Formular til mail
Fra : Steffen Sørensen

Dato : 27-01-06 09:58

Hej Alle,

Jeg har lige en problemstilling mere, jeg er ved at lave en
formular som af mine medarbejdere kan udfyldes on-line, jeg kunne
godt tænke mig at få den retuneret til mail med i pdf format, er
det muligt?

evt. noget i kan hjælpe med.

På forhånd tak
Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : The Cuardian 0f Peac~

Dato : 27-01-06 17:12

Steffen Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> formular som af mine medarbejdere kan udfyldes on-line, jeg kunne
> godt tænke mig at få den retuneret til mail med i pdf format, er

det er desværre ikke muligt at få det retuneret i pdf format (med
asp)da det ikke bare er ren tekst men kræver anden form for
formatering...

det kræver noget der er lidt mere avanceret at lave det i... nok
noget c++ og det tager lang tid før man kan lære sådan noget...
samtidig med at programmet der laves skal kunne køre hele tiden...
derfor vil du bliver nødt til at køre din egen dns server.

jeg kan heller ikke forstå hvorfor du skulle bruge det i pdf format?
hvis det kun er tekst burde en simpel e-mail være nok ;)

med venlig hilsen TC0P

Fra : terje

Dato : 27-01-06 17:55

The Cuardian 0f Peace wrote:
> [...]

Ja, det er mulig, men bare med hjelp av en server komponent. Det finnes
mange slike, også gratis. Har du sjekket hva som er tilgjengelig på din
web server?

terje

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-01-06 21:26

On Fri, 27 Jan 2006 17:55:13 +0100, terje <late@night.zz> wrote:

>Ja, det er mulig, men bare med hjelp av en server komponent. Det finnes
>mange slike, også gratis. Har du sjekket hva som er tilgjengelig på din
>web server?

Der kan faktisk også laves PDF uden server-komponent.
PDF bygger på postscript og er jo så herligt et format, at man selv
kan skrive det i notepad, når man eller har lært sproget - i hvert
fald i sin mest simple form.

Tag et kig på:
<url: http://www.aspxnet.it/public/default.asp>
- som godt nok er på italiensk, men der er link til en
oversættelsesservice, og det eneste du skal på dette site er at
downloade zip-filen med FPDF til ASP.
FPDF er nemlig oprindeligt en PHP-ting, og al dokumentationen findes
hos:
<url: http://www.fpdf.org/>

Den fungerer fint til at lave PDF-sider med ASP uden komponent.
Hvordan du (Steffen) så får den sendt pr. mail, må du spørge andre om,
men det burde vel ikke være helt umuligt ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : terje

Dato : 28-01-06 11:22

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> downloade zip-filen med FPDF til ASP.
> FPDF er nemlig oprindeligt en PHP-ting, og al dokumentationen findes

Interessant link. Er det noen som har testet koden, fungerer det? Min
umiddelbare tanke var at dette vil innebære alt for mye streng bygging
til at det vil være praktisk å benytte et script språk (pdf dokumenter
blir vel raskt store?), men jeg tar kanskje feil. Uansett, asp kan
brukes til det meste, til og med sex. (Obs. Utestet.)

terje

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-01-06 15:10

On Sat, 28 Jan 2006 11:22:10 +0100, terje <late@night.zz> wrote:

> [...]
>blir vel raskt store?), men jeg tar kanskje feil. Uansett, asp kan
>brukes til det meste, til og med sex. (Obs. Utestet.)

Ja, det virker udmærket. Jeg har fx brugt det på:
<url: http://www.modstand.org/bts/btsmenu.asp>
(klik på PDF-linksene i højre kolonne)
til at vise nogle emne-lister til en (lille) boghandel.

Jeg tør ikke garantere for, at virker i alle browsere, men IE6(Win),
Opera 8.5 og FF 1.0 har ingen problemer.

Et par ting:
- Man skal sørge for, at url'en slutter med ".pdf" ellers har jeg
oplevet, at IE (tror jeg det var) forsøger at tolke det som tekst.

- Indstil dig på, at det tager lidt tid at sætte sig ind i
formatterings-sproget. Ikke at det er specielt svært - det minder lidt
om at lære HTML forfra, men det er jo beregnet til papir-udskrift, så
man skal altså lige have millimeter-stokken med.

Tag evt. et kig på nogle af de eksempler, der er med, så er det
egentlig ret let at komme i gang.

For mig har det været en billig måde at levere lidt ekstra
funktionalitet til et site, som ikke har et udgifts-budget ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj