Muhammed tegningerne - hvor?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 02-12-05 18:25

Jeg er overhovedet ikke med i hvad de forp... tegninger helt konkret
indeholdt. Ligger den fulde artikel et sted på nettet? Alternativt, hvad
dato blev de bragt i avisen?

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 02-12-05 18:52

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er overhovedet ikke med i hvad de forp... tegninger helt konkret
> indeholdt. Ligger den fulde artikel et sted på nettet? Alternativt,
> hvad dato blev de bragt i avisen?

De indeholdt sådan set ikke andet end forslag til, hvordan Muhammed kunne
have set ud.
Det startede med muslimske protester mod en børnebog, omhandlende Muhammed.
Jyllands-Posten besluttede så - lissom for at sætte trumf på - at lade et
antal tegnere levere tegninger af profeten. Det var tænkt som ren
provokation, men sovset ind i from snak om ytringsfrihed, kunstnerisk frihed
og hvad ved jeg.

Så nu er det os, der skal betale for følgerne af en uansvarlig
avisredaktions påhit. Enhver kunne sige sig selv, hvordan reaktionen ville
blive.
Det eneste JP har opnået er at styrke de mest reaktionære islamistiske
kræfter. Så vi må gå ud fra at Hisb-ut-tahrir og tilsvarende jubler over
denne gave.

PEJ
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Henri Gath

Dato : 02-12-05 20:10

Din Gudsforladte svans og tøsedreng....

Fra : Alucard

Dato : 02-12-05 20:56

On Fri, 2 Dec 2005 18:51:52 +0100, "Poul Erik Jørgensen"
<vox@NNNmail.dk> wrote:

> [...]
>Det eneste JP har opnået er at styrke de mest reaktionære islamistiske
>kræfter. Så vi må gå ud fra at Hisb-ut-tahrir og tilsvarende jubler over

Du mener altså at det er JP's skyld at nogle muslimer har totalt knald
i låget....???

Du mener måske også at alle voldsofre er selvforskyldte, for de kunne
jo bare lade være med at gå lige der....???

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 02-12-05 21:19

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du mener måske også at alle voldsofre er selvforskyldte, for de kunne
> jo bare lade være med at gå lige der....???

Prøv nu lige at læse først inden du svarer.

Jeg har lige været inde at læse en franskspoget avis fra Marokko, hvor de
har en art diskussionsforum. Her boltrer superislamisterne sig ang. denne
sag - sjovt nok med samme toneffald som du. De er aldeles ligeglade med hvad
andre mener. Det er kun én egen mening der er interessant: deres egen. Så de
er dine brødre i ånden.

Jyllands-Posten er medskyldig, fordi den har lukket op for noget, bladet
(måske?) ikke selv kunne overskue. Men det kan du tilsyneladende heller
ikke, men du er jo af gode grunde ikke ansat på JP.

PEJ

Fra : Alucard

Dato : 02-12-05 22:21

On Fri, 2 Dec 2005 21:19:08 +0100, "Poul Erik Jørgensen"
<vox@NNNmail.dk> wrote:

>Prøv nu lige at læse først inden du svarer.

Det har jeg gjort....

> [...]
>andre mener. Det er kun én egen mening der er interessant: deres egen. Så de

Hvad tåger du rundt i....?????
Jeg tror ikke de kender ret meget til fænomenet "ytringsfrihed".....

>Jyllands-Posten er medskyldig, fordi den har lukket op for noget, bladet
>(måske?) ikke selv kunne overskue. Men det kan du tilsyneladende heller
>ikke, men du er jo af gode grunde ikke ansat på JP.

Medskyldig...?????

Det svarer jo til at hvis jeg stiller mig op på Rådhuspladsen med en
plakat der forestiller Frank Aaen som kysser Anders Fogh Rasmussen i
røven, så er jeg selv skyld i det når jeg bliver stukket ned bagfra af
en hjernedød klaphat fra "Rød Front"....

Fra : Egon Stich

Dato : 03-12-05 16:44

> [...]
> (måske?) ikke selv kunne overskue. Men det kan du tilsyneladende heller
> ikke, men du er jo af gode grunde ikke ansat på JP.

Det er jo mærkværdig.
Muhammedanerne hyler op om en bagatel.
At Muhammed er blevet brugt i lidet flatterende fremstilling i tegnefilmen
South Park, forbigås i stilhed.
Hvorfor?
Nok fordi de mener, at det kan give pote, at presse et lille europæisk land,
der er kendt for politisk korrekthed.
Og de har jo set, hvorledes politikerne var villige til at vedtage den
frihedskrænkende racismelov.
Det vil jo være nam-nam, at få denne udvidet til at omfatte trykkefriheden.
Og uanset hvad man kan mene om morgenfascisten jydepesten, kan vi ikke give
køb i det principielle spørgsmål om ytringsfrihed.

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 02-12-05 23:08

> [...]
> Det eneste JP har opnået er at styrke de mest reaktionære islamistiske
> kræfter. Så vi må gå ud fra at Hisb-ut-tahrir og tilsvarende jubler over

Så det kan være uansvarligt at benytte sin grundlovssikrede ytringsfrihed??
Vi skal stoppe med at benytte vores rettigheder for at tækkes muslimerne??
Fed pointe. Med det i hånden må vi heller løbe ud og banke Jonnie og co for
de "er selv ude om det".

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-12-05 07:27

> [...]
> Det eneste JP har opnået er at styrke de mest reaktionære islamistiske
> kræfter. Så vi må gå ud fra at Hisb-ut-tahrir og tilsvarende jubler

Det er ikke avisredaktionen der er uansvarlig, det er muhamedanerne der er
sindssyge.
--
NoTrabajo

Fra : T.Liljeberg

Dato : 03-12-05 17:44

On Fri, 2 Dec 2005 18:51:52 +0100, in dk.politik "Poul Erik Jørgensen"
<vox@NNNmail.dk> wrote:

>Så nu er det os, der skal betale for følgerne af en uansvarlig
>avisredaktions påhit.

Det er mærkværdigt at lægge ansvaret og skylden ved JPs dør, når de
ikke har gjort andet end at benytte sig af ytringsfrihed.

Fra : GB

Dato : 02-12-05 23:59

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> wrote in news:43908353$0$38702
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg er overhovedet ikke med i hvad de forp... tegninger helt konkret
> indeholdt. Ligger den fulde artikel et sted på nettet? Alternativt, hvad
> dato blev de bragt i avisen?

www.phyton.dk/temp/Muhamed-tegninger.zip

GB

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 08-12-05 01:33

"GB" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> www.phyton.dk/temp/Muhamed-tegninger.zip

Hmm. Så blev jeg det klogere (eller ej...). Tusind tak for link.

Fra : GB

Dato : 08-12-05 04:12

> Hmm. Så blev jeg det klogere (eller ej...). Tusind tak for link.

Mig en stor glæhde.

GB

Fra : GB

Dato : 08-12-05 04:13

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> wrote in news:43977f4d$0$38669
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> www.phyton.dk/temp/Muhamed-tegninger.zip

- specielt, at halal-hippien Lars Refn nu får dødstrusler for sin tegning.

GB

Fra : Per Rønne

Dato : 08-12-05 04:59

> [...]

> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> - specielt, at halal-hippien Lars Refn nu får dødstrusler for sin tegning.

Nåh, var det ham der vendte det den modsatte vej - af afbillede en
/anden/ Muhamed end ham der grundlagde det politisk-religiøse system,
der traditionelt i Europa har taget navn efter hans person?
Muhamedanismen, islam.
--
Per Erik Rønne