SE k750i VS w800i
Fra : Anders Houmark

Dato : 01-01-06 16:35

Hej
Jeg skal ud og have mig en mobiltelefon for første gang i mange år..
Efter at have undersøgt hvilke telefoner der er par markedet for tiden, har
jeg fundet ud af, at Sony Ericson k750i og w800i nok er de modeller der
tiltaler mig mest.
Telefon-delen skal mest bruges til SMS beskeder og så evt. opkald efter
vejhjælp.. Når jeg nu alligevel skal rende rundt med sådan en klods i
lommen, så kan jeg lige så godt få et ordentligt kamera samt en ordentlig
mp3/radio afspiller i samme enhed, og her er Sony Ericson telefonerne vist
dem der er bedst i øjeblikket.

Rent designmæssigt synes jeg at 750'eren er pænest, men 800'eren er vist
lidt nyere. Så vidt jeg ved, er forskellene kun dem, at 800'eren skulle have
en genvejstast til mp3 afspilning samt at der følger noget mere hukommelse
med.. Den orange farve synes jeg dog ikke er lige så pæn som 750'erens sorte
udseende.. Og det er vist ikke muligt at skifte covers på de telefoner?

Jeg har overvejet Telia Express som abonnement.. Synes priserne lyder
fornuftigt, og der er ubegrænset sms forbrug, hvilket nok er det jeg kommer
til at bruge mest. Priserne kommer så til at ligge på 2207 for 750'eren og
2118 for 800'eren (den er vist lige faldet?).. hmm så kan det vel nærmest
ikke betale sig for ikke at tage 800'eren?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 01-01-06 17:11

Det er helt op til dig selv, hvad du vil vælge, men jeg vil nok vælge
K750'eren.

Dog syntes jeg ikke du skal vælge Telia Express, men istedet vælge en af de
'taletids-udbydere' (Unotel/Telmore el. CBB).

Ved bl.a. at Telmore har noget der hedder Fri SMS til 99,- (pr. mnd).
- I dette tilfælde bør du købe telefonen uden abb.
Du sparer jo trods alt ca. 20,- pr. måned, og husk lige at Telia ikke dækker
hele landet.

/F

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-01-06 18:11

(6400) Futte skrev den 01-01-2006 17:11:
> [...]
> - I dette tilfælde bør du købe telefonen uden abb.
> Du sparer jo trods alt ca. 20,- pr. måned, og husk lige at Telia ikke dækker

Ja, de første 6 måneder.

Hvis man har haft Xpress over 1 år, så betaler man altså kun 80 kroner.
Efter 1½ år 60 kroner.

mvh

Carsten

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-01-06 18:18

(6400) Futte wrote:
> [...]
> - I dette tilfælde bør du købe telefonen uden abb.
> Du sparer jo trods alt ca. 20,- pr. måned, og husk lige at Telia ikke

Men køber jeg den hos Telmore (eller uden abb.) skal jeg jo give 2400 for
telefonen + 6x 99, dvs. ca. 3000 kroner, hvor jeg derimod kan få den til ca.
2300 inkl. 6mdrs fri SMS hos enten TDC eller Telia. Det synes jeg lyder lidt
smartere?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 01-01-06 21:19

Jeg sagde ikke at du skulle købe den hos Telmore !
Det var et eks, at du kunne bruge Telmore som udbyder.

Selve telefonen kan du få fra 1940,- til 2389,- (mobilpriser.dk) - alt efter
hvormeget du vil binde dig til et abb. eller ej.

Fra : Peter T.

Dato : 02-01-06 16:20

(6400) Futte ristede følgende runer:

> Selve telefonen kan du få fra 1940,- til 2389,- (mobilpriser.dk) - alt
> efter hvormeget du vil binde dig til et abb. eller ej.

Super. Er der noget med at w800i ikke er simlåst?

--
Mvh. Peter T.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 02-01-06 16:39

De priser jeg oplyser er til K750'eren og ikke til W800'ern.

Hvordan de ligger kan du selv undersøge på mobilpriser.dk

/F

Fra : Peter T.

Dato : 02-01-06 17:02

(6400) Futte ristede følgende runer:

> De priser jeg oplyser er til K750'eren og ikke til W800'ern.

Ah ja. Det har du ret i.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-01-06 13:24

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message

og husk lige at Telia ikke dækker
> hele landet.

Det gør de da? Eller hvad mener du?

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 04-01-06 14:01

Du så måske ikke Kontant på DR sidste år ?
- Der var nemlig en større udsendelse om Telia's dækning af DK.

/F

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-01-06 22:08

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Du så måske ikke Kontant på DR sidste år ?
> - Der var nemlig en større udsendelse om Telia's dækning af DK.
>
> /F
>
> "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

Telia roamer hos Sonofon, men der er adskillige steder i Jylland og på de
små øer, hvor Telia ikke dækker, ikke engang med roaming!.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Nicolai

Dato : 05-01-06 16:41

> Telia roamer hos Sonofon, men der er adskillige steder i Jylland og på de
> små øer, hvor Telia ikke dækker, ikke engang med roaming!.

I det tilfælde, så dækker sonofon vel heller ikke der, selvom de også dækker
hele landet?

´
Nicolai

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-01-06 18:03

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> I det tilfælde, så dækker sonofon vel heller ikke der, selvom de også
> dækker hele landet?

Det har du ganske ret i.

Fra : Nicolai

Dato : 01-01-06 17:11

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message

> [...]

> sorte
> udseende.. Og det er vist ikke muligt at skifte covers på de telefoner?

Jeg har næsten lige været igennem samme proces, så nu kan jeg forhåbentlig
hjælpe dig lidt. Jeg valgte i øvrigt w800i.

Ligesom dig, så kunne jeg også bedst lide udseendet på 750 fremfor 800. Det
var dog ikke farven, men mest bagpå hvor kameradelen sidder, jeg ikke brød
mig så meget om.

Mht sms delen, så synes jeg helt klart at tasterne sidder bedre på w800,
hvor de på 750 sidder lidt for tæt på hinanden og det var faktisk væsentlig
for min beslutning, da jeg ikke har verdens mindste fingre. Så for mig var
det en klar fordel. Den anden fordel, som jeg nyder lige så meget er, som du
selv nævner, at mp3 afspilleren kan betjenes "udefra" og du kan selv
bestemme hvad nogle af dem skal styre, altså svjh mellem radio, afspiller og
medieafspiller. Jeg har ikke testet mp3 afspilleren på 750 så grundigt, men
i forhold til 6230i, er mp3 afspilleren virkelig god, du kan have dine
mapper med, lave afspilningsliste osv. Den er virkelig god at bruge. Og der
følger jo et datakabel med, til overførsel.

Det er i øvrigt et eksternt 512 mb kort der kommer med w800i, så der er en
pæn stor forskel.

Med kameraet, skal du bare lige klikke dækslet væk, så starter kameraet,
ikke noget med at du skal låse tastaturlås op først, for at finde en genvej.
Og umiddelbart ser det ikke ud til at coveret kan skiftes.

Efter små 14 dage, begyndte jeg faktisk at synes bedre og bedre om designet.
Den ligner både et kamera og en tlf, men så gode billeder som den tager, så
er den jo også begge dele. Man ser ikke så mange af dem, som med de mest
poppede telefoner (6230i) og dette udseende er jo også med til at gøre den
lidt speciel.

Jeg valgte dog at se helt bort fra det visuelle og kun koncentrere mig om
kvalitet, ydelse og betjening og der er den helt suveræn. (har brugt nokia
gennem de sidste mange år)

Hvis du har spørgsmål, må du jo bare spørge.

> --
> Anders Houmark

Nicolai

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-01-06 18:15

Nicolai wrote:

> [...]
> lave afspilningsliste osv. Den er virkelig god at bruge. Og der
> følger jo et datakabel med, til overførsel.

OK.. Det med de lidt større knapper er godt, for mine hænder er heller ikke
blandt de mindste.

Tusind tak for hjælpen, nu er jeg blevet ret sikker på, at w800i'eren nok er
det smarteste valg til mit forbrug.. Og ja, designet kan man vel vænne sig
til

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-01-06 13:23

> [...]

> er
> det smarteste valg til mit forbrug.. Og ja, designet kan man vel vænne sig

Har selv K750i men syntes også at fx navigations "pinden" på W800 er nemmere
at betjene da den er en gummi overflade som K750'eren ikke har..

Men w800 er jo også meget dyerer end k750 på tilbudene jeg har set..

Fra : Nicolai

Dato : 05-01-06 16:38

Fra : Nicolai

Dato : 05-01-06 16:40

> [...]

> nemmere at betjene da den er en gummi overflade som K750'eren ikke har..
>
> Men w800 er jo også meget dyerer end k750 på tilbudene jeg har set..

Det som den er dyrere, tjener man vel ind ved at der følger et 500 mb memory
stick med?

Og i det oprindelige indlæg's priseksempel, så er den faktisk en smule
billigere end 750i

Nicolai