Automatisk svar af opkald
Fra : Y

Dato : 15-01-06 12:46

Ved i om man kan få en telefon til at besvare opkaldet automatisk.

Jeg havde tænkt mig at bruge den som en slags overvågnings udstyr. Således
jeg kunne ringe hjem og så høre om ungerne festede, tiltrods for de påstår
de laver lektier

Jeg har en nokia 6610 ved i om den kan tricket ?

Fra : KS

Dato : 15-01-06 13:51

"Y" <humle10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de laver lektier
>
> Jeg har en nokia 6610 ved i om den kan tricket ?

Det er bestemt ikke pænt at overvåge andre på den måde.
Det næste bliver måske, at du overvåger konen derhjemme, når du er på job -
man ved jo aldrig, hvad hun kan finde på, vel?
//KS

Fra : Fischer

Dato : 15-01-06 14:57

Hvis du plugger et håndfrit bærbar i, så kan de fleste.
Så kan du jo oven i købet gemme telefonen f.eks. bag nogle bøger i reolen og
så bare føre ledningen med mikrofonen frem.

> Det er bestemt ikke pænt at overvåge andre på den måde.

Det er oven i købet ulovligt!

> Det næste bliver måske, at du overvåger konen derhjemme,
> når du er på job - man ved jo aldrig, hvad hun kan finde på, vel?

Nej, man ved jo aldrig hvad koner kan finde på.
Og hvis de kan finde på den slags, så er det nok en god idé at holde godt
øje med dem.
(Tillid er godt - kontrol er bedre).

*Fischer

Fra : snuden

Dato : 15-01-06 15:33

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du plugger et håndfrit bærbar i, så kan de fleste.
> Så kan du jo oven i købet gemme telefonen f.eks. bag nogle bøger i reolen
> og så bare føre ledningen med mikrofonen frem.

> Det er oven i købet ulovligt!

Det er vel ikke ulovligt, at overvåge sit eget hjem?!

Snuden

Fra : BJ

Dato : 15-01-06 15:35

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel ikke ulovligt, at overvåge sit eget hjem?!

Heldigvis ikke inden for hjemmets 4 vægge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Fischer

Dato : 15-01-06 18:48

> Det er vel ikke ulovligt, at overvåge sit eget hjem?!

Jo, det kan det sagtens være.

Straffeloven §263. stk. 3:
Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget ved
hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i
enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger
i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget
har skaffet sig adgang.

Så hvis du f.eks. uden tilladelse aflytter en samtale mellem din
kæreste/ægtefælle og en anden person, så er det klart ulovligt. Uanset om
det foregår i dit hjem, så længe de pågældende har lov til at være der.

*Fischer

Fra : Y

Dato : 15-01-06 19:11

> [...]
> kæreste/ægtefælle og en anden person, så er det klart ulovligt. Uanset om
> det foregår i dit hjem, så længe de pågældende har lov til at være der.

Nu skal jeg hellere ikke overvåge nogen samtal. Blot høre om mit hjem bliver
rasseret