Bøn slider på muslimerne
Fra : GB

Dato : 23-11-05 08:07

Kvalitets-halal fra Kræ'Dawblad:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/nytomkirke/artikel:aid=272394

De daglige bønner mod Mekka kan overbelaste muslimers knæ og ryg, hvis de
udføres ergonomisk forkert, mener fysioterapeut
Af Nanna Schelde

Det kan være hårdt for kroppen, når muslimerne op mod fem gange dagligt
lægger sig på knæ for at bede med retning mod Mekka. Særligt knæ og ryg
er udsatte, hvis bønnen ikke udføres ergonomisk korrekt. Det vurderer
fysioterapeut ved CopenFysioterapi i København, Teddy Jacobsen, som spår,
at flere muslimer i fremtiden får brug for behandling af slidte led som
følge af bøn.
Teddy Jacobsen forklarer, at bønneskaderne til forveksling ligner andre
ryg- og knæskader, som for eksempel kan forekomme ved forkert
løfteteknik. Netop fordi symptomerne er så almindelige, kan det være
svært at finde deres ophavsmand, og det er derfor nødvendigt, at lægen
eller fysioterapeuten spørger ind til, hvordan muslimen udfører sin bøn.

– Det er vigtigt, at muslimerne er opmærksomme på, hvordan de beder. Har
de for eksempel en skæv vinkel på kroppen, når de bøjer sig forover, kan
det medføre store smerter i lænden, og på den måde bliver et dagligt
ritual smertefuldt, siger Teddy Jacobsen, som under et ophold i Dubai
behandlede mange muslimer med lignende symptomer.

Han påtænker i fremtiden at foretage en screening i en af de danske
moskeer for at vurdere, om det kunne være relevant at give en
introduktionstime til ergonomisk korrekt bøn.

Abu Laban, imam i Det Islamiske Trossamfund i Københavns nordvestkvarter,
mener ikke skader som følge af bøn er et stort problem, snarere
tværtimod.

– I den islamiske verden har vi det omvendte billede af bønnen. Vi mener,
den er meget sund og passer til alle, siger Abu Laban, som tilføjer, at
der i moskeen selvfølgelig er sidde- eller liggepladser til de gamle
eller syge, som måtte have brug for det. Lige nu benytter omkring syv
muslimer i hans moske sig af den mulighed.

– Bøn er ikke hårdt arbejde. Det er alle de andre gøremål i hverdagen som
børnepasning, rengøring og indkøb, der slider på kroppen, mener Abu
Laban.

GB

Fra : Leo

Dato : 23-11-05 08:23

> - Bøn er ikke hårdt arbejde. Det er alle de andre gøremål i hverdagen som
> børnepasning, rengøring og indkøb, der slider på kroppen, mener Abu
> Laban.

Det er faktisk lidt morsomt, hvad han siger her - for hvordan kan det være,
at det er alle 'fritidsaktiviteterne', han nævner - de fleste andre ville
mene, at rygskader oipstår på grund af arbejdet!

Fra : Tony

Dato : 23-11-05 11:52

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det er alle 'fritidsaktiviteterne', han nævner - de fleste andre ville
> mene, at rygskader oipstår på grund af arbejdet!

Jeg syntes også at det er morsomt, at vi nu har fået et nyt ord som ''
bønneskader''.*GGG*
Sikke mange invalidepentionister vi kan få fra den side.

Tony

Fra : Tony

Dato : 23-11-05 12:03

"Tony" <tony@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bønneskader''.*GGG*
> Sikke mange invalidepentionister vi kan få fra den side.

Undskyld,'' invalidepensionister''

Tony

Fra : GB

Dato : 23-11-05 16:41

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in

> Det er faktisk lidt morsomt, hvad han siger her - for hvordan kan det
> være, at det er alle 'fritidsaktiviteterne', han nævner - de fleste
> andre ville mene, at rygskader oipstår på grund af arbejdet!

Det "mosomme" her er jo snarere, at idioten vil *tage uopfordret
initiativ* til at pakke muhamedanerne ind i yderligere et lag vat.

De stakkels, udsatte, svagelige, muhamedanske ofre for en skarp
"debattone", som i forvejen mestendels igger samfundet til byrde og
betragter demokrati som værende konflikt med Mein Kampf - øh undskyld,
koraben... Hvad kan man snart mere tilbyde af grotesk imødekommenhed og -
rent ud sagt - røvslikkeri?

Skal man grine eller græde?

GB

Fra : Martin

Dato : 23-11-05 08:33

Leo skrev:

> Det er faktisk lidt morsomt, hvad han siger her - for hvordan kan det være,
> at det er alle 'fritidsaktiviteterne', han nævner - de fleste andre ville
> mene, at rygskader oipstår på grund af arbejdet!

Jeg er forlængst kommet til det resultat, at for at blive imam kræver
det et vist oratorisk talent krydret med ufattelig dumhed og slet
skjult harme over alt og alle. Lidt i stil med en "rigtig ond i sulet
lykkehjuls vært".
Forestil dig Bengt Burg stå og skule surt ad Fru Hansen. (Undskyld
Bengt!!)

Fra : Martin

Dato : 23-11-05 08:34

Leo skrev:

> [...]

lykkehjuls vært".
Forestil dig Bengt Burg stå og skule surt ad Fru Hansen. (Undskyld

Mvh
Martin