Langsom SMS til Telia
Fra : Nichlas

Dato : 27-12-05 13:40

Jeg har oplevet de sidste par dage at beskeder TIL telia express har
været umådeligt langsomme til at komme frem.. helt op til en halv dag
for nogle.

Jeg har testet dette med Telmore og TDC, og der er ikke problemer når
man sender til andre udbydere. Der er ikke store problemer den anden
vej, altså FRA telia express til os andre.

Er der andre der har mærket til det?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 27-12-05 14:33

Nichlas wrote:

> Er der andre der har mærket til det?

Ja nu du siger det. Jeg har også sendt en række beskeder til en ven, som
har været flere timer om at komme frem. Nogen gange har han svaret før
jeg fik en besked tilbage, om at den første besked jeg skrev, var modtaget.
Jeg har også sendt fra Telmore.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 27-12-05 16:38

"Nichlas" <nichlas.hummelsberger@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg har oplevet de sidste par dage at beskeder TIL telia express har
været umådeligt langsomme til at komme frem.. helt op til en halv dag
for nogle.

Min Telia har har været stort set værdiløs her i julen ....... 2-6 timers
forsinkelse netop til TDC/Telmore og det samme den anden vej.

Fra : Johnny

Dato : 27-12-05 17:41

[...]

Jeg oplevede det sammen 24-25. december uanset til hvem jeg sendte. Mon ikke
bare der har været overbelastning pga "god jul"-sms'er. Samme plejer at ske
nytårsaften..

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 22:06

"Johnny" <js@juice.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg oplevede det sammen 24-25. december uanset til hvem jeg sendte. Mon
> ikke bare der har været overbelastning pga "god jul"-sms'er. Samme plejer

Mine SMS´er var også længe om at nå frem til modtageren Juleaften og de blev
sendt fra Tåstrup den aften. Min udbyder er Telmore (så længe det varer).

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Johnny

Dato : 27-12-05 22:24

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mine SMS´er var også længe om at nå frem til modtageren Juleaften og de
> blev sendt fra Tåstrup den aften. Min udbyder er Telmore (så længe det

Min udbyder er også Telmore.

Johnny

Fra : Nicolai

Dato : 28-12-05 19:19

> Mine SMS´er var også længe om at nå frem til modtageren Juleaften og de
> blev sendt fra Tåstrup den aften. Min udbyder er Telmore (så længe det
> varer).

Hvem skifter du til?

Fra : Lars Raaby

Dato : 27-12-05 20:52

Nichlas skrev:
> [...]
> man sender til andre udbydere. Der er ikke store problemer den anden
> vej, altså FRA telia express til os andre.

Jeg kan også tilslutte mig det som de andre skriver.
Telmore > Telia

--
MVH
Lars Raaby

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 28-12-05 17:03

"Nichlas" <nichlas.hummelsberger@gmail.com> skrev:

> Er der andre der har mærket til det?

Problemet med Telia har været der i mindst 2-3 uger og muligvis
længere. Telia påstår selvfølgelig, at det ikke er dem, der har
problemer, men jeg tvivler.
I dag har det dog fungeret uden problemer og beskederne er fremme med
det samme som de skal.
I mit tilfælde fra Telmore til Telia men den pågældende modtager har
problemer med alle hun modtager beskeder fra.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Maria

Dato : 01-01-06 12:13

27 Dec 2005 04:39:47 -0800, Nichlas <nichlas.hummelsberger@gmail.com>
skrev:

> [...]
> man sender til andre udbydere. Der er ikke store problemer den anden
> vej, altså FRA telia express til os andre.

Jeg har telia Express, og har ikke haft problemer med at modtage sms'er
bortset fra lige nytårsnat hvor de er afsendt 00.20 og kom frem kl. 02.45

--
Maria

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-01-06 18:27

Maria wrote on 01-01-2006 :
> Jeg har telia Express, og har ikke haft problemer med at modtage sms'er
> bortset fra lige nytårsnat hvor de er afsendt 00.20 og kom frem kl. 02.45

Nu er nytårsnat nok også en af de mest belastede tidspunkter mht SMS.
Iflg. TDC var de oppe på mellem 350 og 400 SMSer i sekundet en stor del
af natten og formentlig også i perioder over de 400 SMSer pr sekund
nettet er sat til at klare.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx