6230i bruger meget strøm
Fra : Anders Pedersen

Dato : 20-12-05 13:04

Jeg har en Nokia 6230i som jeg synes bruger for meget strøm. En gang
har batteriet holt i 6 dage og der efter er det gået den modsatte vej.
Har i sidste uge ladet den op Onsdag og allerede Fredag ladet jeg den
op igen. Den har igår gået fra fuld strøm til to pile og jeg har
ikke brugt den i flere timer af gangen.
Kan dårlige net forhold have noget at gøre eller så må der et eller
galt med den.

Fra : peter6715

Dato : 20-12-05 14:18

Nu ved jeg jo ikke hvad der er galt med din telefon.
Jeg kan dog fortælle at jeg har været ude for at min gjorde det samme,
dengang var sendemasten her hvor jeg bor nede. Og så søgte telefonen hele
tiden efter masten, og det tog meget strøm med den aktivitet hele tiden.På
een nat tømtes batteriet 50%

God jul--

Med venlig hilsen

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 21-12-05 04:48

> [...]
> tiden efter masten, og det tog meget strøm med den aktivitet hele tiden.På

Bluetooth kan også spille ind. Men 6230i bruger generelt mere strøm end
6230.
Men 2 dage lyder godt nok helt skævt. Enten søger den eller også er
batteriet defekt.

Mvh Michael

Fra : Anders Pedersen

Dato : 22-12-05 00:01

Den 21.12.2005 kl. 04:47:49 skrev Michael Westi <michaelwesti@NOSPAM.dk>:

> Bluetooth kan også spille ind. Men 6230i bruger generelt mere strøm end
> 6230.
> Men 2 dage lyder godt nok helt skævt. Enten søger den eller også er
> batteriet defekt.

Bluetoch er slået fra da jeg ikke bruger det (har ingen bluetoch enheder)
Jeg har gprs slåt fra når jeg ikke bruger det
Kan radio og musikafspilning have noget at sige?

Har nu haft telefonen tændt her i nat og haft den tændt det meste af dagen
og haft den slukket og tændt et par gange hvor den har holt strømmen
den er på fem pile nu. Så den har ikke brugt ret meget størm det jeg har
brugt den

Kan batteriet aflade sig selv når telefonen er slukket?
Det kan vel ikke passe det skal tage ca 1måned før
batteriet har sin fulde kapitet.

jeg kan oplyse at software versionen er 3.40 fra 23-05-05

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Michael Westi

Dato : 22-12-05 02:25

> Bluetoch er slået fra da jeg ikke bruger det (har ingen bluetoch enheder)
> Jeg har gprs slåt fra når jeg ikke bruger det
> Kan radio og musikafspilning have noget at sige?

Jeps. Æder en del strøm.

> [...]
> og haft den slukket og tændt et par gange hvor den har holt strømmen
> den er på fem pile nu. Så den har ikke brugt ret meget størm det jeg har

Lyder næsten ok. 2 pile ned på et døgn.

> Kan batteriet aflade sig selv når telefonen er slukket?
> Det kan vel ikke passe det skal tage ca 1måned før
> batteriet har sin fulde kapitet.

Ja, det kan det.
Korrekt brug af nyt batteri:
Første opladning i 24 timer. Lad det brænde helt ud.
Genoplad i 24 timer. Brænd det ud igen.
Derefter skulle det funke 100%.
Mit batteri holder ca. 1 uge med Bluetooth aktiveret (men min mobil er 6230,
ikke i modellen)

> jeg kan oplyse at software versionen er 3.40 fra 23-05-05
Jeg har 6230, så jeg ved ikke hvilket SW til en i model!!

Mvh Michael

Fra : Anders Pedersen

Dato : 22-12-05 10:24

Den 22.12.2005 kl. 02:24:55 skrev Michael Westi <michaelwesti@NOSPAM.dk>:

> Jeps. Æder en del strøm.

Men hvor mange timer ca kan radio og musik bruges på en opladning
Kan det gøre nogen at jeg bruger et 512mb rs-mmsc kort i den

> Lyder næsten ok. 2 pile ned på et døgn.
Den er på 3 så man se om hvad den den står på i aften

Der er ikke blevet foretaget nogen opkald
Kun internet og spil
ca 5-12min af gangen
og tændt og slukket et pagange

> Ja, det kan det.
> Korrekt brug af nyt batteri:
> Første opladning i 24 timer. Lad det brænde helt ud.
> Genoplad i 24 timer. Brænd det ud igen.
> Derefter skulle det funke 100%.
Batteriet er blevet opladet almindeligt
som vi altid har gjort det med vores andre mobiler

Har nogen gange lad det kører til telefonen
melder at batteriet er lavt

> Mit batteri holder ca. 1 uge med Bluetooth aktiveret (men min mobil er
> 6230,
> ikke i modellen)

Jeg vil gerne op på at batteriet holder ca 5-6 dage med mit brug
Men hvor kan der være en fejl

Om det være noget med det tdc simkort der sidder i den
det er fra december 2002

Eller en software opdatering kan hjælpe
eller batteriet (kan jeg få batteriet byttet på telefonen garanti

er de 3 muligheder har.

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-12-05 18:24

Anders Pedersen wrote:

> Men hvor mange timer ca kan radio og musik bruges på en opladning
> Kan det gøre nogen at jeg bruger et 512mb rs-mmsc kort i den

Jeg mindes at have læst noget om 15-18 timers afspilning med radioen eller
MP3-afspilleren, men jeg kan ikke huske hvor jeg læste det.
Størrelsen på kortet burde ikke have nogen indflydelse på standby-tiden.

Søren

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 22-12-05 23:54

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det kan det.
> Korrekt brug af nyt batteri:
> Første opladning i 24 timer. Lad det brænde helt ud.

Telefonen har altså selv stoppet ladningen mange timer før.
Det du siger der mener jeg hører fortiden til.

Fra : Michael Westi

Dato : 23-12-05 01:04

> Telefonen har altså selv stoppet ladningen mange timer før.
> Det du siger der mener jeg hører fortiden til.

Ja, og nej.
Li-ion batterier skal(har bedst) af at lades op på den gammeldaws facon de
første 2 gange. Selv om den stopper opladningen, vil den stadig lade lidt.
Derefter kan de sjatlades.
Det var det der bla. var problemet med Nimh batterierne mht. sjatladninger.

/Michael

Fra : RpR

Dato : 29-12-05 15:22

> [...]
> Derefter kan de sjatlades.
> Det var det der bla. var problemet med Nimh batterierne mht.

Vrøvl!
Selve ladeprocessen på et Li-ion batteri sker i pulser, der er ikke konstant
strøm som de gamle batterityper. Så batteriet sjatlades faktisk.
Samtlige Li-ion ladere slår selv fra, ellers må de slet ikke sælges.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 22-12-05 10:45

Du skal sparre for, på brug af radio, bluetooth, gprs og mp3. de æder meget
strøm alle tingene.

Som alt. kan du sætte et 1000 MAh batteri i stedet for det 850 MAh, der
følger med som standard.

Desværre er det der 1000 MAh ikke originalt !.

Ovenstående skulle gerne sparre ca. 1/3 på batteri.

Det er et generelt problem med Nokia's mobiltelefoner, at de er meget
strømkrævende.

/F

news.s15ou4kpk69jru@anders...

Fra : Anders Pedersen

Dato : 22-12-05 14:56

Den 22.12.2005 kl. 10:45:14 skrev (6400) Futte <2662070m001@stofanet.dk>:

> Du skal sparre for, på brug af radio, bluetooth, gprs og mp3. de æder
> meget
> strøm alle tingene.

Men hvor meget størm bruger feks. radio mp3 på en pladning i timer
da det er noget af det jeg bruger telefonen til

Men skulle kamaraet bruge noget strøm også

> Som alt. kan du sætte et 1000 MAh batteri i stedet for det 850 MAh, der
> følger med som standard.
>
> Desværre er det der 1000 MAh ikke originalt !.
Har fundet et 1200MAH til 85kr ved mytendyphone
http://www.mytrendyphone.dk/shop/productinfo.asp?id=NO%2EBAT%2E6100%2EKOMP%2E

Den er på 2 pile nu
Så den er nok på nul i aften

> Ovenstående skulle gerne sparre ca. 1/3 på batteri.
Der har føre været at uorginale kan eksplodere
men kan de stadig det?

Og det skulle vel ikke betyde noget for garantiden på telefonen?
Jeg gemmer det orginale batteri
> Det er et generelt problem med Nokia's mobiltelefoner, at de er meget
> strømkrævende.

Har ikke kigget på det
Har ikke halt de problemer med 3510i og min første siemens m35i
(har dog fået nyt batteri senere)
har haft dem i to år hver

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-12-05 00:30

Den 20.12.2005 kl. 13:04:14 skrev Anders Pedersen <anders.boegh@jubii.dk>:

> [...]
> ikke brugt den i flere timer af gangen.
> Kan dårlige net forhold have noget at gøre eller så må der et eller

Har nu afleveret den til raperation hos Telecare i Aalborg
Kan afhente den Tirsdag

Så må jeg se hvad de siger.
Der må være et eller andet galt med den ifølge den test
jeg lavet af stanbytiden var den nede på en pil Torsdag Aften/nat

Den har Torsdag gået fra 4 pile til 1 pil

Bruger nu en Siemens m35i imellemtiden

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-05 23:47

"Anders Pedersen" <anders.boeghNOSPAM@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news.s19fjqtdk69jru@anders...

> Der må være et eller andet galt med den ifølge den test
> jeg lavet af stanbytiden var den nede på en pil Torsdag Aften/nat

Jeg har fået samme problem. Jeg tror det er batteriet der er blevet dårligt.

Husk der er 2 års reklamationsret på batteriet også!

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-12-05 12:29

Softwaren er blevet opdateret til ver. 3.50
Den skulle være fundet ok

så nu må jeg se om det virker
der skulle jo gerne være 7dages standpytid (ifølge en test jeg har
læst)
ellers så jeg ind med igen

Skriver tilbage om det har hjulpen med opdatering
Viste ikke at batteriet os havde to år for i manualen står der kun 6
mdr.