Siemens Gigaset SL555 og Vis nummer
Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 08-01-06 12:32

Hej Gruppe

Jeg har lige købt en trådløs analog telefon af ovennævnte model i tyskland
(der var den billigst, håber ikke det var for dumt ) Jeg har sat den til
mit telefon stik og tilmeldt visnummer ved TDC og testet med en anden
telefon til visnummer virker, men håndsættet vil ikke vise nummer. Alle
opkald bliver bare vist som "ekstern opkald". Telefonen understøtter
visnummer (CLIP og CNIP) men kan der være forskel på den danske og tyske
måde at sende det på. Hvis der er, kan min telefon så ændres til at kunne
vise dansk visnummer? Jeg ved at TDC selv sælger Gigaset SL550 (samme model
uden telefonsvarer) og reklamerer med vis nummer på den. Håber i kan hjælpe,
så jeg kan se når svigermor ringer

På forhånd tak.

Thomas Mikkelsen

Fra : cr

Dato : 08-01-06 12:52

Thomas Mikkelsen wrote:
> [...]
> uden telefonsvarer) og reklamerer med vis nummer på den. Håber i kan hjælpe,

Prøv at se om der i medfølgende brugsforviring, står noget om omstilling
til andre lande. Der er stor forskeld på vis nummer funktionen, mellem
dansk og tysk + flere andre lande, Så'en er det bare, uden at gå i
tekniske detaljer.

cr

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 08-01-06 18:35

> [...]
> til andre lande. Der er stor forskeld på vis nummer funktionen, mellem
> dansk og tysk + flere andre lande, Så'en er det bare, uden at gå i

Der står desvære ikke noget om hvordan jeg stiller den om til andre lande,
udover hvordan man skifter sprog og det er desvære ikke nok. Man kan i
håndsæt opsætningen sætte "område kode" og i base opsætningen sætte
"område-nr", men jeg kan ikke finde nogle manualer der fortæller noget om
hvordan disse skal sættes (hvis de har noget at sige hvad angår visnummer).

Thomas Mikkelsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-01-06 19:11

On Sun, 8 Jan 2006 18:34:57 +0100, "Thomas Mikkelsen"
<thmhomeNoSp@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>hvordan disse skal sættes (hvis de har noget at sige hvad angår visnummer).

Jeg tror desværre du lige så gødt kan opgive projektet..
Jeg har ikke set nogen Siemens håndsæt som kan omstilled fra FSK (tysk
nummervisning (super system)) til DTMF (dansk nummervisning (skod
system))..

Hvis du har ISDN, kunne en fræk detalje være at skaffe f.eks. et Lasat
Speed II ISDN modem. Denne kan omstilles til FSK på de analoge porte,
og voila!

MVH
Kent Glerup

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 08-01-06 20:54

> [...]
> Jeg har ikke set nogen Siemens håndsæt som kan omstilled fra FSK (tysk
> nummervisning (super system)) til DTMF (dansk nummervisning (skod

I menuen under base - speciel funktion - opkalds metode, kan jeg vælge DTMF
og Impulsopkald, der er er den sat på DTMF. Bør det ikke dække vores system?

> Hvis du har ISDN, kunne en fræk detalje være at skaffe f.eks. et Lasat
> Speed II ISDN modem. Denne kan omstilles til FSK på de analoge porte,
> og voila!

Cool lille trick! Hvis alt andet fejler vil jeg huske det trick og prøve
det. Men jeg har læst andet sted om en der havde et andet gigaset, der
ringede til siemens og de sagde at den godt kunne men de ville ikke fortælle
hvordan?!??
http://debat.ing.dk/topic/?tid=70025%5C%22
Desværre er der ikke nogen der har svaret ham endnu.

Jeg kan måske også prøve at høre Siemens helpdesk, men ofte sidder der jo
klogere mennesker steder som her

Thomas Mikkelsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 09-01-06 08:19

>I menuen under base - speciel funktion - opkalds metode, kan jeg vælge DTMF
>og Impulsopkald, der er er den sat på DTMF. Bør det ikke dække vores system?

Her vælger du hvordan telefonen skal ringe ud. Impuls var det vores
gamle drejeskivetelefoner brugte. DTMF er de toner vi bruger idag. Det
har desværre ikke noget med nummervisningen at gøre.

MVH
Kent Glerup

Fra : cr

Dato : 08-01-06 19:29

http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_108387_rArNrNrNrN,00.html

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 08-01-06 20:38

> http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_108387_rArNrNrNrN,00.html

Jeg tror desværre jeg har stirret mig blind på manualen, hvis det står deri.
Jeg har fundet manualer til SL555, SL550 og SL55 (håndsættet) men har ikke
fundet hvor det står. Kan du evt fortælle nærmere hvor det står og hvad jeg
skal gøre?

Thomas Mikkelsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-01-06 22:58

Hej

"Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> wrote:

>Telefonen understøtter
>visnummer (CLIP og CNIP) men kan der være forskel på den danske og tyske
>måde at sende det på.

Lige præsis, i DK benyttes et 'specielt' TDC system, DTMF toner sendes
til telefonen før første ring, i Tyskland, og det meste af den øvrige
verden, benytter man FSK toner.

Så med mindre der er en mulighed for at stille dette om ((Hvad jeg ikke
tror der er, har selv benyttet Siemens DECT tlf. gennem mange år)) så må
det nok konstateres at du ikke kan benytte tlf. med 'Vis nummer' på det
Danske telefonnet :(
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Leo Havmøller

Dato : 09-01-06 10:19

> kan min telefon så ændres til at kunne vise dansk visnummer?

Nej, det kan den ikke.

Leo Havmøller.