Bøger til Kemi selvstudium.
Fra : Vi D. Hadraviri

Dato : 09-01-06 04:11

Her til sommer påbegynder jeg en uddannelse der kræver gymnasialt
B-niveau som betyder at jeg skal på et kursus hvor jeg "opgraderer"
mit C-niveau. Men nu er det noget tid siden jeg gik på gymnasiet og
selv mit C-niveau er ret rustent. Kan i kloge folk anbefale nogle
bøger som i det mindste kan forberede på det kursus jeg skal deltage
i til sommer. Altså bøger der går til minimum C-niveau. De må gerne
være på engelsk.

Vh, Vi. D

Fra : Sorgenfri

Dato : 09-01-06 18:39

"Vi D. Hadraviri" <vi.deler@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Lån fx Helge Myginds kemibøger på biblioteket. De kommer i både C-, B- og
A-niveauer, så du kan simpelt hen læse kemien op fra en ende af
Det er - så vidt jeg ved - ofte Myginds bøger, der undervises efter på
gymnasiale suppleringskurser, så mon ikke de vil dække dit behov.

Mvh. Sorgenfri

Fra : Ole Laursen

Dato : 09-01-06 20:06

> [...]
> Det er - så vidt jeg ved - ofte Myginds bøger, der undervises efter på
> gymnasiale suppleringskurser, så mon ikke de vil dække dit behov.

Det forslag kan jeg tilslutte mig. De nyeste udgaver hedder vidst "Kemi
2000", så vidt jeg husker. Når du nu skal bruge dem til selvstudie, kan du
måske have fordel af at anskaffe den tilhørende facitliste til opgaverne i
bøgerne.

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Anders Lund

Dato : 11-01-06 01:41

"Sorgenfri" <Sorgenfri2830FJERN@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er - så vidt jeg ved - ofte Myginds bøger, der undervises efter på
> gymnasiale suppleringskurser, så mon ikke de vil dække dit behov.

Det syntes jeg er en god ide. Jeg ved at aalborg universitet benytter
Myginds bøger til ders suppleringskurser, og jeg har selv benyttet dem i
gymnasiet, der er ok gode.
se evt: http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=133151´
Mvh
Anders Lund