Emailcheck med højhastighed i udlandet
Fra : Carsten

Dato : 12-12-05 21:24

Vi står overfor, at skulle etablere en løsning til vores rejsende sælger
(kun udlandet : Europa, Asien og USA), som tillader at de kan modtage emails
samt besvare samme via deres mobiltelefon. Det kunne være enten en løsning
hvor nye emails automatisk ankommer på mobilen eller en løsning hvor man
selv skal checke sin mailbox regelmæssigt.

Det skulle helst foregå med en rimeligt hastighed - og ikke som hidtil med
9.6K modem opkald via IRDA port til laptop.

3-teknologi ville jo være oplagt, men det findes ikke i mange af de lande vi
rejser i, så hvilken anden teknologi skal man basere ovennævnte
på?......GPRS?......andet?

Vi har Exchange 2003 på en Windows Server 2003.

mvh
Carsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-12-05 21:44

Carsten skrev:

> [...]

> Det skulle helst foregå med en rimeligt hastighed - og ikke som hidtil med
> 9.6K modem opkald via IRDA port til laptop.

Jeg ved ikke noget om udlandet, men jeg tjekker af og til e-mails
på min mobil. Det foregår via GPRS uafhængigt af andet
computerudstyr. Jeg skal selv aktivere opkaldet. Jeg kan tilgå en
vilkårlig mailserver, og jeg kan også skrive og afsende e-mails.

--
Bertel

Fra : Per Bau

Dato : 12-12-05 22:46

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> skrev i en meddelelse
> 3-teknologi ville jo være oplagt, men det findes ikke i mange af de lande
> vi rejser i, så hvilken anden teknologi skal man basere ovennævnte
> på?......GPRS?......andet?

Tjah jeg har ikke lige en løsning på dit ? men en idé istedet for. Sørg for
at lave en løsning ,der sender en sms når der lander en ny e-mail. Og
medsend emne feltet i sms'en. Så behøver sælgeren ikke selv at skulle bruge
tid & teleomkostninger på selv at checke for nye mails.

--
/Per
Udskift invalid i adressen med com