/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Aldrig mere Telia ...
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 18:42

Så er jeg vidst færdig med at rode rundt imellem de forskellige
udbydere, nu har jeg lært det!

Ikke at jeg har skiftet ret meget i de 11 år jeg har haft mobil.
Begyndte hos TDC, skiftede til Sonofon for en kort bemærkning en gang
for mange år siden, det var ingen succes p.gr.a. for ringe dækning.
I foråret blev jeg så lokket til Orange med lave priser og lovning om
DKs bedste dækning. Skiftet dertil blev noget rodet, da det skete
samtidig med at Telia overtog Orange. De kludrede så meget i det, at
jeg måtte bede TDC om at beholde mig som kunde et par uger mere, da
jeg ellers ville stå uden mobil, mens Telia fandt frem til et simkort
der virkede. Den lovede periode med et prøvenummer inden mit eget
nummer blev flyttet fik jeg aldrig.
Dækningen er for ringe i Kerteminde by, specielt nede omkring havnen,
hvor jeg ofte opholder mig. En dag sad jeg og ventede et opkald, havde
lige snakket med en der skulle ringe tilbage indenfor 10 min. Da jeg
havde ventet i 30 min. var jeg lige ved at blive sur, men forsøgte så
lige et opkald fra min fastnet til min mobil, og det kunne jeg ikke.
Så måtte jeg jo selv ringe til manden og spørge om han havde ringet
til mig, og det havde han jo, men mit nummer virkede ikke. Telia kunne
så oplyse, at der i øjeblikket var problemer med 20-numrene, men det
var kun dem, så det tog han ikke så alvorligt. At det er en firmatlf
som jeg nærmest lever af at folk kan ringe til, det var kunne han jo
ikke gøre noget ved.
Så blev jeg træt af dem og kiggede lidt rundt efter et nyt selskab
efter kriterierne at det skal være på TDCs net, som jeg ved dækker de
områder jeg færdes i og så måtte det gerne være billigt. Unotel blev
valgt og bestilt med nummerportering osv.
Det har så taget Telia 3 uger at svare tilbage til Unotel med en
aktiveringsdato, som de så giver med 2 dages varsel. Så nu har jeg
ingen virksom mobil, da simkortet ikke kunne nå frem før Telia
nedlagde mig hos dem.
Samtidig sender Telia en SMS og et brev til mig, hvor de beklager at
jeg flytter, men at jeg er velkommen tilbage hos dem, hvis jeg skulle
få lyst. - De kan tro nej, de har ikke på noget tidspunkt vist nogen
som helst form for kundeservice, konduite eller noget der bare minder
om det.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

 
 
Per Bau (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Bau


Dato : 08-12-05 18:54


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:d7rgp15keqe616up9pcq8o9hpo7l4256jl@4ax.com...
> Så er jeg vidst færdig med at rode rundt imellem de forskellige
> udbydere, nu har jeg lært det!
> Det har så taget Telia 3 uger at svare tilbage til Unotel med en
> aktiveringsdato, som de så giver med 2 dages varsel. Så nu har jeg
> ingen virksom mobil, da simkortet ikke kunne nå frem før Telia
> nedlagde mig hos dem.

Det vil sige at det har taget Unotel mere end 3 uger at fremsende et
simkort? FLOT!

Det tyder da lige så meget på at Unotel ikke har styr på deres ting!
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

--
http://erik.richard.er.irriterende.dk/



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 19:10

"Per Bau" <perbau@gmail.invalid> wrote:

>Det vil sige at det har taget Unotel mere end 3 uger at fremsende et
>simkort? FLOT!

Der er jo ingen ide i at fremsende et simkort uden at vide oom det kan
bruges med det nummer, og ifølge Unotel er det først muligt for dem at
gøre det når aktiveringsdatoen er klar.

>Det tyder da lige så meget på at Unotel ikke har styr på deres ting!

For mig ser det meget ud som om Telia med vilje giver en meget kort
frist, så det kommer til at genere kunden, hvad de så tror de opnår
ved det.

Da TDC skulle overdrage nummeret til Telia fik jeg besked om datoen 14
dage før, af Telia, samtidig med at jeg fik et simkort og et
midlertidigt nummer. Den dato kunne Telia jo kun fortælle mig, fordi
TDC havde givet Telia den.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Jeppe Vestergaard (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Jeppe Vestergaard


Dato : 09-12-05 15:44

> For mig ser det meget ud som om Telia med vilje giver en meget kort
> frist, så det kommer til at genere kunden, hvad de så tror de opnår
> ved det.

Ak ja, alle de konspirationsteorier osv... hvorfor i alverden skulle Telia
gøre det? Så er det jo for alvor sikkert at de ikke får kunden tilbage til
dem - og mobilmarkedet i Danmark er jo efterhånden mættet, og det går derfor
netop ud på at få kunder fra de andre selskaber.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark
www.mobilfotos.dk - sammenlign kvaliteten af mobilkameraer



Leonard (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 09-12-05 17:05

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote:

>> For mig ser det meget ud som om Telia med vilje giver en meget kort
>> frist, så det kommer til at genere kunden, hvad de så tror de opnår
>> ved det.

>Ak ja, alle de konspirationsteorier osv... hvorfor i alverden skulle Telia
>gøre det? Så er det jo for alvor sikkert at de ikke får kunden tilbage til
>dem - og mobilmarkedet i Danmark er jo efterhånden mættet, og det går derfor
>netop ud på at få kunder fra de andre selskaber.

Hvorfor giver de så ikke en frist der kan nås?
Hvis de havde givet 5 arbejdsdage i stedet for 2, så havde jeg haft
tlf hele tiden og det hele kunne nås uden stress.
Og jeg havde haft en dårlig oplevelse med Telia mindre.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Bjarke Hansen (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 08-12-05 19:10

"Per Bau" <perbau@gmail.invalid> wrote in message
news:43987323$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
> news:d7rgp15keqe616up9pcq8o9hpo7l4256jl@4ax.com...
>> Så er jeg vidst færdig med at rode rundt imellem de forskellige
>> udbydere, nu har jeg lært det!
>> Det har så taget Telia 3 uger at svare tilbage til Unotel med en
>> aktiveringsdato, som de så giver med 2 dages varsel. Så nu har jeg
>> ingen virksom mobil, da simkortet ikke kunne nå frem før Telia
>> nedlagde mig hos dem.
>
> Det vil sige at det har taget Unotel mere end 3 uger at fremsende et
> simkort? FLOT!
>
> Det tyder da lige så meget på at Unotel ikke har styr på deres ting!

da ikke når det er telia der har ventet med at sende porteringsoplysningere
videre til Unotel?



BJ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-12-05 18:57


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:d7rgp15keqe616up9pcq8o9hpo7l4256jl@4ax.com...

KLIP

> Dækningen er for ringe i Kerteminde by, specielt nede omkring havnen,
> hvor jeg ofte opholder mig.

Når blot der er super dækning på 'Skænken', hvad kan man så ønske sig
mere..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 19:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Når blot der er super dækning på 'Skænken', hvad kan man så ønske sig
>mere..

Meget, for den ligger jo ikke engang i nærheden af havnen ...
.... jeg har forøvrigt aldrig været derinde, altså i Skænkestuen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

BJ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-12-05 19:24


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:5rtgp1p8t5bdi4a9dj6gp0uencoj8n570t@4ax.com...

KLIP

>>Når blot der er super dækning på 'Skænken', hvad kan man så ønske sig
>>mere..
>
> Meget, for den ligger jo ikke engang i nærheden af havnen ...
> ... jeg har forøvrigt aldrig været derinde, altså i Skænkestuen.

Så må du være tilflytter og ikke ægte Kerteminder..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 20:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>> Meget, for den ligger jo ikke engang i nærheden af havnen ...
>> ... jeg har forøvrigt aldrig været derinde, altså i Skænkestuen.
>
>Så må du være tilflytter og ikke ægte Kerteminder..

Er det fordi jeg ikke synes at den ligger på havnen eller fordi jeg
ikke har været der at du gætter det?

Men du har ret, jeg er tilflytter, og jeg bor heller ikke i Kerteminde
by, faktisk i udkanten af postnummeret, men dog i den originale
Kerteminde Kommune.

Og der er faktisk flere områder i kommunen hvor dækningen af Telia er
så ringe, at jeg ofte oplever at folk har indtalt på min svarer uden
at der har været et opkald på tlf.
Hos TDC var der kun en kort strækning mellem Selleberg og Geels Kro,
hvor dækningen kunne forsvinde.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

BJ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-12-05 20:24


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:vg1hp1p0njs25la2l4b11uv8clv7it9gbd@4ax.com...

KLIP

>>Så må du være tilflytter og ikke ægte Kerteminder..
>
> Er det fordi jeg ikke synes at den ligger på havnen eller fordi jeg
> ikke har været der at du gætter det?

Et rent gæt.

> Men du har ret, jeg er tilflytter, og jeg bor heller ikke i Kerteminde
> by, faktisk i udkanten af postnummeret, men dog i den originale
> Kerteminde Kommune.

Jeg mener at huske i en lille by med tre huse og fælles flagstang.

En af mine gode gamle kammerater fra Kerteminde, har også boet der, men har
nu i årtier boet indenfor bygrænsen..

> Og der er faktisk flere områder i kommunen hvor dækningen af Telia er
> så ringe, at jeg ofte oplever at folk har indtalt på min svarer uden
> at der har været et opkald på tlf.

Jeg mener at have læst både her og der, Telia har en hel del
dækningsproblemer ... ikke blot der.

> Hos TDC var der kun en kort strækning mellem Selleberg og Geels Kro,
> hvor dækningen kunne forsvinde.

Jeg har mulighed for at anvende både Sonofon og TDC. Jeg synes aldrig at
have dækningsproblemer (af den helt store anormalitet).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 21:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Jeg mener at huske i en lille by med tre huse og fælles flagstang.

Jeg bor endda udenfor byskiltet til denne "by"
- men der er lige indført 50 km/t på min vej ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

BJ (08-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-12-05 22:41


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:8r4hp111jlvte1pmlmunmu8e3n470c3q6n@4ax.com...

KLIP

>>Jeg mener at huske i en lille by med tre huse og fælles flagstang.
>
> Jeg bor endda udenfor byskiltet til denne "by"
> - men der er lige indført 50 km/t på min vej ...

Det er også livsfarligt at køre hurtigere der .... med en gummivogn på
"krogen"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 00:29



John (09-12-2005)
Kommentar
Fra : John


Dato : 09-12-05 00:29

Kenneth skrev:
> Hvornår lærer folk det, Telmore er det eneste der virker!
> Aldrig mere andet i min mobil, så hellere undvære helt!


Sikke dog en gang vås. UnoTel er på stort set alle områder billigere og
bruger sammen net, så der er da ingen grund til at (for)blive
T(DC)elmore-kunde.


Mvh

John

Anders (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 09-12-05 01:00

John wrote:
> Kenneth skrev:
>
>> Hvornår lærer folk det, Telmore er det eneste der virker! Aldrig
>> mere andet i min mobil, så hellere undvære helt!
>
>
>
> Sikke dog en gang vås. UnoTel er på stort set alle områder billigere
> og bruger sammen net, så der er da ingen grund til at (for)blive
> T(DC)elmore-kunde.
Jeg kan komme på en grund - man vil betale overpris, eller i det mindste
mere end nødvendigt, for en given service.

De anvender begge det samme net og har derfor samme dækning - så det
argument dur ikke.

Ukendt (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-05 14:38

"Anders" <anders@NOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
news:4398c8ea$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> John wrote:
>> Kenneth skrev:
>>
>>> Hvornår lærer folk det, Telmore er det eneste der virker! Aldrig
>>> mere andet i min mobil, så hellere undvære helt!
>>
>>
>>
>> Sikke dog en gang vås. UnoTel er på stort set alle områder billigere
>> og bruger sammen net, så der er da ingen grund til at (for)blive
>> T(DC)elmore-kunde.
> Jeg kan komme på en grund - man vil betale overpris, eller i det mindste
> mere end nødvendigt, for en given service.
>
> De anvender begge det samme net og har derfor samme dækning - så det
> argument dur ikke.

UnoTel kan også sige goddag til mig som kunde i det nye år for jeg vil også
gerne spare penge i stedet for at have Fyremosens T(DC)elmore som udbyder


--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk




Andersen \(3650\) (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 08-12-05 20:40

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:d7rgp15keqe616up9pcq8o9hpo7l4256jl@4ax.com...
> Så er jeg vidst færdig med at rode rundt imellem de forskellige
> udbydere, nu har jeg lært det!

---snip-snap---

> Samtidig sender Telia en SMS og et brev til mig, hvor de beklager at
> jeg flytter, men at jeg er velkommen tilbage hos dem, hvis jeg skulle
> få lyst. - De kan tro nej, de har ikke på noget tidspunkt vist nogen
> som helst form for kundeservice, konduite eller noget der bare minder
> om det.
>
Skal det tage så lang tid at finde ud af at Telia sucks?????
Vi lærte det allerede dengang man kunne få 1010 forvalg
på vores fastnet. 5 uger for at aktivere det. Tele2 klarede
samme sag på 2 dage. Gæt selv hvilken der fremover blev brugt.
Senere kom de som mobiludbydere og kunne fra start ikke
præstere en særlig god dækning, så der overvejede vi ikke
engang Telia (og iøvrigt har vi aldrig siden set til deres side,
idet den megen "gode" omtale har nået vores ører)



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 21:27

"Andersen \(3650\)" <virkerikke@nospam.dk> wrote:

>Skal det tage så lang tid at finde ud af at Telia sucks?????

Min undskyldning er så, at jeg ikke skiftede til Telia, men til
Orange, som så blev til Telia ... og faktisk tror jeg at jeg er
sluppet ud af kløerne på dem for tidligt. Da det er en erhvervstlf.
var bindingsperioden vist 12 mdr. og de er først gået til april. Tror
bare ikke at de har opdaget det.

Men nej, det bør ikke tage så lang tid at opdage at Telia sucks.
Og nu har jeg lært det.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Andersen \(3650\) (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 09-12-05 21:10

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:3k5hp1lfee69fmgle4mae8gf7kqjbno5bn@4ax.com...
> Og nu har jeg lært det.
>
Så glem det aldrig

God JUL.



Max (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-12-05 21:26

Hej Leonard

> Det har så taget Telia 3 uger at svare tilbage til Unotel med en

Lad være med at klage, glæd dig over at det ikke er et erhvervs-
abonnement du skal opsige hos Telia, det tager nemlig nemt
en 5-6 måneder at få igennem.

Mvh Max



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 21:53

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Lad være med at klage, glæd dig over at det ikke er et erhvervs-
>abonnement du skal opsige hos Telia, det tager nemlig nemt
>en 5-6 måneder at få igennem.

OK, nu er jeg glad og lykkelig over at Telia åbenbart ikke ahr opdaget
at det er et erhvervsabb. de har ekspederet så hurtigt
Men jeg har dog stadig ikke liv i min tlf., håber at posten har et
simkort med til mig i morgen.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

BSV (10-12-2005)
Kommentar
Fra : BSV


Dato : 10-12-05 23:27

Jeg har lige skiftet 6 stk. mobilnumre fra Telmore til Unotel, det er gået
helt glat uden nogen problemer.
Fik mit nye kort fra Unotel et par dage efter at Telmore havde meddelt
flyttedatoen, som på det tidspunkt lå en uge frem.
Så Telmore og Unotel har ingen problemer med at finde ud af et skift.
Telia kan ikke finde ud af nogetsomhelst, ved det af bitter erfaring, men
det er en anden og meget lang historie.

mvh
bsv



Hans Paulin \(6310\) (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-12-05 23:57

BSV skrev:

> Så Telmore og Unotel har ingen problemer med at finde ud af et skift.

Har oplevet ét nummer fra Telmore til Unotel der gik kage i - da vi havde
ventet 1-2 uger købte vi et nyt simkort.

Hvor fejlen lå ved jeg ikke - et andet nummer blev fint konverteret.

Har derudover ikke oplevet problemer med skiftet til og brugen af Unotel
--
Med venlig hilsen
Hans



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste