>
> DrScheme [1] fungerer out-of-the-box. Og du kan finde en reference hos
> [2] under "R5RS Scheme Manual" (i oeverste venstre hjoerne).

Hvis man nu skal bruge et "rigtigt" programmeringssprog som
lommeregner, så vil jeg da langt foretrække Hakell, mere specifikt
Hugs fortolkeren.

Men jeg er enig med andre i, at det nok er overkill.

Torben

Fra : Leif Neland

Dato : 24-01-06 02:50

Mikkel wrote:
> [...]
> f.eks.
> Skulle den evt koste et beskedent beløb kommer jeg nok også over det,

Google er din ven

Skriv blot regnestykket i søgefeltet og søg.

Den regner endda med enheder, f.ex.: 9500 calories / 2.2 minutes =
301.121212 watts

Leif

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-01-06 10:46

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> Den regner endda med enheder, f.ex.: 9500 calories / 2.2 minutes =
> 301.121212 watts

Jeg ihukommer just dens dejlige enhed for brændstofforbrug, når man anvender
et lidt specielt udgangspunkt:
http://www.google.com/search?q=mile+per+imperial+gallon

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Leif Neland

Dato : 24-01-06 11:31

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg ihukommer just dens dejlige enhed for brændstofforbrug, når man
> anvender et lidt specielt udgangspunkt:
> http://www.google.com/search?q=mile+per+imperial+gallon

Så skal du da bare sætte den enhed på, du vil have.

http://www.google.com/search?q=mile+per+imperial+gallon+in+liter+per+km
2.82481053 liter per kilometer
Eller
0.354006044 kilometers per liter
Eller
282.481053 liter per 100km

Man kan også sige at 10km/l svarer til et brændstofforbrug på 0.1 mm^2

En 10 km 0.1mm^2 tråd af brændstof fylder 1 l.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 14:13

1000 tak skal i have for hjælpen
Jeg kæmper stadig med at finde ud af hvilken en af de foreslogne jeg skal
vælge, men jeg finder nok den rette

Mvh
Mikkel