Så er jeg vidst færdig med at rode rundt imellem de forskellige
udbydere, nu har jeg lært det!
Ikke at jeg har skiftet ret meget i de 11 år jeg har haft mobil.
Begyndte hos TDC, skiftede til Sonofon for en kort bemærkning en gang
for mange år siden, det var ingen succes p.gr.a. for ringe dækning.
I foråret blev jeg så lokket til Orange med lave priser og lovning om
DKs bedste dækning. Skiftet dertil blev noget rodet, da det skete
samtidig med at Telia overtog Orange. De kludrede så meget i det, at
jeg måtte bede TDC om at beholde mig som kunde et par uger mere, da
jeg ellers ville stå uden mobil, mens Telia fandt frem til et simkort
der virkede. Den lovede periode med et prøvenummer inden mit eget
nummer blev flyttet fik jeg aldrig.
Dækningen er for ringe i Kerteminde by, specielt nede omkring havnen,
hvor jeg ofte opholder mig. En dag sad jeg og ventede et opkald, havde
lige snakket med en der skulle ringe tilbage indenfor 10 min. Da jeg
havde ventet i 30 min. var jeg lige ved at blive sur, men forsøgte så
lige et opkald fra min fastnet til min mobil, og det kunne jeg ikke.
Så måtte jeg jo selv ringe til manden og spørge om han havde ringet
til mig, og det havde han jo, men mit nummer virkede ikke. Telia kunne
så oplyse, at der i øjeblikket var problemer med 20-numrene, men det
var kun dem, så det tog han ikke så alvorligt. At det er en firmatlf
som jeg nærmest lever af at folk kan ringe til, det var kunne han jo
ikke gøre noget ved.
Så blev jeg træt af dem og kiggede lidt rundt efter et nyt selskab
efter kriterierne at det skal være på TDCs net, som jeg ved dækker de
områder jeg færdes i og så måtte det gerne være billigt. Unotel blev
valgt og bestilt med nummerportering osv.
Det har så taget Telia 3 uger at svare tilbage til Unotel med en
aktiveringsdato, som de så giver med 2 dages varsel. Så nu har jeg
ingen virksom mobil, da simkortet ikke kunne nå frem før Telia
nedlagde mig hos dem.
Samtidig sender Telia en SMS og et brev til mig, hvor de beklager at
jeg flytter, men at jeg er velkommen tilbage hos dem, hvis jeg skulle
få lyst. - De kan tro nej, de har ikke på noget tidspunkt vist nogen
som helst form for kundeservice, konduite eller noget der bare minder
om det.
--
med venlig hilsen
Leonard -
http://leonard.dk/