Bippen efter formatering
Fra : Simon Skarum

Dato : 27-01-06 00:18

Hej NG

Jeg har lige formateret c-drevet på min computer eftersom der var nogen
problemer med den. Nu har jeg efterhånden installeret alt det vigtigste igen
og i den omgang World of Warcraft (faktisk det min computer hovedsageligt
bliver brugt til for tiden :)
Når jeg starter WoW op nu fungerer det helt normalt, bortset fra at min
computer (selve computeren) begynder at bippe. Jeg har en mistanke om at det
er fordi CPU'en bliver for varm, men jeg er helt ærligt ikke sikker på noget
som helst.
Bippene kommer med ca. 3 sekunders mellemrum og begynder først når jeg har
været inde i spillet et stykke tid.
Mit hardware er:
CPU: 3500+ AMD 64 kølet af Zalman 7700-CU 120mm
GFX: Radeon X850xt (aktivt kølet)
RAM: 2 x 512 mb (Corsair, ikke sikker på hvad de ellers hedder, med passiv
køling)
HDD: 250 gb Seagate SATA150 (sidder i en passiv harddisc-køler, også fra
Zalman)
MB: Gigabyte GA-K8NXP-9

Håber I kan hjælpe mig.

MVH
Simon

Fra : Simon Skarum

Dato : 27-01-06 00:25

Fandt ud af at den berygtede bippen også kommer hvis jeg starter andre
spil...

Håber I kan hjælpe mig.

MVH
Simon

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-01-06 00:32

Simon Skarum wrote:
> Fandt ud af at den berygtede bippen også kommer hvis jeg
> starter andre spil...

Hvad siger dine temperaturer på CPU, bundkort og diske?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : FedeDorit

Dato : 27-01-06 12:28

"Simon Skarum" <simon@!fjermig!skarum.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> køling)
> HDD: 250 gb Seagate SATA150 (sidder i en passiv harddisc-køler, også fra

Det tyder meget på cpu varme,da du skriver at det først kommer efter et
stykke tid og da det er bip-lyde der kommer,så er det bundkortet/bios der
giver lyd fra sig.
Det kunne *måske* være en cpu blæser som falder i omdrejninger af en eller
anden grund og derved reagerer bios med bip lyde.
Men tjek din cpu blæser/køleprofil om den er sat til med støv og snavs eller
er "rystet" løs og måske komme noget nyt kølepasta på imellem køler og cpu.

Fra : Simon Skarum

Dato : 29-01-06 12:59

"FedeDorit" wrote in message...

> Men tjek din cpu blæser/køleprofil om den er sat til med støv og snavs
> eller er "rystet" løs og måske komme noget nyt kølepasta på imellem køler
> og cpu.

Skal jeg gøre, prøver at skifte min køler ud med den standard køler der
fulgte med CPU'en.
Min gamle køler var forresten stort set dækket af støv. Efter en rengøring
begyndte der at gå lidt længere før den evindelige bippen begyndte, og så
var det som om min CPU gik helt ned i omdrejninger... Alting foregik
ihvertfald meget langsomt.
Skriver tilbage efter operationen.

MVH
Simon

Fra : Simon Skarum

Dato : 31-01-06 19:56

Hele baladen er overstået nu, det vidste sig at være mit grafikkorts blæser
der var dækket med støv. Efter en kort rengøring fungerer alting perfekt.

MVH
Simon