Geografisk atlas uden navne
Fra : Steffen

Dato : 21-01-06 13:29

Er det muligt at få et verdensatlas uden navne. Jeg har et gammelt et i
bogform, men kunne godt tænke mig et til at hænge på væggen. Det kan sikkert
bestilles online fra en udenlandsk forhandler, jeg ved bare ikke, hvordan
jeg skal finde det.
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 14:18

Steffen skrev:

> Er det muligt at få et verdensatlas uden navne.

Det ved jeg ikke. Her er to butikker der sælger kort:

http://www.scanmaps.dk/butik/vaegkort/

http://www.klinge-av.dk/Sider/hvem.html

--
Bertel

Fra : Steffen

Dato : 21-01-06 16:21

Tusind tak. Jeg vil kigge på det!
Hilsen
Steffen

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-01-06 18:19

Steffen wrote:
> Tusind tak. Jeg vil kigge på det!

Og hvis du ellers selv har en god printer og en computer der kan
trække det, så kan du jo downloade et billede af Jorden med en
rimelig god opløsning - 500m/pixel:
http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/BlueMarble/BlueMarble_monthlies.html
Efter mine beregninger kan man med 300dpi lave en plakat på 7,4m x
3,7m, hvis man ellers har udstyret til det. Gid jeg havde - der er vist
lige plads til det i min lejlighed Ved dog ikke om det kræver
nogen speciel tilladelse fra Nasa Earth Observatory.

Mvh.
Bjarke W.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 19:13

Bjarke Walling Petersen skrev:

> lige plads til det i min lejlighed Ved dog ikke om det kræver
> nogen speciel tilladelse fra Nasa Earth Observatory.

Ikke hvis det er til en selv.

--
Bertel

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-01-06 20:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ikke hvis det er til en selv.

Så er der kun tilbage at finde ud af hvad det koster i
trykke-omkostninger - for sådan en printer køber man nok ikke lige
selv!

Mvh.
Bjarke W.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 22:50

> Så er der kun tilbage at finde ud af hvad det koster i trykke-
> omkostninger - for sådan en printer køber man nok ikke lige
> selv!

Næ. Du må gerne få andre til at lave en plakat til dig, men de må
ikke tjene på det uden at have aftalt det med Nasa.

--
Bertel

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-01-06 23:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Næ. Du må gerne få andre til at lave en plakat til dig, men de må
> ikke tjene på det uden at have aftalt det med Nasa.

Øv, så røg den idé. Er det reglerne for personlig brug - eller
nogle du har fundet hos Nasa? Jeg ved godt det er off-topic.

Mvh.
Bjarke W.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-01-06 23:45

> Øv, så røg den idé. Er det reglerne for personlig brug - eller
> nogle du har fundet hos Nasa?

Det er den danske lov om ophavsret (det du kalder "regler for
personlig brug") som gælder her i Danmark.

--
Bertel