K750i kun afspille mp3?????
Fra : Rohde

Dato : 24-01-06 07:58

Hej ng,

Da min T630 blev kørt over af en 18-wheeler måtte jeg have nyt grej, og det
blev en K750i. Fed telefon med mange telefoner, men nu hvor jeg har bestilt
et 1gb kort til den finder jeg ud af at den kun vil spille mp3 filer og ikke
wma i medieafspilleren. Er det virkelig rigtigt? Ideen skulle jo være at jeg
kunne have mine cd´ere med i telefonen, men da filerne ligger i wma nytter
deet jo ikke meget.

Gør jeg noget galt?

Mvh. Søren

Fra : Madsen

Dato : 24-01-06 12:25

Rohde wrote:
> [...]
> rigtigt? Ideen skulle jo være at jeg kunne have mine cd´ere med i
> telefonen, men da filerne ligger i wma nytter deet jo ikke meget.

wma er ikke det format som er på dine cd men cda, det er ikke praktisk at
have det på cda format da en cd indeholder ca. 650MB kun 1cd på dit nye
kort.
mp3 er et komprimeret format (hvor mange du kan have kommer an på
komprimeringen).
Media afspiller kan kun afspille MP3-musikfiler og MPEG4-videofiler.

Men du kan anvende CDex til konvertere dine cd til MP3.
http://cd-to-mp3.audiolaunch.com/cd-ripper/
CDex ver 1.51
--
Hilsen Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-06 13:36

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle jo være at jeg kunne have mine cd´ere med i telefonen, men da
> filerne ligger i wma nytter deet jo ikke meget.

Det er mig bekendt helt normalt for mobiltelefoner.

Prøv denne her WMA-MP3 converter (samt fra og til alle mulige ande
formater):

http://www.nch.com.au/switch/index.html?ref=google&ref2=c24mp3search&ref3=oldbuttf25

Med den kan du konvertere alle de numre som du vil have på din mobiltelefon.

Det er en 30 dages trial-version men jeg er blevet så glad for den at jeg
har købt licens til den (jeg bruger den ofte). Den koster ca. 180 kr. ($US
28.20) hvis man vil have den fast på sin PC. Når man køber den skal man
huske at vælge deres support fra da det koster ekstra.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-01-06 14:53

On Tue, 24 Jan 2006 07:57:45 +0100, Rohde wrote:

> Hej ng,
>
> Da min T630 blev kørt over af en 18-wheeler måtte jeg have nyt grej, og det
> blev en K750i. Fed telefon med mange telefoner,

Cool .. en vendekåbe? igår en sony, idag en motorola .. imorgen en nokia

> [...]
> kunne have mine cd´ere med i telefonen, men da filerne ligger i wma nytter

Nu er det ikke lige standart at telefonerne afspille wma ...

> Gør jeg noget galt?

Ja du glemmer åbenbart at tjekke hvad du køber

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-01-06 17:27

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote in message

> Cool .. en vendekåbe? igår en sony, idag en motorola .. imorgen en nokia
>

> Nu er det ikke lige standart at telefonerne afspille wma ...

> Ja du glemmer åbenbart at tjekke hvad du køber

og du hvad du læser, hvad er den store forskel på en SonyEricsson T630 og
K750 så han skal være vendekåbe

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-01-06 20:35

On Tue, 24 Jan 2006 17:27:05 +0100, Flemming Lynggaard wrote:

> og du hvad du læser, hvad er den store forskel på en SonyEricsson T630 og
> K750 så han skal være vendekåbe

Det er skam ikke Rohde der er en vendekåbe .. det er hans telefon.

Citat "Fed telefon med mange telefoner"

Det må vel så være en telefon der skifter identitet indimellem .. oder?

Jeg læser skam hvad jeg svarer på .. gør du ?

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-01-06 21:57

J.K.Arning wrote:

> Jeg læser skam hvad jeg svarer på .. gør du ?

Jeg gør åbenbart ikke så, for jeg undrede mig også hvor vendekåbe kom ind i
billedet. Men det var der jo så en logisk forklaring på ;)

Søren

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-01-06 17:28

"Rohde" <rohde@tech-point.dk> wrote in message
> Hej ng,
>

> Gør jeg noget galt?

Kun windows smartphones vil spille wma - du skal blot bede din windows media
player om at rippe i mp3 kan den direkte hvis du husker at køre version 10 -
så er du udeover dit problem..

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-06 22:11

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message

> Kun windows smartphones vil spille wma - du skal blot bede din windows
> media player om at rippe i mp3 kan den direkte hvis du husker at køre
> version 10 - så er du udeover dit problem..

Kræver det ikke, at du installerer en mp3 encoder codecs, for at Media
player kan gøre det?

> Mvh

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-06 22:14

> [...]
> skulle jo være at jeg kunne have mine cd´ere med i telefonen, men da
> filerne ligger i wma nytter deet jo ikke meget.

Ja, du bruger WMA og derfor sikkert windows media player, som er ret dårlig
til at rippe cdere. Du kan hente Lame Mp3 Encoder gratis på nettet,
installere den. Så kan du under indstillinger i dit media player ændre til
mp3, hvis du _vil_ bruge media player. Ellers kan Nero også gøre det, eller
WinAmp. Og som en anden linkede til i tråden.

> Mvh. Søren

Nicolai (som aldrig ville bruge Microsoft format til noget)