Vintertelt
Fra : Webpoint

Dato : 26-01-06 22:48

Hej

Jeg har besluttet mig for at vil have sådan et til min vogn, gerne brugt.
Men hvilken faktore skal jeg kikke efter, når jeg køber ?

Skinnemål ? - Næppe tilfældet, når det jo ikke fylder hele vognens side ud,
men hvad med højden ?
Styrke ?
Syninger ?
Andre ting som jeg bør tænke over.

Er det "farligt" at købe sådan et brugt ?

Kim Larsen
Odense

Fra : Pallejc

Dato : 27-01-06 18:05

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Syninger ?
> Andre ting som jeg bør tænke over.
>
> Er det "farligt" at købe sådan et brugt ?

Hej Kim

Jeg har et Isabella Snowboy liggende, det har været brugt 4-5 gange, det
befinder sig i Odense så du kan bare kigge forbi.

Brug ikke mailadressen, tømmes ikke
--
Hilsen Palle

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-01-06 23:13

"Pallejc" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har et Isabella Snowboy liggende, det har været brugt 4-5 gange, det
> befinder sig i Odense så du kan bare kigge forbi.

Er det noget du vil sælge? eller bare vise frem?
Hvis du vil sælge kunne du forsøge i dk.marked.privat.camping

Kurt

Fra : Gismo

Dato : 27-01-06 21:59

Webpoint wrote:
> Hej

> Jeg har besluttet mig for at vil have sådan et til min vogn, gerne
> brugt. Men hvilken faktore skal jeg kikke efter, når jeg køber ?

Bredde på teltet så det ikke løber ned ad vognen ved et vindue
det ridser og det er sværere at holde teltet tæt
Vælg et der er stort nok hellere lidt for stort end for lille.

360 og 420 fra Isabella anbefales ikke som vintertelte, men
til yder sæsonerne.

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-01-06 22:17

> [...]
> Vælg et der er stort nok hellere lidt for stort end for lille.
>
> 360 og 420 fra Isabella anbefales ikke som vintertelte, men

Hej Gismo

Er du sikker på 420, såvidt jeg har hørt er dette telt designet så det kan
bruges hele året.

Men jeg spørger Tommy i morgen når jeg ser ham.

Hilsen Jørgen

Fra : Gismo

Dato : 27-01-06 23:57

Jørgen L. wrote:

> Er du sikker på 420, såvidt jeg har hørt er dette telt designet så
> det kan bruges hele året.

Tja, det står på Isabellas hjemmeside:

Universal 420
-
Bundmål: 440 x 230 cm,

Anvendelse: Fra tidligt forår til sent efterår

http://www.isabella.net/dk/delogvintertelte/index.html

Gismo

Fra : Gismo

Dato : 27-01-06 23:58

Gismo wrote:

Disse modeller forlænger campingsæsonen for fastliggere. De er stålstabile
til standbrug. Når der ikke kræves så meget plads er det lette løsninger.
Universal 420 og 360 velegnede til brug i ydersæsonen. Model 300 kan
benyttes året rundt.

Fra : peter6715

Dato : 28-01-06 09:38

hej. Jeg har et 300 universal, det står ude hele vinteren, men jeg har et
par ekstra stænger til at understøtte taget, ifald der skulle lægge sig
meget sne. Der har ikke været antydning af problemer med det endnu. Når
Isabella tager forbehold for vintersne, så tror jeg at de tænker på hvad der
kan ske hvis du tager 14 dage i Norges sne.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-01-06 20:59

> [...]
> -
> Bundmål: 440 x 230 cm,
>
> Anvendelse: Fra tidligt forår til sent efterår

Du har helt ret, jeg spurgte Tommy Boisen i Bellacenteret (teknisk direktør
hos Issabella) han sagde at det var som du sagde, men hvis man har
vintersikringen på er det godkendt til brug hele året, også af forsikringen.

Hilsen Jørgen

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 28-01-06 14:28

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 360 og 420 fra Isabella anbefales ikke som vintertelte, men
> til yder sæsonerne.

Enig med Gismo - og vær hertil opmærksom på, at forsikringsselskaberne kun
vil dække skader på de telte, som er betegnet som vintertelte. Hvis tvivl -
så spørg først dit selskab, så du ikke bliver kedeligt overrasket, hvis
skaden skulle ske.

Et vintertelt er ikke et telt, der står ude om vinteren, men et som er
betegnet som et vintertelt fra fabrikantens side, og derfor er konstrueret,
så det med stor sikkerhed akn holde til vintervejrets strabadser. Jo større
flader, jo større risiko for at skidtet blæser ned i en vinterstorm.

/Flemming U