Bug i Firefox?
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-01-06 11:03

Hej.

Jeg har fået et meget mærkeligt problem: På
http://www.hum.au.dk/nordisk/muds/index2.html virker linksene i venstre
kolonne ikke i FF (1.5), men derimod fint i IE.

Det skyldes - og her kommer det mærkelige - den div med sidens URL, der
står nederst til højre i den højre kolonne. På
http://www.hum.au.dk/nordisk/muds/index.html har jeg sat en "display:
none;" på div'en, og så virker det som det skal! De to sider er altså
fuldstændig identiske, bortset fra, at div'en vises på den ene side og
ikke på den anden.

Er der nogen der kan genskabe problemet og komme med en løsning? jeg har
prøvet at starte FF i safe mode, og der er problemet det samme, så det
skyldes ikke en extension.

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-01-06 11:11

Mikkel Z. Herold skrev:

>Jeg har fået et meget mærkeligt problem: På
>http://www.hum.au.dk/nordisk/muds/index2.html virker linksene i venstre
>kolonne ikke i FF (1.5), men derimod fint i IE.

Hvis man fører musen langt nok over i venstre kolonne (det der svarer til
M i MUDS 11 - Tilmelding), så virker linkene i FF 1.5 dk, men ikke hvis
man står lingære inde i linkene.

Men hvorfor det gør sådan, ved jeg ikke.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-01-06 11:24

On 26-01-2006 11:11 Ivan V. Klattrup wrote:
> Hvis man fører musen langt nok over i venstre kolonne (det der svarer
> til M i MUDS 11 - Tilmelding), så virker linkene i FF 1.5 dk, men ikke
> hvis man står lingære inde i linkene.

Ah, det havde jeg ikke set!

> Men hvorfor det gør sådan, ved jeg ikke.

Prøvede lige at lave en "Inspect element" lige til højre for et link i
venstre kolonne - det ser ud til, at url-div'en fylder hele højden af
conatiner-div'en og derfor lægger sig hen over den højre del af
link-knapperne.

Jeg prøver at eksperimentere lidt - tak for indsparket.

Mikkel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-01-06 11:33

On 26-01-2006 11:24 Mikkel Z. Herold wrote:
> Jeg prøver at eksperimentere lidt

Nu stiger kunsten: For overblikkets skyld har jeg sat en rød kant om
url-div'en på http://www.hum.au.dk/nordisk/muds/index2.html, og det ser
helt skørt ud i FF:

Teksten i div'en står som den skal i bunden af siden, men selve div'en
ligger tilsyneladende helt oppe i toppen!

Det er til at leve med, men jeg ville gerne have en grå ramme-streg på
toppen af div'en, og den ses så ikke i FF, men derimod fint i IE.

Har jeg fat i en bug, eller hvad? Hvorfor sætte FF div'en helt op i
toppen, når der er angivet "position: relative; bottom: 1.5em;" for den?

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-01-06 13:47

Ivan V. Klattrup skrev:

>lingære

sikke en stavning, tsk tsk.
Utroligt der blev forstået hvad der menes med det (længere)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-06 11:29

Den 26-01-06 11.03 skrev Mikkel Z. Herold følgende:

Du vil nok kunne få bedre hjælp i news:dk.edb.internet.webdesign.html,
men lad mig prøve.

Har du installeret udvidelsen Webdeveloper
(http://chrispederick.com/work/webdeveloper) i Firefox? Ellers kan det
stærkt anbefales. Det er en række værktøjer, der blandt andet kan hjælpe
med at finde fejl i en side.

Man kan fx vælge at få markeret elementer på siden, og gør man det med
din side, kan man se, at div'en med URL'en ligger oven over det meste af
siden. Den dækker blandt andet dine links - lige med undtagelse af de
yderste 5 millimeter. Det er derfor, man kan klikke, som Ivan beskriver det.

Et skærmskud af de markerede elementer:
http://80.62.45.5/muds.png

Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue, hvorfor URL-div'en dækker det hele,
men det ved de sikkert i ovennævnte gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-01-06 11:38

On 26-01-2006 11:29 Kim Ludvigsen wrote:
> Du vil nok kunne få bedre hjælp i news:dk.edb.internet.webdesign.html,
> men lad mig prøve.

Jeg var meget i tvivl om, hvilken gruppe, der var relevant, men jeg
valgte denne, da koden er valid, og det kun er FF der har problemet.

> Har du installeret udvidelsen Webdeveloper

Ja - den er uundværlig!

> div'en med URL'en ligger oven over det meste af
> siden.

Ja, fandt jeg så også selv lige ud af (se mit svar ovenfor).

> Jeg kan ikke umiddelbart gennemskue, hvorfor URL-div'en dækker det hele,
> men det ved de sikkert i ovennævnte gruppe.

Måske, måske ikke - så vidt jeg kan bedømme, så er det FF der (for en
gangs skyld) er galt på den. Som jeg skriver i mit indlæg ovenfor, så
lægger FF nu tilsyneladende div'en helt op i toppen af siden (men
div'ens indhold i bunden!), selvom der er sat en position på den.

Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-06 11:49

Mikkel Z. Herold skrev:

> Jeg var meget i tvivl om, hvilken gruppe, der var relevant, men jeg
> valgte denne, da koden er valid, og det kun er FF der har problemet.

Problemet skal løses i HTML/CSS.

> Måske, måske ikke - så vidt jeg kan bedømme, så er det FF der (for en
> gangs skyld) er galt på den.

Opera anbringer den røde ramme samme sted som FF, men Opera har
ikke problemer med menuen.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-06 12:12

Den 26-01-06 11.37 skrev Mikkel Z. Herold følgende:

> [...]
> lægger FF nu tilsyneladende div'en helt op i toppen af siden (men
> div'ens indhold i bunden!), selvom der er sat en position på den.

Du har positioneret indholdet i div'en i bunden, ikke selve div'en. Prøv
at lave en clear: both før din URL-div.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 26-01-06 12:16

On 26-01-2006 12:12 Kim Ludvigsen wrote:
> Du har positioneret indholdet i div'en i bunden, ikke selve div'en. Prøv
> at lave en clear: both før din URL-div.

Jamen, det var jo lige det, der skulle til! Jeg takker mange gange, og
undskylder samtidig, at det endte med at være den forkerte gruppe.

Mikkel