Brug for en "editor"
Fra : Gjug@

Dato : 26-01-06 18:36

Hej

Jeg kunne tænke mig sådan en "editor" som jeg bedst kan forklare ved, at
henvise til QXL.dk's "editor" som man kan bruge når man skal sætte varer til
salg. Der har man mulighed for at lave sin beskrivelse af varen i et
popup-vindue som er en slags editor. Er der nogen der har en anelse om hvor
man evt. kan finde eksempler som man kan lure lidt i koden, eller nogen der
ved hvad sådan noget rigtigt hedder??? For jeg ved ikke helt hvad man skal
søge efter... Denne "editor" skal kunne vise noget html input i en slags
"design-visning" hvor man så kan rette lidt i det, ved hjælp af en menu som
man kender fra bl.a. frontpage/word eller lignende. Hvis jeg skal komme med
lidt mere uddybende info om hvad jeg skal bruge, så spørg endelig.

På forhånd tak

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 26-01-06 20:16

"Gjug@" <gjuga @ mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kunne tænke mig sådan en "editor"

Noget ala dette ?
http://www.fckeditor.net/demo/default.html

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Gjug@

Dato : 27-01-06 08:53

> Noget ala dette ?
> http://www.fckeditor.net/demo/default.html

Ja, lige præcis... det er sådan noget jeg leder efter. den her er måske en
smulle for kompleks. Jeg kunne nøjes med færre knapper/muligheder. Jeg går
ud fra at denne er i java? Kan man ikke få sådan noget udelukkende i asp?

Fra : terje

Dato : 27-01-06 17:52

Gjug@ wrote:

> Ja, lige præcis... det er sådan noget jeg leder efter. den her er måske en
> smulle for kompleks. Jeg kunne nøjes med færre knapper/muligheder.

Prøvde du demoen? Eksempel 3 med toolbar basic har ikke mange knapper.

Jeg går
> ud fra at denne er i java?

Javascript.

Kan man ikke få sådan noget udelukkende i asp?

Hva mener du med det? Fckeditor kan brukes sammen med asp. Der er
eksempler på web stedet.

terje

Fra : Gjug@

Dato : 27-01-06 21:20

> [...]
>
> Kan man ikke få sådan noget udelukkende i asp?
>
> Hva mener du med det? Fckeditor kan brukes sammen med asp. Der er

Okay. Det kan godt være at det var min formulering der var forkert. Men når
jeg nu har kigget på demoen, kan jeg ikke lige umiddelbart gennemskue
hvordan jeg kun hiver eksempel 3 ud, så det er kun den kode jeg bruger. Jeg
har prøvet og rode lidt med at importere tekst fra database ind i editoren,
men det lykkedes ikke helt efter hensigten. Er der nogen der ved om det
overhovedet kan lade sig gøre om importere direkte fra database ind i
fckeditor?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-01-06 16:27

> Er der nogen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre om importere
> direkte fra database ind i fckeditor?

Jep, jeg bruger det selv på min hjemmeside.

Hvis du vil nøjes med enkelte af knapperne, så kan du selv slette dem der
ikke er behov for (jeg kan ikke lige huske hvor det er, men sikkert i en
config fil)

Hvis du skal bruge kodeeksempel på at få det fra databasen ind i editoren,
så siger du bare til.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-01-06 21:02

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i en meddelelse

> Hvis du skal bruge kodeeksempel på at få det fra databasen ind i editoren,
> så siger du bare til.

<%Dim oFCKeditor
Set oFCKeditor = New FCKeditor
oFCKeditor.BasePath = "FCKeditor/"
oFCKeditor.height = "400"
oFCKeditor.width="655"
oFCKeditor.value = oRs("ArticleData") '<-- her indsættes data fra
database
oFCKeditor.Create "strFormArticle"
set oFckeditor = NOTHING
%>