Hvor mange timer sover jeres katte?
Fra : Selma Sehic

Dato : 27-01-06 10:32

Hvor mange timer sover jeres katte i gennemsnit pr. dag i vinterperioden?

Min kat er både inde og ude kat, men nu vil hun kun kort være ude i denne
kulde. Hun ligger og sover mange timer om dagen, men er ellers sund og rask
når hun er vågen.

Hilsen
Selma

Fra : Carina

Dato : 27-01-06 12:58

Mine 2 hunkatte, som også er sunde og raske og ellers friske katte sover
utroligt meget i denne tid.
Ved ikke lige hvor mange timer det drejer sig om - men det er ihvertfald en
hel del, men det er jo det samme med mennesker (eller ihvertfald mig selv
;) ) Jeg sover også utrolig meget om vinteren iforhold til om sommeren

Hilsen Carina og de 2 mullebasser

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-01-06 13:15

Selma Sehic wrote:
> Hvor mange timer sover jeres katte i gennemsnit pr. dag i
> vinterperioden?

Det meste af døgnet.

> Min kat er både inde og ude kat, men nu vil hun kun kort
> være ude i denne kulde. Hun ligger og sover mange timer
> om dagen, men er ellers sund og rask når hun er vågen.

Samme situation hos os år efter år. Jager+leger meget om sommeren,
sover+kæler meget om vinteren

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-01-06 14:19

"Selma Sehic" <selma76DELETETHIS@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Min kat er både inde og ude kat, men nu vil hun kun kort være ude i denne
> kulde. Hun ligger og sover mange timer om dagen, men er ellers sund og

Mine er også gået i hi.
Jeg vil tro at mine sover eller slumre omkring 18-20 timer i døgnet. En time
morgen og aften tager de sig en tur i haven eller tæsker rundt herinde, men
resten af tiden strækker aktivitetsniveauet ikke længere end at bevæge sig
fra den ene soveplads til den anden
Derimod er stuen nærmest tom fra de hører den første pip-hans i marts/april
til godt hen i oktober.

Nina

Fra : Selma Sehic

Dato : 27-01-06 15:54

Så er jeg mere rolig. Selvom jeg har haft min kat i 6 år kan nemlig ikke
huske hvordan det var sidste vinter.
Tak for alle som har svaret

Selma & Cicko

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 01-02-06 04:19

En kat sover Ca. 16 timer ud af døgnets 24, det er dog stadigvæk uvist
hvorfor en kat har behov for så meget søvn.
En kat svinger mellem dyb søvn og en mere rolig søvn, men ligemeget
hvad....Så ved de hvad der sker omkring dem...

Ulrik Martinsson

Fra : Leif Neland

Dato : 01-02-06 06:47

Ulrik Martinsson wrote:
> En kat sover Ca. 16 timer ud af døgnets 24, det er dog stadigvæk uvist
> hvorfor en kat har behov for så meget søvn.

Hvis man har fået mad nok, og der ikke er parringsdrift på tapetet, hvorfor
skulle man så lave andet?

Leif

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 02-02-06 01:17

Godt ord igen :)

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-06 21:39

"Ulrik Martinsson" <messulle@hotmail.com> wrote in message
> Godt ord igen :)
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message

Ja en sulten kat i frihed ville måske sove3 timer i døgnet?

En af vore katte søger at blive kælet for- gerne i timevis hvis nogen
gad
Den sidder på fortovet ved havelågen og håber at forbipasserende
gider, hvad mange gør, og enhver gæst ihjemmet betyder at den taber
alt interesse for min kone og mig - ny kontakt a la mænd der ønsker
nyt kød!

Een af dem vil i det fjerneste rum og pisse i min seng - intet andet
at gøre end krog på døren når jeg ikke er der.

Fordi tamkatte ikke skal fange bytte, bliver de ofte varigt babyer -
korrekt?
Måske hormoner bliver på infantilstadie.