Så blev også DEN myte aflivet
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-11-05 13:52

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/105148.htm

Det må sgu efterhånden være svært at være højrefløjser i dette forum

Peter

Fra : Rune

Dato : 30-11-05 14:11

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/105148.htm
>
> Det må sgu efterhånden være svært at være højrefløjser i dette forum

Nå så kan det vel ikke være et stort problem for nogen at afskaffe
efterlønnen for akedemikere. Godt vi er enige.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-11-05 14:50

"Rune" <slam@slam.slam> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Nå så kan det vel ikke være et stort problem for nogen at afskaffe
> efterlønnen for akedemikere. Godt vi er enige.

Det vil kun være rimeligt.

Hvis de samtidigt slipper for at betale til ordningen over skattebilletten.

Thorkild

Fra : Tveskaeg

Dato : 30-11-05 16:56

On Wed, 30 Nov 2005 14:49:52 +0100, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Hvis de samtidigt slipper for at betale til ordningen over skattebilletten.

Man kan vel sige at de betaler tilbage til de timelønnede hvad de
timelønnede sin tid betalte i skat til at der var Gymnasier og
universiteter til dem.

Ellers så skal uddannelse jo også til at koste langt flere penge, hvis
vi skal følge dit princip om 100% brugerbetaling.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 30-11-05 19:42

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Man kan vel sige at de betaler tilbage til de timelønnede hvad de
> timelønnede sin tid betalte i skat til at der var Gymnasier og
> universiteter til dem.

Vrøvl, det har de veluddannede betalt tilbage, selv med en flad skat.

> Ellers så skal uddannelse jo også til at koste langt flere penge, hvis
> vi skal følge dit princip om 100% brugerbetaling.

Jamen jeg ser da gerne de veluddannede betaler mere til deres egen
uddannelse, hvis de samtidig slipper for topskat, mellemskat og generelt får
en højere løn.

Thorkild

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 30-11-05 20:56

Tveskaeg skrev i meddelelsen ...

>Man kan vel sige at de betaler tilbage til de timelønnede hvad de
>timelønnede sin tid betalte i skat til at der var Gymnasier og
>universiteter til dem.

Nu er der jo så bare det at Danmark er det land, hvor det betaler sig
absolut dårligst at uddanne sig. I lande hvor studier financieres ved lån,
arbejde osv. opnår dem som uddanner sig betydeligt større økonomiske
fordele.

I gennemsnit tjener en akademiker ikke ret meget mere end en ufaglært
gennem et liv og der er først godt oppe i 50'erne at akademikeren indhenter
den ufaglærte (forudsat at begge har arbejde).

Den som betaler mest for uddannelsen er helt klart den som bliver uddannet,
idet
vedkommnede i en periode på 5-10 år starter med en betydeligt lavere
indtægt end sine jævnaldrende. Får vedkommende så et job, som giver
en god løn bliver vedkommende så brandbeskattet i et omfang som LANGT
overstiger omkostningen ved vedkommendes uddannelse.
Er vedkommende knapt så heldig og får aldrig job inden for sit fag er
indsatsen
bare spildt - og alene det forhold at vedkommende har en videregående
udddannelse hindrer vedkommnede i at modtage uddannnelsestilbud, som
andre arbejdsløse har adgang til.

>Ellers så skal uddannelse jo også til at koste langt flere penge, hvis
>vi skal følge dit princip om 100% brugerbetaling.

Samfundet er jo også bruger af uddannelser - universiteter osv. blev
oprindeligt oprettet for at udanne de embedsfolk staten havde brug for.

At offentlige og private virksomheder skulle betale for at få uddannet
kvalificeret arbejdskraft er vel også en slags brugerbetaling ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Spangkuk

Dato : 30-11-05 18:39

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev

> Det må sgu efterhånden være svært at være højrefløjser i dette forum

Jeg lever i bedste velgående, og med den venstrefløj vi har i dagens
Danmark, vil det fortsætte med mindst samme styrke.

For pokker venstrefløjen er dumme......

"Fort Brag under indlandsisen" ... Citat Villy Søvndal

Hehehe....og ja, den er under bæltestedet, men den er så dum
og så berømt, at i venstrefløjs-bøsser vil høre den så længe i
trækker vejret.

Måske vil jeres børn slippe for den...men jeg tror det ikke.

Spang

Fra : Vidal

Dato : 30-11-05 20:00

Peter K. Nielsen wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/105148.htm
>
> Det må sgu efterhånden være svært at være højrefløjser i dette forum

Hvor mange pct af befolkningen udgør akademikerne? Uden
at vide det giver tallet vel ikke meget mening.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-11-05 20:53

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Hvor mange pct af befolkningen udgør akademikerne? Uden
> at vide det giver tallet vel ikke meget mening.

jo det gør, for argumentet har jo været at det var dem der var skyld i at vi
ikke havde råd til efterlønnen

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 30-11-05 21:44

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> jo det gør, for argumentet har jo været at det var dem der var skyld i at
> vi ikke havde råd til efterlønnen

I den debat der har foregået rundt om antallet af folk der går på efterløn,
heri har uddannelsen ikke været fremhævet.At DR så lægger til grund, at det
er p.g.a. de mange akademikere der går på efterløn, hvad det så viser det
ikke er, mener jeg ikke skulle kunne diskvalificere nogen form for debat om
efterløn. Akademikerne udgår heller ikke en særlig stor procentdel af
befolkningen.

Hilsen Sten

Fra : Tim

Dato : 02-12-05 22:35

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/11/30/105148.htm
>
> Det må sgu efterhånden være svært at være højrefløjser i dette forum

Næh... vi er da helt og aldeles enige... afskaf efterlønnen! Hvor svært ka'
det være??

Tim

Fra : Egon Stich

Dato : 03-12-05 16:25

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> Næh... vi er da helt og aldeles enige... afskaf efterlønnen! Hvor svært
> [...]

Ikke desto mindre lader det til, at de fleste danskere ønsker denne bevaret.
Så det er nok temmelig svært for de få højrefløjsere at få den afskaffet.
Men drøm i blot videre.

MVH
Egon