Konvertering Access => Paradox: æ, ø og å
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 16:40

Hej.

Jeg har en tabel i en Access 2000 database, som jeg forsøger konvertere til
en Paradox7 database via Access 2000 muligheden "eksporter".

I Access er indholdet OK hvad æ, ø og å angår.

Derimod viser den underlige tegn i stedet for æ, ø og å, når jeg har
konverteret databasen til paradox og åbner den deri.

Hvad kan det skyldes og rettes?

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 26-01-06 20:58

Hej
Det er det kendte problem
Ascii; Windows og så videre.
Paradox bruger nok ASCII tegnsættet, og Acess bruger det nyere som anvendes
i Windows standard.
Prøv når du Eksporterer tabellen så eksporter den som MS dos, så kommer den
i ASCII. og det er som regel problemet.
Mvh
Niels Gjermandsen