opdatering af CPU
Fra : signe strømberg

Dato : 26-01-06 18:04

Hej alle i NG

Har lige opdateret min computer med en ny CPU. Den gamle er en P4 1.8 GHz og
den nye er en P4 2.4
Bundkortet herligheden er monteret på er et Medion MB model MS-6399.
Problemet er at computeren er startet (underligt nok uden at jeg har
installeret ny WIN) men i Denne Computer egenskaberne siger den at der
sidder en P4, 2.4 men den bruger kun 1.8 af dem.
Hvad skyldes problemet og hvad skal jeg gøre for at rette det.

På forhånd tak for hjælpen
Mariusz

PS.
Vil en ny installation af WIN hjælpe?

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 26-01-06 18:29

"signe strømberg" <signe@stroemberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidder en P4, 2.4 men den bruger kun 1.8 af dem.
> Hvad skyldes problemet og hvad skal jeg gøre for at rette det.

Nok det, at du har købt dig en P4B ( FSB 533 ) 2.4ghz og dit bundkort kører
pt. kun med FSB100.

Fra : signe strømberg

Dato : 26-01-06 18:35

Men hvad skal jeg gøre med problemet... Nyt MB?

Mariusz

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-01-06 18:51

signe strømberg wrote:
> Men hvad skal jeg gøre med problemet... Nyt MB?
> Mariusz

Der sidder formentlig nogle jumpere på motherboardet, der sætter
hastigheden - eller hvis det er en nyere, så skal du evt. ind i bios og
sætte den rigtigt.

Jan

Fra : signe strømberg

Dato : 26-01-06 18:57

> Der sidder formentlig nogle jumpere på motherboardet, der sætter
> hastigheden -
Kan ikke finde dem

Fra : signe strømberg

Dato : 26-01-06 18:58

> [...]

Kan ikke finde dem

> eller hvis det er en nyere, så skal du evt. ind i bios og

Har prøvet og har fundet stedet hvor det kan gøres men får ikke lov da
områden er inaktivt..

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 26-01-06 22:54

> "signe strømberg" <signe@stroemberg.dk> skrev i en meddelelse

> Har prøvet og har fundet stedet hvor det kan gøres men får ikke lov da
> områden er inaktivt..

Hvilket motherboard?
Navn og model.

Så bliver det lidt lettere at hjælpe dig igennem bios og få indstillet den
rigtig.

Du skal sikkert ændre en indstilling et sted i nærheden af FSB for at få lov
til at ændre hastigheden.
Typisk vil det være noget med "Auto", "SPD" eller noget helt 3.

mvh
Bri@n

Fra : Hans

Dato : 27-01-06 15:05

signe strømberg wrote:
> "signe strømberg" <signe@stroemberg.dk> skrev i en meddelelse

> Kan ikke finde dem

> Har prøvet og har fundet stedet hvor det kan gøres men får ikke lov da
> områden er inaktivt..

Er der et felt på samme side hvor der står "Auto"?

I såfald prøv og sæt det til "Manuel" og se om feltet til Fsb bliver aktivt.

Hans

Fra : JK

Dato : 27-01-06 10:49

On Thu, 26 Jan 2006 18:04:04 +0100, "signe strømberg"
<signe@stroemberg.dk> wrote:

> [...]
>sidder en P4, 2.4 men den bruger kun 1.8 af dem.
>Hvad skyldes problemet og hvad skal jeg gøre for at rette det.

Har du prøvet at gå ind i bios og sætte fsb der ?

Det er korrekt at 18x100=1800 og 18x133=2400, så det er det, der er
galt.

http://www.msi.com.tw/program/search/ser/SerConDownRes.php?keyword=ms-6399&kind=

søgning på ms-6399 giver ikke noget der.

mvh

John

Fra : Mariusz

Dato : 27-01-06 11:31

Jeg har prøvet at gå ind i BIOS og har fundet stedet hvor FSB er opgivet men
kan ikke ændre den. området hvor den er omgivet er "iaktivt".

Mariusz

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-01-06 12:45

"Mariusz" <Mariusz@nybro.dk> wrote:

>Jeg har prøvet at gå ind i BIOS og har fundet stedet hvor FSB er opgivet men
>kan ikke ændre den. området hvor den er omgivet er "iaktivt".

Det betyder formentlig at den skal 'jumpes' på bundkortet..

Check manualen - Hvis du ikke lige har den ved hånden, kan den
downloades fra Medions hjemmesider. Det kræver bare at du indtaster
maskinen's S/N (og det finder du på en label bagpå).

Alternativt skal BIOS måske opgraderes for at understøtte den nye CPU -
Check igen Medions Site...

<mlr>