Når pakistanerne slås
Fra : Jesper

Dato : 28-11-05 19:23

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3411416/

Pakistansk-politisk opgør i København
Socialdemokraten Sikandar Malik Siddique blev valgt til
Borgerrepræsentationen i København alene for at få Wallait Khan ud af
politik.

Derfor forlader Siddique Ritt Bjerregaards konstituering, hvis S, R, SF
og EL fortsat støtter Khan, oplyser hans far og politiske rådgiver,
Siddique Malik.

Han fortæller, at alle Sikandar Siddiques vælgere er folk af pakistansk
afstamning i opposition til Wallait Khan, der selv er dansk-pakistaner.

Både lørdag og søndag blev Sikandar Siddique opsøgt af cirka 50 vælgere
med et klart budskab om, at Khan ikke skulle blive 2. næstformand i
Borgerrepræsentationen.

- De sagde: "Hvis du bruger dine stemmer til at give Wallait Khan en
bedre position, så bruger du dem på den forkerte side. Det er troløst og
uærligt", fortæller Siidigue Malik.

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Per Hagemann

Dato : 28-11-05 20:40

> [...]
>
> - De sagde: "Hvis du bruger dine stemmer til at give Wallait Khan en
> bedre position, så bruger du dem på den forkerte side. Det er troløst og

Wallait Khan har selv sagt at han forlod Minhaj-ul-Quran. Jeg vil gætte på
at det er denne faneflugt, som har bragt ham i opposition til andre
pakistanere. I et urdusproget blad forsøgte han at vinde de tabte vælgere
tilbage ved at udtale at han havde kæmpet mod forfølgelsen af Hizb-ut-Tahrir
og Minhaj-ul-Quran, men han tabte alligevel halvdelen af sine personlige
stemmer ved dette valg.

Familien Siddiques baggrund mangler endnu at blive ordentligt kortlagt i de
danske medier. Den 19-årige søn, som blev valgt, har haft nær kontakt med
Hizb-ut-Tahrir, men denne organisation står ikke særligt stærkt blandt
pakistanere, så muligvis er Siddique i virkeligheden repræsentant for
Minhaj-ul-Quran, som måtte give afkald på deres repræsentant i
Borgerrepræsentationen, da Tanwir Ahmad ikke genopstillede for De Radikale.