MS Windows
briani 27239
lilla kanter og skygger
Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-06 09:26

heysa

min pc stor tændt natten igennem, og her til morgen vågner jeg op til et
billede med lilla kanter og skygger.
Det ses tydeligst i afspilning af film, men er også markant i title linier i
windows.
Jeg har prøvet at skifte grafikkortet, jeg har 0-stillet min skærm, jeg har
tjekket temp og pillet siderne af kabinettet, jeg har skiftet farveprofil
til den default, jeg har gennemscannet for spyware og virus. Intet har gjort
en forskel.
Hvad er der mon sket - what to do ?

Kan det være AGP-porten der laver det ?

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk
61 77 55 62

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-01-06 09:32

Peter Holm wrote:
> Kan det være AGP-porten der laver det?

Ja eller skærmen, hvordan ser det ud i DOS? Er der også underlige
farver dér?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-06 09:38

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Ja eller skærmen, hvordan ser det ud i DOS? Er der også underlige farver
> dér?

tester lige skærm og dos.
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-06 09:48

> tester lige skærm og dos.
> Peter

den lilla farve er der allerede i det skærmbillede mit MSI mobo kaster op på
skærmen så snart man tænder pc'en - det må vil siges at være
windows-uafhængigt?

Mvh
Peter

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 09:54

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har tjekket temp og pillet siderne af kabinettet, jeg har skiftet
> farveprofil til den default, jeg har gennemscannet for spyware og virus.

Prøv med en anden skærm.

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-06 10:12

> Prøv med en anden skærm.

ups, det gjorde så udslaget.
Kan min elskede Xerox 775 17" TFT virkelig være stået af, eller er der blot
sket noget med dens indstillinger...øvøv

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-06 10:15

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote in message

> [...]
> Kan min elskede Xerox 775 17" TFT virkelig være stået af, eller er der
> blot sket noget med dens indstillinger...øvøv

hmmm, der er da vist 3 års garanti på netop den skærm.....kvittering hvor er
du ???
Peter

Fra : Peter

Dato : 27-01-06 07:30

Peter Holm wrote:

>Kan min elskede Xerox 775 17" TFT virkelig være stået af, eller er der
>blot sket noget med dens indstillinger...øvøv

Prøv evt. at fjerne 220V fra den en times tid (langt mindre er måske
rigeligt) og se om det hjælper. Det er i hvert fald et gratis forsøg !

Min skærm på arbejdet kan finde på de mest underlige ting engang i
mellem, og en reset via menuen (hvis den ellers virker) hjælper ikke.
Men efter en power off (220V fjernes helt, ikke blot on/off på power
knappen!) og on igen, så er den tilbage og virker som den skal.

Mvh Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 27-01-06 22:17

"Peter" <peter@hisplace.ignore> wrote in message

> [...]
> power off (220V fjernes helt, ikke blot on/off på power knappen!) og on
> igen, så er den tilbage og virker som den skal.

utroligt - efter extraskærmen havde været tilsluttet en times tid, testede
jeg igen min gamle.
Nu var den tilbage til normalen :)

Mvh
Peter

Fra : Jim

Dato : 26-01-06 10:17

> ups, det gjorde så udslaget.
> Kan min elskede Xerox 775 17" TFT virkelig være stået af, eller er der
> blot sket noget med dens indstillinger...øvøv

Alder på skærmen? Så kan du måske håbe på, at der stadig er garanti?

J.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 10:19

> [...]
blot
> sket noget med dens indstillinger...øvøv

Har du haft en højttaler for tæt på skærmen ?

mvh
Ebbe

Fra : Peter Holm

Dato : 26-01-06 10:23

> Har du haft en højttaler for tæt på skærmen ?

naaj, de står da i hvert fald 40 cm fra skærmen. Kun en gammel telefon står
tæt på.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 26-01-06 11:00

Hej Ebbe

> Har du haft en højttaler for tæt på skærmen ?

Det er en fladskærm

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 14:43

> Hej Ebbe

> Det er en fladskærm
>
> Mvh Max

Ups, det havde jeg ikke fået fat i. Jeg frafalder anklagen

mvh
Ebbe