Snyde alarm til at tro den er tilsluttet e~
Fra : Paw Jensen

Dato : 10-01-06 20:49

Hej Alle.

Har netop installeret en alarm, en Powermax + (www.visonic.com )

Den skal tilsluttes telefonlinjen, man da vi ikka har telefon på stedet, har
jeg udeladt dette.

Nu melder alarmen fejl på linjen, og vil ikke tilkoble.

Er der nogen der ved om dette kan klares ved at lægge en modstand over
benene, eller ??

På forhånd tak.

Paw

Fra : CopyCat

Dato : 10-01-06 21:27

> Er der nogen der ved om dette kan klares ved at lægge en modstand over
> benene, eller ??

På alle de alarmer jeg har rodet i er det muligt at så overvågning af
telefon linjen fra ..
det kan man sikkert også på din .. (via programmeringen)

~~Frank .,

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-06 01:56

Paw Jensen submitted this idea :
> Den skal tilsluttes telefonlinjen, man da vi ikka har telefon på stedet, har
> jeg udeladt dette.

Har du overvejet at købe et GSM modul til den ? de fås svjv til omkring
1000kr

> Nu melder alarmen fejl på linjen, og vil ikke tilkoble.

> Er der nogen der ved om dette kan klares ved at lægge en modstand over
> benene, eller ??

Det burde kunne lade sig gøre at fortælle den at den ikke har nogen
telefonlinie. Det er ikke sikkert det står i vejledningen da alarmen
netop er lavet til at være tilkoblet telefon eller alarmnet.

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : JEY

Dato : 11-01-06 13:13

> Har du overvejet at købe et GSM modul til den ? de fås svjv til omkring
> 1000kr

Hvor ???

Kom evt. med et link !

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-01-06 15:50

It happens that JEY formulated :

> Hvor ???

> Kom evt. med et link !

Prøv at ringe til City Alarm (tlf 33 12 12 12) og spørg dem om de har
det - de sælger Powermax alarmen som "Basis Alarm" i en gør-det-selv
pakke. Jeg kan ikke se GSM modulet på deres hjemmeside,
www.basisalarm.dk, men jeg er sikker på firmaet er til at snakke med.

Og skulle de friste dig kan jeg godt sige god for deres
overvågningsløsning, de er tilsluttet en af de allerbedste
kontrolcentraler i Danmark (nej, jeg er ikke kunde hos dem).

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 21:09

Du kan ikke få et GSM modul til din PowerMax

Gå ind i Teknikmodul

1 Def. komm
afbrud nr 9 og nr 16

sÅ KØRER DET FOR DIG :)

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-01-06 00:07

P.E. explained :
> Du kan ikke få et GSM modul til din PowerMax

Og hvorfor kan man så ikke det ?

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 01:41

Jo alt kan lade sig gøre , jeg mener prismæssigt

PS jeg lever af det

P.E.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-01-06 16:17

Per Emborg expressed precisely :
> Jo alt kan lade sig gøre , jeg mener prismæssigt

Svjh har jeg selv supportet folk med GSM modul til den - om det så var
internt eller eksternt er jeg ikke klar over. Men at en Powermax kan
benytte GSM nettet til at kommunikere med overvågning er jeg helt
sikker på.

> PS jeg lever af det

Jeg har arbejdet på en kontrolcentral så jeg kender udemærket Powermax
alarmen.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Torben Ruby

Dato : 14-01-06 12:03

"P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke få et GSM modul til din PowerMax

*host*
Nej du har helt ret
http://www.hjemme-alarm.dk/shop/default.asp?ProductID=5485507796

Ruby

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-06 12:50

Host og sprut

Havde ikke set i farten at det var en + model

Den findes i 3 ver. og den normale kan ikke på en god måde

Sorry jeg ikke havde læst indlæget korekt , men prisen :( siger jo også
næsten alt

--
P.E.
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk

Fra : Sørensen

Dato : 11-01-06 14:59

"Paw Jensen" > skrev >
> [...]
>
> Nu melder alarmen fejl på linjen, og vil ikke tilkoble.
>
> Er der nogen der ved om dette kan klares ved at lægge en modstand over

Du kan jo prøve at lægge 48 volt på telefonindgangen som der normalt er i et
telefonstik og se om det kan narre den.

vh.
Sørensen

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 15-02-06 23:22

on 11 jan 2006 02:59:04p satte Sørensen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Du kan jo prøve at lægge 48 volt på telefonindgangen som der normalt
> er i et telefonstik og se om det kan narre den.

Det er endog MEGET usmart at gøre. Hvis relæet af een eller anden årsag
slår til i indgangen kortsluittes hans strømforsyning. Før eller siden går
noget op i røg af det.

Men selvfølgelig til rent testformål vil det fungere men eller kan man jo
købe en billig adaptor til ip-telefoni og så konfigurere den til at køre
uden registrering så burde man kunne hive klartone og 48 volt ud af den
efterfølgende.

Steven

Fra : cr

Dato : 16-02-06 09:03

Steven Nybo Andersen wrote:
> [...]
> købe en billig adaptor til ip-telefoni og så konfigurere den til at køre
> uden registrering så burde man kunne hive klartone og 48 volt ud af den

Telefoner virker på strøm, et par milliampere ved 6 - 12 volt kan gøre
det. 48 volt er kun for at en telefon kan virke på => 3 km afstand.

Formodentlig vil alarmboksen have en klartone, uden at den bekymrer sig
om liniespændning. Den trækker et relæ og lytter over en transformator.

cr

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-02-06 06:34

to 16 feb 2006 09:03:21a satte cr sig på en taburet og skrev følgende på
et stykke vådt franskbrød:

> Formodentlig vil alarmboksen have en klartone, uden at den bekymrer
> sig om liniespændning. Den trækker et relæ og lytter over en
> transformator.

Det er også min erfaring med den slags omend andet er set.

I såfald skal der bare laves en kreds der kan afgive 440 hz helst sinus men
firkant kan nok også gå i en snæver vending.

Steven