s700i: kopier numre til simkort
Fra : essalj

Dato : 10-01-06 10:50

Hejsa.

Jeg er i den ulykkelige situation, at jeg fået ødelagt en stor del af
displayet på min s700i.
Imidlertid har jeg fået anskaffet en "ny" gennem dba, og nu vil jeg
gerne flytte alle tlfnr fra den gamle til den nye. Numrene ligger
desværre ikke på simkortet, men i telefonen.

Jeg forestiller mig at man kan kopiere telefonbogen til SIM, eller evt.
at sende den via bluetooth/irDA fra den ene telefon til den anden.

Men hvordan gør man det.

Med venligh ilsen

Lasse

Fra : Thomas Johansen

Dato : 10-01-06 11:24

Hej

Hvis du har et datakabel kan du hente nummerene ud med følgende program, fra
din ødelagte telefon

http://fma.sourceforge.net/

/Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-06 11:40

essalj skrev:

> Jeg forestiller mig at man kan kopiere telefonbogen til SIM, eller evt.
> at sende den via bluetooth/irDA fra den ene telefon til den anden.

Man kan begge dele, men at kopiere til SIM og hente igen er en
nødløsning. Hvis en person f.eks. står med tre numre, får man tre
kontakter med hver ét nummer på den måde, og lange navne klippes
af. Så brug bluetooth. Det er nemt.

> Men hvordan gør man det.

Tænd for bluetooth på modtageren, og gå ind i
Kontakter-Indstillinger-Avanceret på senderen og vælg "Send alle
kontakter. Bekræft lidt efter på modtageren.

De kontakter du har på modtageren, bliver bevaret, så hvis man
gør det to gange, har man duplikater af alle kontakterne. Det er
med andre ord en fordel at sørge for at modtageren ikke allerede
har enkelte af kontakterne. Tøm den evt. helt først.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-06 11:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Man kan begge dele,

Hov. Jeg troede at det var en mobil magen til min, men måske er
mit svar rigtigt alligevel (i princippet).

--
Bertel

Fra : essalj

Dato : 10-01-06 17:43

super - så er den klaret - tak for hjælpen.

Lasse