Auktionshuset Bruun Rasmussen og intellige~
Fra : Lyrik

Dato : 05-12-05 11:25

Jeg var engang inde med et maleri som var signeret Van Eckhardt.
Eksperten hos Bruun Rasmussen sagde straks at det måtte være sidst i 1800
tallet og derfor ikke kunne være Van Eckhardt.
Jeg spurgte hvordan han kunne se det?
Han svarede:"Ikke med de ansigter!"

Ansigterne er tidstypiske. Hver generation af mennesker har deres egne
unikke ansigter. De ansigter som fødes til 2005,-passer til moderniteten af
det samfund vi lever i. Det er 2005-ansigter.
Har de udviklet sig?-Næh! Vi får dem forærende. Det har designet af
ansigtsmuligheder i mennesket sørget for.

Hilsen
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-05 11:52

Den 05-12-05 11.24 skrev Lyrik følgende:

> Jeg spurgte hvordan han kunne se det?
> Han svarede:"Ikke med de ansigter!"
>
> Ansigterne er tidstypiske. Hver generation af mennesker har deres egne
> unikke ansigter.

Du tror ikke, du har misforstået ham? At det ikke er ansigterne som
sådan, der er tidstypiske, men måden at male dem på?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : Max

Dato : 05-12-05 12:00

Hej Jens

> Ansigterne er tidstypiske. Hver generation af mennesker har deres egne
> unikke ansigter. De ansigter som fødes til 2005,-passer til moderniteten
af

Du tror vel ikke at malerier er billeder af mennesker vel ?

Mvh Max

Fra : Søren Dideriksen

Dato : 05-12-05 21:20

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> [...]

> Har de udviklet sig?-Næh! Vi får dem forærende. Det har designet af
> ansigtsmuligheder i mennesket sørget for.

Du tror ikke at Brunn Rasmussen mente "Måden at male ansigter på" ændrer sig,
ikke "selve ansigterne"?

--
Søren Dideriksen

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-05 21:26

""Søren" Dideriksen" <sdide@ag.aaa.dk> skrev i en meddelelse

> Du tror ikke at Brunn Rasmussen mente "Måden at male ansigter på" ændrer
> sig,
> ikke "selve ansigterne"?
++++++++++++++++++++++++++++
Hej Søren

Nej det er selve ansigterne som er tidstypiske. Gå en tur på Statens Musæum
for Kunst og forvis dig om at det forholder sig således.
De er så tidstypiske at de er ekspertens udgangspunkt for placering af et
malet portræt der udgiver sig for at stamme fra en specifik periode.

Hilsen
Jen Erik Bech

Fra : Søren Dideriksen

Dato : 05-12-05 22:00

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> writes:

> Nej det er selve ansigterne som er tidstypiske. Gå en tur på Statens Musæum
> for Kunst og forvis dig om at det forholder sig således.

Hvordan kan jeg vide det ved at kigge på kunst?
Hvordan kan jeg vide at det ikke er tidstypisk for malerne at male ansigter
på en speciel måde?
Medmindre vi altså taler frisurer, tøj eller andre afgørende modefænomener.

Desuden har kunsthistorien vist at forskellige ansigtstyper foretrækkes som
motiver i forskelle tidsperioder. Det betyder IKKE at ansigtstyper fra
forskellige tidsperioder generelt er forskellige.

> De er så tidstypiske at de er ekspertens udgangspunkt for placering af et
> malet portræt der udgiver sig for at stamme fra en specifik periode.

Billeders tidsperioder bliver vurderet ud fra en helhed, hår, tøj,
belysning, beskæring, symmetrier, osv. Ikke kun ansigter.

Taler vi derimod og fotografier, så er vi nede til en enkelt faktor, nemlig
at der kan være mode i hvilke ansigter fotograferne i specielle tidsperioder
ville vælge.

--
Søren Dideriksen

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 05-12-05 22:49

Lyrik wrote:
> [...]
> Har de udviklet sig?-Næh! Vi får dem forærende. Det har designet af
> ansigtsmuligheder i mennesket sørget for.

Med dit nye indlæg her ved jeg snart ikke om du tager pis på os eller
hva´?
Det håber jeg faktisk for dig at du gør.

J.O.

Fra : Lyrik

Dato : 06-12-05 12:53

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lyrik wrote:
> [...]

hva´?
Det håber jeg faktisk for dig at du gør.

++++++++++++++++++++++++
Hej jenspoelsen.
Da du har bevist at du kun kan acceptere forklaringer passende til dine i
forvejen opsparede og lufttørrede erfaringer, vil jeg da ikke skuffe dig.
Du har gættet det så sikkert som man skærer skive for skive af en salami og
ender med at have-ingenting tilbage.
Efter således at have stået med det tørre rugbrød og en umættelig sult,
konstaterer du at du ikke har nogen pølsemad.
Der er taget pis på dig. Du kan falde til patten igen og sove trygt med din
teddybjørn, i en forklaret verden uden mysterier.
Alt er ligetil.
I begyndelsen var der ingenting. Ingenting eksploderede og blev til alting.
Så simpelt kan det gøres. Beviset er at når ingenting bliver til alting, så
ender alting med igen at blive til ingenting.
Så er cirklen sluttet. Man startede med ingenting og man slutter med
ingenting. Det er der ikke noget mystisk ved.
Det kan man ikke afvise. Det er en spændende og intelligent tanke.
Nogen har foruroliget med spørgsmålet om at ingenting måske kan blive ved
med at blive til alting.

Det er stort set som at skrive 0=0. alle kan se at det passer og yderligere
sniksnak er kun for at tage pis på folk og gøre dem unødigt urolige.
Det hele går af sig selv som tiden skrider frem. Støv bliver celler og
celler bliver støv. Vi ser hvor nemt det hele går.
Det blinde bliver seeende og det døve får ører. Det døde opstår og bliver
levende. Alt sammen helt af sig selv. Uden en plan. Uden en tanke. Og mest
afgørende-uden et mirakel.
Det er så simpelt at selv du forstår det.
Godnat jenspoelsen. Kram teddybjørnen.
Alt er ligetil.

Hilsen
og undskyld jeg tog pis på dig. Men det er jo kun efter hvad du håbede på.
Og dit håb skal ikke gøres til skamme.

Glædelig Jul??
Jens Erik Bech

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-05 22:20

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan falde til patten igen og sove trygt
> med din teddybjørn, i en forklaret verden uden mysterier.

Der er vist kun én i denne tråd, der har et problem med mysterier.

> Alt er ligetil.

Ja, sådan så du vist helst verden omkring dig, ikke? Gud og ID er jo et
dejligt bekvemt begreb, når tingene bliver lidt for komplicerede og når man
insisterer på, at man som menneske _skal_ have en forklaring på alt.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)