Vise seneste 5 records
Fra : Laurits Thomsen

Dato : 26-01-06 12:12

Hej
Jeg ønsker at lave en tabel der viser overskrifterne fra de
seneste 5 records i et datasæt. Jeg går ud fra at det er i SQL-
forespørgslen jeg skal lave den afgrænsning, men hvilken syntakst
bruger I til at lave denne afgrænsning? Laves afgrænsningen på en
datovariabel eller på en id-variabel?

Mvh
Laurits

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andrias Sundskarð

Dato : 26-01-06 12:37

i MySQL: "select * from tabel limit 0,5". Så er det op til dig om du vil
sortere efter id eller dato eller noget helt andet.

i Access er det vist noget med top 5...

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 26-01-06 14:25

Tak Andrias