"Oversavet dame" hvordan udføres illusions~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-12-05 18:26

Hej

Hvordan udfører illusionskunstnerne egentlig nummeret
"Oversavet dame"?

Jeg mener at have set nogle udførelser på tv, som angiveligt
skulle være "live" og "fra flere vinkler", hvor man ser to
"damehalvdele" spjætte med ben og arme, m.m. - selvom
der tilsyneladende er et par meters afstand mellem "dem".

--
'rluf :·)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 22-12-05 18:45

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> enriched usenet with:

http://www.mallusionist.com/stage/sawing.shtml

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Spangkuk

Dato : 22-12-05 18:49

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev

> Hvordan udfører illusionskunstnerne egentlig nummeret
> "Oversavet dame"?

Tvillinger Herluf...tvillinger, og naturligvis overlever kun den ene.

Derfor ser vi så sjældent i dag dette nummer, da humanismen har
indhentet os.

Førhen ofrede den ene tvilling sig, og hele familien kunne overleve
i flere år på den sum, han/hun fik for sin ene, og særdeledes
blodige optræden.

Spang

Fra : Aage Andersen

Dato : 22-12-05 19:12

"Herluf Holdt, 3140"
> Hvordan udfører illusionskunstnerne egentlig nummeret
> "Oversavet dame"?

Her er min teori. De to kassehalvdele kan hver for sig rumme en meget smidig
dame. I den nederste kasse er en medhjælper sammenkrøbet. Naar damen, der
skal saves over, kryber ned i kassen, stikker medhjælperen sine ben ud og
den anden dame kryber sammen i sin kasse. Saa saver vi over. Voilà.
Imponerende ser det ud, men jeg tror de snyder.

Aage

Fra : mk

Dato : 23-12-05 09:50

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Voilà.
> Imponerende ser det ud, men jeg tror de snyder.

Nej tror du?

mk

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-12-05 10:11

"mk"
> "Aage Andersen" <

> Nej tror du?

Det gør du maaske ikke? Har du en bedre forklaring?

Aage

Fra : N. Foldager

Dato : 22-12-05 21:02

Herluf Holdt:

> Hvordan udfører illusionskunstnerne egentlig nummeret
> "Oversavet dame"?

Det er min halv-søster.

Mvh
Niels Foldager

Fra : Aage Andersen

Dato : 22-12-05 21:10

"N. Foldager" >> Hvordan udfører illusionskunstnerne egentlig nummeret

> Det er min halv-søster.

Der skal vel bruges to halvsøstre?

Aage

Fra : N. Foldager

Dato : 22-12-05 21:16

Aage Andersen:

> Der skal vel bruges to halvsøstre?

Nej. For nede fra salen kan man kun se 2 fjerdedele.

Mvh

Niels

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 23-12-05 17:29

> Hej
>
> Hvordan udfører illusionskunstnerne egentlig nummeret
> "Oversavet dame"?

Godt spørgsmål. Især når man har set Ørkenens sønner "Et skud i tågen" Asger
Reer er ikke lige min ide om en "smidig kvinde"

I nummeret bliver Asger Reer savet i 3 dele. Asger Reer er hovedet. Henrik
Kofoed er benene. Kassen bliver savet i 3 dele, og midter stykket kørt ud.
Og hovedenden og fodenden bliver sat sammen. Og ud træder Asger Reer.

Mit amatør gæt er at det er optisk bedrag. Både med dybden og bredden af
kassen.

VH Pernille