alkohol%
Fra : Leo

Dato : 29-12-05 11:53

Er der nogen, der har forstand på vinfremstilling og alkoholprocenter?
Jeg har haft følgende indlæg i en anden gruppe, men har ikke fået nogen
svar.
Kan I evt. hjælpe?

"Jeg har en flaske italiensk mousserende vin med to alkoholprocenter
opgivet - den ene hedder "Alcool eff. 2% vol" og den anden "Alcool compl.
11% vol" - desuden en angivelse "mosto parzialmente fermentato"

Det sidste skal vel forståes som, at det er delvis forgæret most - altså en
slags "halvvin"/noget cideragtigt lavet på druer.
Er der 2% alkohol i drikken - og kan den ved færdiggæring nå op på 11% -
eller hvordan skal det forstås?"