Finde store filer/mapper - plads på filser~
Fra : Kim Rasmussen

Dato : 26-01-06 12:30

Hej
Jeg søger en mulighede - evt. et produkt - der kan give mig et overblik over
hvilke filer og eller biblioteker, der fylder mest på vores filserver?

Kender nogen af jer til sådanne muligheder/produkter?

På forhånd tak

/kim rasmussen

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 26-01-06 12:37

"Kim Rasmussen" <kr@noway.dk> wrote in

> Jeg søger en mulighed - evt. et produkt - der kan give mig et
> overblik over hvilke filer og eller biblioteker, der fylder mest på
> vores filserver?

Hvilken type filserver taler vi om?

Hvis det er unix/linux, så kan et kig i "man du" anbefales.

På windows findes en lækker lille freeware util kaldet "dirsize":
http://skyscraper.fortunecity.com/techie/842/

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 26-01-06 13:01

Hej NK
Ja for hel... Sorry
Det er Windows 2003 Server.

Jeg har hentet freeware'en. Det ser super. STOR tak!!!

Tråden lukkes - jeg har hvad jeg skal bruge, hvis ikke andre har flere
kommentarer. Tak.

/kim

"Niels Kristian Jensen" <nkj-2006@internetDYTgruppen.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns975780628C99Daha1@62.243.74.163...

Fra : Brian Albertsen

Dato : 26-01-06 15:28

On Thu, 26 Jan 2006 12:30:26 +0100, "Kim Rasmussen" <kr@noway.dk>
wrote:

> [...]
>hvilke filer og eller biblioteker, der fylder mest på vores filserver?
>
>Kender nogen af jer til sådanne muligheder/produkter?

Directory Sizer, Kører med central Database og kan sammenligne
forbruget mellem 2 datoer så man hurtigt kan finde ud af hvor pladsen
er forsvundet hen.

http://www.franzo.co.nz/dirsizer2/

Eller TreeSize Pro

http://www.jam-software.com/treesize/

fut: dk.edb.netvaerk

Fra : Christen Fihl

Dato : 26-01-06 23:35

Prøv også SequoiaView, grafisk layout.
Viser de største filer straks. Og det er netop hvad jeg bruger dette
program til.

http://www.snapfiles.com/get/sequoia.html

Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/