Hvorfor, Søren Espersen?
Fra : Zeki

Dato : 01-12-05 16:33

Søren Espersen - som udenrigs politisk ordfører for Dansk Folkeparti,
forventer jeg ekstreme synspunkter fra din side. Men jeg undrer mig
alligevel

Til P3 nyhederne kaldte du i dag venstrefløjen for "paranoid" fordi den vil
have iværksat en undersøgelse vedrørerende CIA's ulovlige brug af danske
flystationer. Du siger direkte at "det er der ingen grund til, for vi har
naturligvis fuld tillid til USA - at de gør hvad de siger og lover." Med
andre ord: Den amerikanske regerings ord alene er åbenbart blevet "lov" i
Danmark?

Hvorfor mener du at vi skal have "fuld tillid" til Bush regeringen, når ikke
engang amerikanerne selv har det? (I følge den seneste Gallup/CNN poll
svarer over 60% "nej" til om de har tillid til deres regering)

Hvorfor mener du at man er "paranoid" fordi man gerne vil have undersøgt
forholdene? Er vi ikke ude i noget "enten er du med os og følger os blindt,
eller også er du vores fjende"-retorik her?

Mvh
Zeki

Fra : Zeki

Dato : 02-12-05 08:15

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

Surt for Søren:

"Europarådets kommissær for menneskerettigheder, Alvaro Gil-Robles,
forventer, at den danske regering undersøger forlydender om CIA-fly i
Danmark."

Fra : Tim

Dato : 02-12-05 22:34

"Zeki" <zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]

[snip, i forventning om, at Zeki har vendt pladen...]

Det skulle vel ikke have noget med muslimernes hærgen at gøre... Hmmm...
næh!... mærkeligt....

..... U.S.A.!!!!!... underligt, det plejer da ellers ikke at interessere
Zeki!?!?!

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 03-12-05 07:29

"Zeki" <zeki@nope.dk> skrev i

> [...]
> undersøgt forholdene? Er vi ikke ude i noget "enten er du med os og
> følger os blindt, eller også er du vores fjende"-retorik her?

De er da skideligegyldigt om nogle amerikanske fly har overfløjet Danmark
og evt. har landet her. Hvis landingerne er blevet brugt til at bortføre
danskere eller at udøve spionage, er det selvfølgelig et problem, men det
er vist ikke det, der er tilfældet.
--
NoTrabajo

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 03-12-05 23:49

NoTrabajo skrev:
> [...]
> danskere eller at udøve spionage, er det selvfølgelig et problem, men det

Det har de derimod gjort i Italien - altså bortført en italiensk
statsborger fra italiensk jord, uden at spørge de italienske
myndigheder om en skid.

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Jim

Dato : 04-12-05 00:20

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det har de derimod gjort i Italien - altså bortført en italiensk
> statsborger fra italiensk jord, uden at spørge de italienske
> myndigheder om en skid.

Tja, når nu han var muslim, så kunne det vel ikke være anderledes.
Der må vel være en årsag, hvis du taler sandt.
Har du historien på skrift?

J.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-12-05 02:49

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

DEt konventionsstridige uvæsen indledtes med at Eichmann kidnappedes
til Jerusalem
Men USA og Israel ejer verden, så vi må leve med det.

> Har du historien på skrift?

Links har ikke vildt stor sandhedsværdi,
I stedet for den trættende kræven dokumentation, som oftest ikke
eksisterer, men sandhed er stor alligevel, SÅ PRÆCISER HVAD DU
BETVIVLER OG HVORFOR

Fra : Jim

Dato : 04-12-05 09:18

> DEt konventionsstridige uvæsen indledtes med at Eichmann kidnappedes til
> Jerusalem
> Men USA og Israel ejer verden, så vi må leve med det.

> Links har ikke vildt stor sandhedsværdi,

Links er til at underbygge indlægget værdi, og det styrker debatniveauet.
Man må komme med de kilder, man henter infirmationen fra.

> I stedet for den trættende kræven dokumentation, som oftest ikke
> eksisterer, men sandhed er stor alligevel, SÅ PRÆCISER HVAD DU BETVIVLER
> OG HVORFOR

Hvorfor skulle amerikanerne bortføre folk, når de på demokratisk vis kan
bede om udlevering?

J.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 04-12-05 19:27

Jim skrev:
> [...]
>>

> Tja, når nu han var muslim, så kunne det vel ikke være anderledes.
> Der må vel være en årsag, hvis du taler sandt.

Sagen omtales blandt andet her:
http://edition.cnn.com/2005/WORLD/europe/06/24/italy.arrests/
(ikke min oprindelige kilde)

Ved gennemlæsning kan jeg se, at der ikke udtrykkeligt står, at
det drejer sig om en italiensk statsborger - men det er under
alle omstændigheder en overtrædelse af italiensk suverænitet.

Ifølge artiklen er der ikke tale om, at italienerne har stået i
vejen for effektiv terrorbekæmpelse - men snarere CIA.

Et nyere eksempel på noget der ligner lidt, er fra Tyskland:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2005/12/04/142657.htm?rss=true

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Per Hagemann

Dato : 04-12-05 01:00

> [...]
>>

> Det har de derimod gjort i Italien - altså bortført en italiensk
> statsborger fra italiensk jord, uden at spørge de italienske

Håber amerikanerne udvider denne praksis. Hvis de bortfører alle potentielle
terrorister med dansk statsborgerskab, så er vi selv fri for den besværlige
procedure med først at fratage muhamedanernes statsborgerskab og derefter
udvise.

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 05-12-05 04:11

Per Hagemann skrev:
> [...]
> procedure med først at fratage muhamedanernes statsborgerskab og derefter

Personligt vil jeg foretrække, at vi bevarer demokratiet og
retsstaten. Det gør fornuftige liberale vist også.

Det er jo også derfor vi har soldater i Irak - altså for at
udbrede demokrati og retsstat. Ikke sandt?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Martin

Dato : 05-12-05 09:36

Mogens Michaelsen skrev:

> Personligt vil jeg foretrække, at vi bevarer demokratiet og
> retsstaten. Det gør fornuftige liberale vist også.
>
> Det er jo også derfor vi har soldater i Irak - altså for at
> udbrede demokrati og retsstat. Ikke sandt?

Hvorfor har vi så inviteret i 1000 vis af potentielle terrorister til
Danmark, og udstyret dem med dansk statsborgerskab? Hvilken del af din
højt besungne retsstat kan vi takke for den handling, dhimmie?