Søger værdig arvtager for 6310i
Fra : Torben Lund Jensen

Dato : 12-01-06 08:57

Hej NG

Jeg er ny i nyhedsgruppen, og interesserer mig kun for mobiltelefoner fordi
jeg skal have fundet en erstatning for min 2 år gamle Nokia 6310i.

IMO var 6310i næsten perfekt. Jeg lægges vægt på:
- lang batteritid (>10 dage mellem opladning når den var slukket om natten)
- Man kan læse i displayet selv når beggrundslyset er slukket (findes der
farvedisplay hvor man det?)
- God telefonbog (man kan skrive _hele_ navnet, og gemme flere numre og
andre oplysninger)
- Gode taster (de er faktisk så store at man aldrig er i tvivl om hvilken
tast man nu trykker)
- Lydkvaliteten
- Kalenderfunktionen
- Bluetooth

Jeg savner egentlig kun en automatisk tastaturlås,- men alle de nye features
der tilbydes i dag (kamera, radio, MP3-afspiller o.s.v.) kunne jo også være
sjovt at ha'.

Torben

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 12-01-06 09:40

Skal det stadigvæk være en Nokia, eller vil du prøve noget andet.

Kan da anbefale en SE K750i. ellers så er en Nokia 6230 en mulighed.

Men vær opmærksom på at de nye features bruger en del strøm (specielt på
Nokia'en).

/S

Fra : Nicolai

Dato : 12-01-06 13:52

"Torben Lund Jensen" <tFJERNorbenjensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> features
> der tilbydes i dag (kamera, radio, MP3-afspiller o.s.v.) kunne jo også

Har 6310i ikke automatisk tastaturlås? Man plejer jo selv at skulle slå det
til, men alle mine telefoner de sidste mange år har haft det.

Jeg har haft N6230i og nu SE W800i og skriver lidt bemækrninger, da du nu
nævner mp3 og kamera. Jeg har det sådan lidt, at hvad hjælper det at have
kamera og mp3 i sin telefon, hvis det ikke fungerer ordenligt.

Nå, jeg har haft nokia i mange år, men skiftede til SE w800i, for at få en
god mp3afspiller og et godt kamera, når det nu skulle være. Og jeg er ikke
blevet skuffet, både kamera og mp3 er mange gange bedre end N6230i, hvor
ordbogen samtidig er utrolig ringe, et tilbageskridt i forhold til alle
tidligere Nokia tlf'er.

Så hvis du skal have mp3afspiller og kamera, så er w800i et godt valg. Jeg
brød mig ikke rigtigt om designet i starten, men har da bestemt vænnet mig
til det, og nok mest fordi at w800i fungerer perfekt. Der følger 512 mb
memory kort med og datakabel, udover de sædvanlige som lader, headset og
software.

Telefonbogen opfylder dit behov og er smartere opbygget end den på N6230i.

Jeg synes at tasterne på W800i er lidt bedre end K750i, da der er et
mellemrum imellem.

Og kalender, Bluetooth og lyd fungerer bare godt på W800i. Det fede ved
W800i er også, at man hurtigt kan sætte sine egne hørebøffer i headsettets
mikrofon.

Det tager ca. 2 dage at vænne sig til at sms'e på W800i, når man er vant til
at sms'e på Nokia.

Og så er der automatisk tastaturlås.

> Torben

nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 21:12

Er med på en lytter vi er 2 , der bare forlanger en ver. 6310 i

JA SKU

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 25-01-06 18:49

> [...]
> features
> der tilbydes i dag (kamera, radio, MP3-afspiller o.s.v.) kunne jo også

Jeg har fået skiftet min 6310i til en 6600, og det er dårligt bytte pga. af
tasterne er for små...
man kan ikke betjene den med handsker på...