Ledigheden "bekymrende lav"
Fra : Jesper

Dato : 08-12-05 16:16

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2005/12/08/141438.htm

Fortsat fald i ledighed bekymrer økonomer
08. dec. 2005 14.37 Penge Opdat.: 08. dec. 2005 14.49

Ikke siden september 2002 har ledigheden været lavere. I oktober måned i
år faldt antallet af ledige til 149.300. Det svarer til 5,4 procent
ledige, viser de nyeste tal fra Danmark Statistik.

De eneste, der ikke fik færre ledige i oktober, er Storstrøms Amt og
Frederiksberg Kommune. På Bornholm var ledigheden størst med med 9,1
procent, mens Frederiksborg Amt havde de laveste antal arbejdsløse med
3,7 procent.

Frygter overophedning
Det fortsatte fald i arbejdsløsheden få dog ikke økonomerne til at
smile. For der er så meget gang i produktionen, at det ligefrem er svært
at skaffe arbejdskraft. Det betyder, at der er risiko for et lønpres,
der kan give inflation og overophedning af økonomien.

- Den største kortsigtede udfordring for økonomien er risiko for
overophedning. Vi savner fortsat initiativer, der kan sikre en stigning
i arbejdsstyrken, hvorved problemer med flaskehalse vil kunne undgås,
siger Steen Bocian, chefanalytiker i Danske Bank.

Et af de hårdt ramte områder er byggeriet. For at få flere i arbejde
opfordrer Peter Skøttegaard Øemig, der er seniorøkonom i Jyske Bank, til
at der arbejdes hårdere for at få ledige indvandrere og langtidsledige
tilbage på arbejdsmarkedet.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henri Gath

Dato : 08-12-05 19:35

> [...]

> at skaffe arbejdskraft. Det betyder, at der er risiko for et lønpres,
> der kan give inflation og overophedning af økonomien.

Det er da skønt,at det er ved at blive sælgers marked........det var da på
tide..

Fra : Kim2000

Dato : 08-12-05 20:53

> [...]
> år faldt antallet af ledige til 149.300. Det svarer til 5,4 procent
> ledige, viser de nyeste tal fra Danmark Statistik.

Gad vide hvad de øvrige 750.000 så betegnes som, på passiv forsørgelse er de
i hvertfald, de kan vel for fan.. ikke allesammen være førtidpensionister,
narkomaner, misbrugere etc.

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-12-05 21:01

> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2005/12/08/141438.htm
>
> Fortsat fald i ledighed bekymrer økonomer
> 08. dec. 2005 14.37 Penge Opdat.: 08. dec. 2005 14.49

Den sang har vi sandelig hørt før.
Den afslører "økonomernes" sande bekymringer.

> Ikke siden september 2002 har ledigheden været lavere. I oktober måned i
> år faldt antallet af ledige til 149.300. Det svarer til 5,4 procent
> ledige, viser de nyeste tal fra Danmark Statistik.

Ja det er jo ikke godt.
Det vil give en frygtelig uro på bagsmækken.

> [...]
> at skaffe arbejdskraft. Det betyder, at der er risiko for et lønpres,
> der kan give inflation og overophedning af økonomien.

Uha - uha....
Man risikerer at skulle udbetale mere i løn?
Så falder udbyttet......
Øv - vi vil have skattelettelser.....

> [...]
> i arbejdsstyrken, hvorved problemer med flaskehalse vil kunne undgås,
> siger Steen Bocian, chefanalytiker i Danske Bank.

Der er ingen tvivl.
Disse DJØFere bør behandles som landsskadelige individer.

> [...]
> opfordrer Peter Skøttegaard Øemig, der er seniorøkonom i Jyske Bank, til
> at der arbejdes hårdere for at få ledige indvandrere og langtidsledige

Tilbage?
Har arbejdsmarkedet nogensinde været interesseret i dem?
Har de sørget for uddannelse af lærlinge?
Sørger de for efteruddannelse?
Nej - vel?

Nedlæg handelshøjskolerne.
Hurtigst muligt.
De er farlige for befolkningen.

MVH
Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-12-05 14:27

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tilbage?
> Har arbejdsmarkedet nogensinde været interesseret i dem?
> Har de sørget for uddannelse af lærlinge?

Hvorfor tænker de ikke lige på at danske kvinder ikke er "fødemaskiner"
mere, de får ikke mere 4-5-6 børne hver, har de ikke opdaget at vi liver i
år 2005 og ikke i år 1960 ?

Hvad med at de begynder at tænke over at indrette samfundet efter at vi jo
altså har haft en dalende befolkningstal i mange år ?

Mvh

Svend

Fra : Egon Stich

Dato : 10-12-05 15:14

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad med at de begynder at tænke over at indrette samfundet efter at vi jo
> altså har haft en dalende befolkningstal i mange år ?

Nu stiller du helt urimelige krav.
Politikerne modtager store beløb fra "erhvervslivet". (tænk lige et øjeblik
over, hvad dette ord egentlig betyder - Erhverve..)
Dette gør de naturligvis for at tilgodese samme.
Der er ikke tale om, at tilgodese befolkningen som helhed.
Deres tidshorisont går alene til næste vandring for at indbetale profitten
på bogen.
Deres værdste cenario er virkelig og reel fuld beskæftigelse.

Marx og co. havde sandelig ikke uret..

MVH
Egon

Fra : Svend Poulsen

Dato : 10-12-05 18:16

Hello, Egon!
You wrote on Sat, 10 Dec 2005 15:14:25 +0100:

ES> "Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@*hotmail.com> skrev i en meddelelse
??>>
> [...]
ES> profitten på bogen.
ES> Deres værdste cenario er virkelig og reel fuld beskæftigelse.

Ja, ved at politikerne modtager store beløb fra "erhvervslivet" og mange af
politikerne kan gå direkte fra folketinget til en velbetalt stilling i et
firma de har "tilgodeset" som politiker, men har ikke hørt eller set andre
komme med det jeg har skrevet her endnu, om befolkningstallet. Hverken på
højrefløjen eller venstrefløjen.

At de ikke vil tænke på at i danmark, gider kvinder ikke mere ligge og føde
en masse børn for at virksomheder kan have deres arbejdskraft, finder de
måske en dag ud af.

With best regards, Svend Poulsen. E-mail: svend_poulsen_304@*hotmail.com