|
| Cool BT dongle - men, hvorfra??? Fra : Pistolprinsen |
Dato : 22-01-06 11:54 |
|
Hejsa,
En af mine bekendte af en cool BT dongle - sådan en vil jeg osse have!
Donglen ligner nærmest en forvokset cigaret-stik til bilen, og man skal blot
sætte den i cigaret-stikket i bilen.
Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til hans
mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille FM-sender.
Han kan nu sidde i bilen og høre de MP3'ere han har liggende i sin
mobiltelefon over bilens stereo-anlæg - MP3'ere bliver sender til donglen
via BlueTooth og dernæst udsendt via den lille FM-sender!
Pissesmart!
Men, spørgsmålene er:
- Hvor finder man en sådan en?
Min bekendt fik den foræret som en slags gave/reklame på en
forretningsrejse i Tyskland, og der er intet på den, der indikerer, hvem der
har produceret den - blot gave-firmaets navn, og de har bestemt INTET med
udviklingen af sådanne produkter at gøre!
- Kan den virke med min SE K750i?
Min bekendt har den til at virke med en Nokia, men burde den ikke osse
kunne virke med SE?
Nogle, der kan hjælpe?
Pistolprinsen
| |
Fischer (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 22-01-06 12:21 |
|
> - Hvor finder man en sådan en?
Jeg har set dem solgt på QXL.
> - Kan den virke med min SE K750i?
Det vil jeg da helt sikkert tro.
Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at alle i nærheden med en FM-radio
på samme frekvens kan jo lytte med på dine samtaler.
*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 12:39 |
|
Fischer presented the following explanation :
> Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at alle i nærheden med en FM-radio på
> samme frekvens kan jo lytte med på dine samtaler.
Og at det iøvrigt er ulovligt at sende på FM frekvenserne uden
sendetilladelse...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers
| |
Axel Hammerschmidt (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 22-01-06 14:42 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Fischer presented the following explanation :
>
> > Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at alle i nærheden med en
> > FM-radio på samme frekvens kan jo lytte med på dine samtaler.
>
> Og at det iøvrigt er ulovligt at sende på FM frekvenserne uden
> sendetilladelse...
Griffen iTrip FN Transmitter til iPods.
http://www.macconnection.com/ProductDetail?Sku=5201792
Husk at betale Copy Dan afgift!
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 14:52 |
|
It happens that Axel Hammerschmidt formulated :
> Husk at betale Copy Dan afgift!
Og at anskaffe en FM sendetilladelse - og held og lykke med det...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams
| |
Axel Hammerschmidt (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 22-01-06 15:17 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> It happens that Axel Hammerschmidt formulated :
>
> > Husk at betale Copy Dan afgift!
>
> Og at anskaffe en FM sendetilladelse - og held og lykke med det...
Undrer du dig ikke over, at du skal betale en ny afgift til kunstneren,
fordi du bruger en trådløs forbindelse? Eller at (næsten-) alle, der bor
i ejendomme med fællesantenneanlæg skal?
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 15:38 |
|
Axel Hammerschmidt expressed precisely :
> Undrer du dig ikke over, at du skal betale en ny afgift til kunstneren,
> fordi du bruger en trådløs forbindelse? Eller at (næsten-) alle, der bor
> i ejendomme med fællesantenneanlæg skal?
??
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard
| |
Axel Hammerschmidt (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 22-01-06 15:53 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt expressed precisely :
> > Undrer du dig ikke over, at du skal betale en ny afgift til kunstneren,
> > fordi du bruger en trådløs forbindelse? Eller at (næsten-) alle, der bor
> > i ejendomme med fællesantenneanlæg skal?
>
> ??
Copy Dan!
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 16:41 |
|
Axel Hammerschmidt explained on 22-01-2006 :
>>> Undrer du dig ikke over, at du skal betale en ny afgift til kunstneren,
>>> fordi du bruger en trådløs forbindelse? Eller at (næsten-) alle, der bor
>>> i ejendomme med fællesantenneanlæg skal?
>> ??
> Copy Dan!
Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen. Du skriver at man skal betale
copydan afgift når man sender (musik) på FM båndet. Jeg tilføjer at man
skal huske sendetilladelsen også. Derfra kan jeg ikke helt følge hvor
du vil henad...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel
| |
Axel Hammerschmidt (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 22-01-06 18:39 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt explained on 22-01-2006 :
> >>> Undrer du dig ikke over, at du skal betale en ny afgift til kunstneren,
> >>> fordi du bruger en trådløs forbindelse? Eller at (næsten-) alle, der bor
> >>> i ejendomme med fællesantenneanlæg skal?
>
> >> ??
>
> > Copy Dan!
>
> Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen. Du skriver at man skal betale
> copydan afgift når man sender (musik) på FM båndet. Jeg tilføjer at man
> skal huske sendetilladelsen også. Derfra kan jeg ikke helt følge hvor
> du vil henad...
Nej. Du skrev først, at man skal have en sendetilladelse og så tilføjede
jeg, at man osse skal betale Copy Dan afgift. Så gentager du bare at
skal anskaffe en sendetilladelse.
Jeg spørger så om det ikke undre dig, at man skal betale en
ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst.
Men det gør det måske ikke?
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 23:13 |
|
Axel Hammerschmidt formulated on søndag :
> Jeg spørger så om det ikke undre dig, at man skal betale en
> ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst.
> Men det gør det måske ikke?
næ, egentlig ikke
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams
| |
Flemming Lynggaard (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 24-01-06 17:30 |
|
"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
news:1h9kvfl.13vbzpi1dtg7tN%hlexa@hotmail.com...
> Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
>
> Jeg spørger så om det ikke undre dig, at man skal betale en
> ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst.
>
> Men det gør det måske ikke?
Nej for du _må_ ikke sende det trådløst.. så det er ikke et aktuelt issue
jo..
F
| |
Axel Hammerschmidt (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 24-01-06 21:23 |
|
Flemming Lynggaard <flemmingl@gmail.com> wrote:
> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> news:1h9kvfl.13vbzpi1dtg7tN%hlexa@hotmail.com...
> > Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
>
> >
> > Jeg spørger så om det ikke undre dig, at man skal betale en
> > ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst.
> >
> > Men det gør det måske ikke?
>
> Nej for du _må_ ikke sende det trådløst.. så det er ikke et aktuelt issue
> jo..
http://www.ipod-europe.net/product.asp?idProduct=3096
"FREE SHIPPING IN DENMARK"
Jeg har sent et spørgsmål, om FM transmitteren i iTrip er tilladt i
Danmark. Jeg vender tilbage med evt svar.
(Men derfor undre det mig alligevel, at man skal betale en
ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst)
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 00:06 |
|
Axel Hammerschmidt explained :
> (Men derfor undre det mig alligevel, at man skal betale en
> ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst)
Det er altså ikke så mærkeligt. Du spreder det via radio, det koster en
afgift fordi du gør det tilgængeligt for andre. Sådan er det, alle
radiostationer betaler afgifter for det musik de spiller, sender du fra
din MP3 afspiller via FM båndet til din autoradio er du faktisk ligeså
meget radio som DR og skal derfor have de nødvendige tilladelser og
betale de fastsatte afgifter.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report
| |
Axel Hammerschmidt (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 25-01-06 10:20 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt explained :
> > (Men derfor undre det mig alligevel, at man skal betale en
> > ophavsretsafgift til kunstneren en gang til, fordi man sender trådløst)
>
> Det er altså ikke så mærkeligt. Du spreder det via radio, det koster en
> afgift fordi du gør det tilgængeligt for andre.
Ikke i det her tilfælde. Det er bare en teknisk anordning, som erstatter
en ledning. Der er ingen "andre" involveret.
> Sådan er det, alle radiostationer betaler afgifter for det musik de
> spiller, sender du fra din MP3 afspiller via FM båndet til din autoradio
> er du faktisk ligeså meget radio som DR og skal derfor have de nødvendige
> tilladelser og betale de fastsatte afgifter.
Du skal se bort fra at man bruger FM båndet. Det kunne i øvrigt lige så
godt være via Bluetooth. Der skal osse betales en ny afgift, når
signalet "videresendes" gennem et fællesantenneanlæg i en boligforening,
selvom modtageren allerede har betalt ophavsretsafgiften til kunstneren
gennem sin licens.
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 15:26 |
|
Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
>> Det er altså ikke så mærkeligt. Du spreder det via radio, det koster en
>> afgift fordi du gør det tilgængeligt for andre.
> Ikke i det her tilfælde. Det er bare en teknisk anordning, som erstatter
> en ledning. Der er ingen "andre" involveret.
Jo, også i det her tilfælde. Når du sender på de frekvenser der hører
til FM båndet så bruger du FM bånder og leger dermed radiostation. Der
er andre involveret idet du bruger FM båndet som andre også bruger og
som kræver tilladelse. Kører du f.eks. på motorvejen vil bilerne foran,
bagved og i den anden bane sandsynligvis kunne opfange det du sender
til din egen radio.
>> Sådan er det, alle radiostationer betaler afgifter for det musik de
>> spiller, sender du fra din MP3 afspiller via FM båndet til din autoradio
>> er du faktisk ligeså meget radio som DR og skal derfor have de nødvendige
>> tilladelser og betale de fastsatte afgifter.
> Du skal se bort fra at man bruger FM båndet. Det kunne i øvrigt lige så
> godt være via Bluetooth. Der skal osse betales en ny afgift, når
> signalet "videresendes" gennem et fællesantenneanlæg i en boligforening,
> selvom modtageren allerede har betalt ophavsretsafgiften til kunstneren
> gennem sin licens.
Du skal ikke betale afgift for at sende det via bluetooth. Derfor kan
vi ikke bare se bort fra at du vil benytte FM båndet til at sprede
radio. Fællesantenner er en helt anden kategori.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report
| |
Carl (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Carl |
Dato : 25-01-06 16:37 |
|
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
news:mn.cb9d7d61ae15bdbd.34878@news.hs235.dk...
> Jo, også i det her tilfælde. Når du sender på de frekvenser der hører til
> FM båndet så bruger du FM bånder og leger dermed radiostation. Der er
> andre involveret idet du bruger FM båndet som andre også bruger og som
> kræver tilladelse. Kører du f.eks. på motorvejen vil bilerne foran, bagved
> og i den anden bane sandsynligvis kunne opfange det du sender til din egen
> radio.
Jeg tog sådan en dims med hjem fra usa i sommer. Den fungerer upåklageligt
inde i bilen, men blot 3 meter fra bilantennen forsvandt signalet. Så hvis
man kan modtage signalet i en anden bil på motorvejen, er der nok andet man
skal bekymre sig om
I øvrigt har jeg kun brugt den nogle få gange - det var atter en dims som
jeg måtte eje, men hurtigt blev træt af at benytte.
--
mvh. Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 16:56 |
|
Carl wrote on 25-01-2006 :
>> Jo, også i det her tilfælde. Når du sender på de frekvenser der hører til
>> FM båndet så bruger du FM bånder og leger dermed radiostation. Der er andre
>> involveret idet du bruger FM båndet som andre også bruger og som kræver
>> tilladelse. Kører du f.eks. på motorvejen vil bilerne foran, bagved og i
>> den anden bane sandsynligvis kunne opfange det du sender til din egen
>> radio.
> Jeg tog sådan en dims med hjem fra usa i sommer. Den fungerer upåklageligt
> inde i bilen, men blot 3 meter fra bilantennen forsvandt signalet. Så hvis
> man kan modtage signalet i en anden bil på motorvejen, er der nok andet man
> skal bekymre sig om
3 meter - det er jo også rigeligt til at dem i den anden vognbane kan
lytte med.
Men, det er sådan set ligemeget, uanset hvor svagt man sender skal man
have sendetilladelse. Længere er den ikke.
> I øvrigt har jeg kun brugt den nogle få gange - det var atter en dims som jeg
> måtte eje, men hurtigt blev træt af at benytte.
Det kender jeg godt det der :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report
| |
Axel Hammerschmidt (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 25-01-06 19:48 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Carl wrote on 25-01-2006 :
>
> >> Jo, også i det her tilfælde. Når du sender på de frekvenser der hører til
> >> FM båndet så bruger du FM bånder og leger dermed radiostation. Der er andre
> >> involveret idet du bruger FM båndet som andre også bruger og som kræver
> >> tilladelse. Kører du f.eks. på motorvejen vil bilerne foran, bagved og i
> >> den anden bane sandsynligvis kunne opfange det du sender til din egen
> >> radio.
>
> > Jeg tog sådan en dims med hjem fra usa i sommer. Den fungerer upåklageligt
> > inde i bilen, men blot 3 meter fra bilantennen forsvandt signalet. Så hvis
> > man kan modtage signalet i en anden bil på motorvejen, er der nok andet man
> > skal bekymre sig om
>
> 3 meter - det er jo også rigeligt til at dem i den anden vognbane kan
> lytte med.
>
> Men, det er sådan set ligemeget, uanset hvor svagt man sender skal man
> have sendetilladelse. Længere er den ikke.
Jo. Fordi det er ikke om sendetilladelser, men spørgsmål om en ny afgift
til kunsteren jeg rejser.
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 20:08 |
|
Axel Hammerschmidt was thinking very hard :
> Jo. Fordi det er ikke om sendetilladelser, men spørgsmål om en ny afgift
> til kunsteren jeg rejser.
Syns du ikke det er rimeligt at kunstneren får penge for at deres musik
bliver udnyttet til radio ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman
| |
Axel Hammerschmidt (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 25-01-06 21:22 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt was thinking very hard :
>
> > Jo. Fordi det er ikke om sendetilladelser, men spørgsmål om en ny afgift
> > til kunsteren jeg rejser.
>
> Syns du ikke det er rimeligt at kunstneren får penge for at deres musik
> bliver udnyttet til radio ?
Det har han/hun allerede fået penge for gennem licensen. Hvorfor skal de
ha' vederlag igen, alene fordi deres musik sendes trådløst?
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 21:39 |
|
Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
>> Syns du ikke det er rimeligt at kunstneren får penge for at deres musik
>> bliver udnyttet til radio ?
> Det har han/hun allerede fået penge for gennem licensen. Hvorfor skal de
> ha' vederlag igen, alene fordi deres musik sendes trådløst?
Tjaa, du kan jo få valget mellem at betale dobbelt licens eller koda
afgift på fællesantennen eller kabelnettet :)
Jeg er helt med på at kunstnere i DK er forkælede når det kommer til
afgifter - men til en hvis grad er det iorden.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel
| |
Axel Hammerschmidt (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 25-01-06 22:22 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
> >> Syns du ikke det er rimeligt at kunstneren får penge for at deres musik
> >> bliver udnyttet til radio ?
>
> > Det har han/hun allerede fået penge for gennem licensen. Hvorfor skal de
> > ha' vederlag igen, alene fordi deres musik sendes trådløst?
>
> Tjaa, du kan jo få valget mellem at betale dobbelt licens eller koda
> afgift på fællesantennen eller kabelnettet :)
Det er nu altsammen Copy Dan.
> Jeg er helt med på at kunstnere i DK er forkælede når det kommer til
> afgifter - men til en hvis grad er det iorden.
Så nåede vi frem til en konklusion. Men jeg er altså er uenig! De skal
sgu' ikke ha' vederlag igen, fordi teknologien åbner mulighed for
trådløs forbindelse.
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 22:48 |
|
Axel Hammerschmidt presented the following explanation :
>> Tjaa, du kan jo få valget mellem at betale dobbelt licens eller koda
>> afgift på fællesantennen eller kabelnettet :)
> Det er nu altsammen Copy Dan.
Iflg. Forsyningen (Esbjerg Kommune) er det begge dele - Copydan og Koda
afgift og det er iøvrigt momsfrit.
>> Jeg er helt med på at kunstnere i DK er forkælede når det kommer til
>> afgifter - men til en hvis grad er det iorden.
> Så nåede vi frem til en konklusion. Men jeg er altså er uenig! De skal
> sgu' ikke ha' vederlag igen, fordi teknologien åbner mulighed for
> trådløs forbindelse.
Det skal de jo også kun hvis det er en spredning til andres
afbenyttelse, f.eks. som radio eller tv. At du ikke mener andre skal
lytte med på din FM sender er ikke relevant i den forbindelse.
Og om afgiften er det ene sted eller delt op i to betyder knap så
meget.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Is this now?" - Agatha, The Minority Report
| |
Axel Hammerschmidt (27-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 27-01-06 12:12 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt presented the following explanation :
>
> > Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
<snip>
> >> Jeg er helt med på at kunstnere i DK er forkælede når det kommer til
> >> afgifter - men til en hvis grad er det iorden.
> >>
> > Så nåede vi frem til en konklusion. Men jeg er altså er uenig! De skal
> > sgu' ikke ha' vederlag igen, fordi teknologien åbner mulighed for
> > trådløs forbindelse.
>
> Det skal de jo også kun hvis det er en spredning til andres
> afbenyttelse, f.eks. som radio eller tv. At du ikke mener andre skal
> lytte med på din FM sender er ikke relevant i den forbindelse.
Sprede og lytte med inden for 3 meter? Nej. FM signalet er bare en
erstatning for et kabel hen til radioen. Mange Walkman havde to
høretelefonstik. Skulle de osse være belagt med dobbelt afgift?
> Og om afgiften er det ene sted eller delt op i to betyder knap så
> meget.
Afgiften er ikke delt op, den er dobbelt op!
| |
Henrik Stidsen (27-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-01-06 13:24 |
|
Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
>> Det skal de jo også kun hvis det er en spredning til andres
>> afbenyttelse, f.eks. som radio eller tv. At du ikke mener andre skal
>> lytte med på din FM sender er ikke relevant i den forbindelse.
> Sprede og lytte med inden for 3 meter? Nej. FM signalet er bare en
> erstatning for et kabel hen til radioen. Mange Walkman havde to
> høretelefonstik. Skulle de osse være belagt med dobbelt afgift?
Så snart du sender på FM båndet spreder du radio. Sådan er det, effekt
og afstand har ingen relevans her.
>> Og om afgiften er det ene sted eller delt op i to betyder knap så
>> meget.
> Afgiften er ikke delt op, den er dobbelt op!
Og hvis den kun skulle være det ene sted havde den nok været dobbelt så
stor - kan du følge hvor jeg vil hen ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit
going to those places." - Henny Youngman
| |
Axel Hammerschmidt (27-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 27-01-06 18:08 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
> >> Det skal de jo også kun hvis det er en spredning til andres
> >> afbenyttelse, f.eks. som radio eller tv. At du ikke mener andre skal
> >> lytte med på din FM sender er ikke relevant i den forbindelse.
>
> > Sprede og lytte med inden for 3 meter? Nej. FM signalet er bare en
> > erstatning for et kabel hen til radioen. Mange Walkman havde to
> > høretelefonstik. Skulle de osse være belagt med dobbelt afgift?
>
> Så snart du sender på FM båndet spreder du radio.
Det er ikke helt den samme "definition" der bruges om
fællesantenneanlæg. Det hedder viderespredning.
Men det bliver det ikke bedre af.
> Sådan er det, effekt og afstand har ingen relevans her.
Selvfølgelig har det det. Hvorfor skal kunsteren har et særligt vederlag
for en "spredning" indenfor 3 meter, når han allerede får det for en
viderespredning, hvor hans værk fordeles til væsentligt flere?
> >> Og om afgiften er det ene sted eller delt op i to betyder knap så
> >> meget.
>
> > Afgiften er ikke delt op, den er dobbelt op!
>
> Og hvis den kun skulle være det ene sted havde den nok været dobbelt så
> stor - kan du følge hvor jeg vil hen ?
Det må jeg så indrømme, det kan jeg ikke.
Lytteren med en radio som har betalt betaler licens til f.eks DR skal så
igen betale en afgift for at nyde kunsterens værk trådløst - eller
gennem fællesantenneanlæg?
| |
Henrik Stidsen (27-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 27-01-06 18:50 |
|
Axel Hammerschmidt explained :
>> Sådan er det, effekt og afstand har ingen relevans her.
> Selvfølgelig har det det. Hvorfor skal kunsteren har et særligt vederlag
> for en "spredning" indenfor 3 meter, når han allerede får det for en
> viderespredning, hvor hans værk fordeles til væsentligt flere?
Det har intet at gøre med om det er rimeligt, det har noget at gøre med
hvordan reglerne er. Rimelighed gider jeg ikke engang diskutere...
>> Og hvis den kun skulle være det ene sted havde den nok været dobbelt så
>> stor - kan du følge hvor jeg vil hen ?
> Det må jeg så indrømme, det kan jeg ikke.
I dag opkræves afgiften to steder: radiostationen og fællesantennerne
Hvis afgiften ved fællesantenner mv skal fjernes kan du med 99,999%
sikkerhed regne med at afgiften for radiostationen vil stige med et
tilsvarende beløb.
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"To be or not to be. That's not really a question." - Jean-Luc Godard
| |
Axel Hammerschmidt (28-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 28-01-06 17:50 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt explained :
> >> Sådan er det, effekt og afstand har ingen relevans her.
>
> > Selvfølgelig har det det. Hvorfor skal kunsteren har et særligt vederlag
> > for en "spredning" indenfor 3 meter, når han allerede får det for en
> > viderespredning, hvor hans værk fordeles til væsentligt flere?
>
> Det har intet at gøre med om det er rimeligt, det har noget at gøre med
> hvordan reglerne er. Rimelighed gider jeg ikke engang diskutere...
Det er ganske elementært. Og jeg bruger stort set aldrig ordet
"rimeligt". Her er der tale om at kunstneren får endnu endnu et vederlag
uden anden grund end at man erstatter et kabel med en trådløs
forbindelse.
Det kunne jeg da godt tænke mig at få, f.eks et vederlag når
myndighederne sender mig meddelelser til min e-Boks.
> >> Og hvis den kun skulle være det ene sted havde den nok været dobbelt så
> >> stor - kan du følge hvor jeg vil hen ?
>
> > Det må jeg så indrømme, det kan jeg ikke.
>
> I dag opkræves afgiften to steder: radiostationen og fællesantennerne
>
> Hvis afgiften ved fællesantenner mv skal fjernes kan du med 99,999%
> sikkerhed regne med at afgiften for radiostationen vil stige med et
> tilsvarende beløb.
Det har pekuniær betydning for de der bruger fællesantenneanlæg og som i
forvejen betaler licens set i forhold til de licensbetalere der ikke
bruger fællesantenne.
| |
Axel Hammerschmidt (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 25-01-06 19:48 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
<snip>
> > Du skal se bort fra at man bruger FM båndet. Det kunne i øvrigt lige så
> > godt være via Bluetooth. Der skal osse betales en ny afgift, når
> > signalet "videresendes" gennem et fællesantenneanlæg i en boligforening,
> > selvom modtageren allerede har betalt ophavsretsafgiften til kunstneren
> > gennem sin licens.
>
> Du skal ikke betale afgift for at sende det via bluetooth. Derfor kan
> vi ikke bare se bort fra at du vil benytte FM båndet til at sprede
> radio. Fællesantenner er en helt anden kategori.
Det er den samme betingelse, som gælder for fællesantenneanlæg og
udsendelse på FM båndet (læg mærke til formuleringen!) når der skal
betales endnu en afgift til kunstneren.
Alm Bluetooth rækker ca 10 meter, over 3 gange så langt som vi senere i
denne tråd får at vide at en iTrip rækker.
Hvorfor *tror* du så ikke det vil gælde for Bluetooth?
| |
Henrik Stidsen (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 25-01-06 20:12 |
|
Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
> Hvorfor *tror* du så ikke det vil gælde for Bluetooth?
Fordi det ikke er FM ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel
| |
Axel Hammerschmidt (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Axel Hammerschmidt |
Dato : 25-01-06 21:22 |
|
Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk> wrote:
> Axel Hammerschmidt used his keyboard to write :
>
> > Hvorfor *tror* du så ikke det vil gælde for Bluetooth?
>
> Fordi det ikke er FM ?
Frekvensbåndet er ligegyldigt. Selv trådløst/radio er ligegyldigt. Alene
fordi det "videresendes" (f.eks gennem et fællesantenneanlæg) så skal
kunstneren ha' nyt vederlag.
| |
Peter (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 22-01-06 16:50 |
|
Hej.
>> - Kan den virke med min SE K750i?
> Det vil jeg da helt sikkert tro.
Øhhhh..... Skulle man så ikke også kunne sende mp3 til sin Bluetooth
øresnegl ??
Det syntes jeg ikke at jeg kan, men det kan da være at jeg gør forkert....
Det er min Jabra BT200 jeg har prøvet med, og den har profilen i sig (vil
jeg tro), for jeg kan nemlig godt få lyden på min PC ud via
"øresneglen"......
Mvh.
Peter
| |
Jesper Hansen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hansen |
Dato : 22-01-06 12:26 |
|
Hvis din ven åbner denne dims, mon så ikke der står et producent navn inden
i den??
Det plejer der
| |
Bertel Lund Hansen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 22-01-06 12:45 |
|
Pistolprinsen skrev:
> Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til
> hans mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille
> FM-sender.
Er den lovlig?
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 13:23 |
|
Bertel Lund Hansen formulated the question :
>> Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til
>> hans mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille
>> FM-sender.
> Er den lovlig?
At eje - ja
At bruge - nej
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 13:25 |
|
Henrik Stidsen brought next idea :
> At bruge - nej
Med mindre man har sendetilladelse til den selvfølgelig...
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel
| |
René (22-01-2006)
| Kommentar Fra : René |
Dato : 22-01-06 14:25 |
|
>>> Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til
>>> hans mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille
>>> FM-sender.
>
>> Er den lovlig?
>
> At eje - ja
> At bruge - nej
> Hmm.. Er der ikke nogle RDS termometere, der også sender et signal til
> radioen, så man kan aflæse temperaturen udvendig i radioens display, de er
> jo nok heller ikke lovlige så.?
> --
> Mvh René
Camaro Z28
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 14:38 |
|
René formulated on søndag :
> Hmm.. Er der ikke nogle RDS termometere, der også sender et signal til
> radioen, så man kan aflæse temperaturen udvendig i radioens display, de er jo
> nok heller ikke lovlige så.?
Hvis de sender på FM bånder er de næppe - er du sikker på de sender
trådløst ?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams
| |
René (22-01-2006)
| Kommentar Fra : René |
Dato : 22-01-06 15:55 |
|
> René formulated on søndag :
>> Hmm.. Er der ikke nogle RDS termometere, der også sender et signal til
>> radioen, så man kan aflæse temperaturen udvendig i radioens display, de
>> er jo nok heller ikke lovlige så.?
>
> Hvis de sender på FM bånder er de næppe - er du sikker på de sender
> trådløst ?
Efter at have læst monteringsvejledningen, tror jeg ikke det sender
trådløst, men der står at temperaturen vises på 108 mhz.
Mvh René
Camaro Z28
>
> >
>
| |
Henrik Stidsen (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 22-01-06 16:42 |
|
on 22-01-2006, René supposed :
> Efter at have læst monteringsvejledningen, tror jeg ikke det sender trådløst,
> men der står at temperaturen vises på 108 mhz.
Mon ikke den så sender signalet via kabel ind i radioens antenneindgang
?
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report
| |
Kasper Hyllested (22-01-2006)
| Kommentar Fra : Kasper Hyllested |
Dato : 22-01-06 13:35 |
|
"Pistolprinsen" <@> den 22. januar 2006 kl. 11:53 +0100 skrev:
>En af mine bekendte af en cool BT dongle - sådan en vil jeg osse have!
>
>Donglen ligner nærmest en forvokset cigaret-stik til bilen, og man skal
>blot
>sætte den i cigaret-stikket i bilen.
>Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til hans
>mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille FM-sender.
Den lyder godt nok også smart i mine ører.
Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde sådan en dims samlet i een.
En løsning kunne derfor være selv at bygge en sammen.
Det kunne gøres med en "Bluetooth-til-3,5"jack-stik-modtager" som fx en
iTech S35 sammenkoblet med en ordinær FM-transmitter på en eller anden
måde. Hvis du skal bruge den i bilen kunne det tænkes, at du havde en
cigartænder i bagagerummet og dermed kunne placere dem deromme, hvis
rækkevidden er okay.
Jeg vil meget gerne høre mere, hvis du finder ud af noget. For det lyder
interessant - på trods af de lovgivningsmæssige problemer. Man kan jo bare
bruge den på sin ferie i USA.
Er der i øvrigt nogen, der kender til en bilradio med indbygget
Bluetooth-modtager?
Mange hilsner
Kasper Hyllested
www.hyllested.net
| |
JL med Liftmaster (22-01-2006)
| Kommentar Fra : JL med Liftmaster |
Dato : 22-01-06 15:32 |
|
"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b0756045e3b9aca006695aeaf.7560470@net.dialog.dk...
> "Pistolprinsen" <@> den 22. januar 2006 kl. 11:53 +0100 skrev:
>>En af mine bekendte af en cool BT dongle - sådan en vil jeg osse have!
>>
>>Donglen ligner nærmest en forvokset cigaret-stik til bilen, og man skal
>>blot
>>sætte den i cigaret-stikket i bilen.
>>Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til hans
>>mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille FM-sender.
>
> Den lyder godt nok også smart i mine ører.
>
> Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde sådan en dims samlet i een.
>
> En løsning kunne derfor være selv at bygge en sammen.
>
> Det kunne gøres med en "Bluetooth-til-3,5"jack-stik-modtager" som fx en
> iTech S35 sammenkoblet med en ordinær FM-transmitter på en eller anden
> måde. Hvis du skal bruge den i bilen kunne det tænkes, at du havde en
> cigartænder i bagagerummet og dermed kunne placere dem deromme, hvis
> rækkevidden er okay.
>
> Jeg vil meget gerne høre mere, hvis du finder ud af noget. For det lyder
> interessant - på trods af de lovgivningsmæssige problemer. Man kan jo bare
> bruge den på sin ferie i USA.
>
> Er der i øvrigt nogen, der kender til en bilradio med indbygget
> Bluetooth-modtager?
>
jeg har set en på en udenlandsk hjemme side:
http://www.parrot.biz/products/index.php?id=rhythmnblue
| |
CopyCat (22-01-2006)
| Kommentar Fra : CopyCat |
Dato : 22-01-06 18:15 |
|
>
> Er der i øvrigt nogen, der kender til en bilradio med indbygget
> Bluetooth-modtager?
>
en af de nyeste pioneer topmodeller har indbygget BT, så du kan bruge den
til håndfri .. det fede ved den er så at den fx. skriver hvem der ringer i
radioens display..
hvis man har en nyere clarion radio, kan man også købe BT handsfree, som
også sender direkte til bilens højttalere ..
om nogen af modellerne kan afspille mp3 via BT .. det vides ikke ..
(hvorfor skulle man også det, når radioen i sig selv kan spille mp3 ..og fx
kan flere clarion radioer selv rippe musikCD'er til en indbygget hukommelse.
eller optage fra radioen ..)
~~Frank .,
| |
Niels (23-01-2006)
| Kommentar Fra : Niels |
Dato : 23-01-06 06:37 |
| | |
Pistolprinsen (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Pistolprinsen |
Dato : 24-01-06 10:10 |
|
Med lidt detektiv-arbejde på nettet fandt jeg selv en dongle i samme stil,
der kan det samme, selvom det ikke helt er den min bekendte har...
Selvom Google er din ven, så må jeg sige, at så let vardet heller ikke at
finde frem til
Anyway, desværre ser det ud til, at den kun virker med Symbian, da der
åbenbart vist skal installeres et lille program til at styre afsendelsen via
BlueTooth...
Æv!
Pistolprinsen
----- Original Message -----
From: "Pistolprinsen" <@>
Newsgroups: dk.teknik.telefoni.mobil
Sent: Sunday, January 22, 2006 11:53 AM
Subject: Cool BT dongle - men, hvorfra???
> Hejsa,
>
>
> En af mine bekendte af en cool BT dongle - sådan en vil jeg osse have!
>
> Donglen ligner nærmest en forvokset cigaret-stik til bilen, og man skal
> blot sætte den i cigaret-stikket i bilen.
> Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til hans
> mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille FM-sender.
>
> Han kan nu sidde i bilen og høre de MP3'ere han har liggende i sin
> mobiltelefon over bilens stereo-anlæg - MP3'ere bliver sender til donglen
> via BlueTooth og dernæst udsendt via den lille FM-sender!
>
> Pissesmart!
>
> Men, spørgsmålene er:
>
> - Hvor finder man en sådan en?
> Min bekendt fik den foræret som en slags gave/reklame på en
> forretningsrejse i Tyskland, og der er intet på den, der indikerer, hvem
> der har produceret den - blot gave-firmaets navn, og de har bestemt INTET
> med udviklingen af sådanne produkter at gøre!
>
> - Kan den virke med min SE K750i?
> Min bekendt har den til at virke med en Nokia, men burde den ikke osse
> kunne virke med SE?
>
> Nogle, der kan hjælpe?
>
>
> Pistolprinsen
>
>
| |
Ukendt (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-01-06 17:35 |
|
Her er en lignende ting Der passer til en W800i, så den brude også passe til
en k750i
http://www.blueunplugged.com/Products/Sony_Ericsson_MMR_60_FM_Music_Transmitter.aspx
"Pistolprinsen" <@> wrote in message
news:43d3643f$0$147$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
>
> En af mine bekendte af en cool BT dongle - sådan en vil jeg osse have!
>
> Donglen ligner nærmest en forvokset cigaret-stik til bilen, og man skal
> blot sætte den i cigaret-stikket i bilen.
> Donglen indeholder et Bluetooth del, der skaber forbindelse til hans
> mobil-telefon, og så indeholder donglen en lille FM-sender.
>
> Han kan nu sidde i bilen og høre de MP3'ere han har liggende i sin
> mobiltelefon over bilens stereo-anlæg - MP3'ere bliver sender til donglen
> via BlueTooth og dernæst udsendt via den lille FM-sender!
>
> Pissesmart!
>
> Men, spørgsmålene er:
>
> - Hvor finder man en sådan en?
> Min bekendt fik den foræret som en slags gave/reklame på en
> forretningsrejse i Tyskland, og der er intet på den, der indikerer, hvem
> der har produceret den - blot gave-firmaets navn, og de har bestemt INTET
> med udviklingen af sådanne produkter at gøre!
>
> - Kan den virke med min SE K750i?
> Min bekendt har den til at virke med en Nokia, men burde den ikke osse
> kunne virke med SE?
>
> Nogle, der kan hjælpe?
>
>
> Pistolprinsen
>
>
| |
|
|