Jeg går udfra
Fra : Kim2000

Dato : 22-11-05 20:40

at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften, for det
ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde dæmoner...

Fra : Wilstrup

Dato : 22-11-05 21:15

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her
> til aften, for det ville jo smadre billedet af at alle
> flygtninge er onde dæmoner...

Jeg går ligeledes ud fra at når man har set fem minutter af
den udsendelse, så vil de mest kyniske sige: ud af landet
med dem. Hvorfor skal de lukrere på det danske
sundhedssystem. Og når man så hører Rikke Hvilshøjs
forsikringer om at vi har verdens bedste asylsystem,
samtidig med at hun frejdigt siger: afviste asylansøgere har
da selv en pligt til at vende tilbage til deres eget land,
hvis de bliver afvist, så virker det fuldstændig groteskt,
især set i lyset af at man i andre lande , fx i Norge, mener
at en sagsbehandling over 3 år er invaliderende - 9 år gør
åbenbart ikke indtryk på konen.
--
Wilstrup

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-11-05 22:16

"Wilstrup" <nix@invalid.dk> wrote in message

> [...]
> fuldstændig groteskt, især set i lyset af at man i andre lande , fx i
> Norge, mener at en sagsbehandling over 3 år er invaliderende - 9 år gør

Selvfølgelig skal flygtninge ikke vende tilbage til deres land, bare fordi
de bliver afvist, - og det ER rystende, at folk kan finde på at flygte fra
et kommunistisk land, hvor man ellers passer så godt på dem, og det er dem
selv, der ejer det hele, - mage til utaknemlighed.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-11-05 21:58

"Kim2000" == Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> writes:

> at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften,
> for det ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde
> dæmoner...

Hvis du vil danne dig din mening udfra enkeltsager, står det dig frit
for...

Kald mig kynisk, men jeg kan ikke hidse mig op til at tude over en
knust skæbne her i landet, når der er 1000 der bliver knust længe
inden de bare kommer i nærheden af Kastrup.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-11-05 22:10

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message
> at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften, for
> det ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde dæmoner...

Det er sgu uhygligt, hvad er det for nogle dæmoner, som mener alle
flygtninge er onde dæmoner? Dem burde du melde til politiet, jo før jo
bedre.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-11-05 23:05

Kim2000 wrote:
> at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften,
> for det ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde
> dæmoner...

Du har set for mange gyserfilm.

Fra : Spangkuk

Dato : 23-11-05 09:48

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev

> at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften, for
> det ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde dæmoner...

Du har ret. Jeg sad og spiste stollen-kage imens jeg skød efter små
perkere på den anden side af gaden med frosne klumper af svinefedt
som jeg bildte dem ind var moderne, Danske snebolde....

Spang

Fra : Martin K

Dato : 23-11-05 10:18

> [...]

det
> ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde dæmoner...

Hvis vi nu havde en helt klar politik om, ikke at lukke folk fra ulande ind,
så var den familie aldrig kommet i det ulykkelige situation.

--
Martin K

Progressiv, frisindet og tolerant
Ja til forståelse, nej til hetz

Fra : Jakob

Dato : 23-11-05 14:06

On Tue, 22 Nov 2005 20:40:29 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften, for det
>ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde dæmoner...

Så kun en kines/vietnameser eller hvad det nu var, og dem er der
yderst sjældent noget som helst problem med at integrere.

Desværre er det ikke muligt at sige ja til dem, og nej til muslimer.

Men jeg hørte også ENDNU en gang at det var lykkes at trække en
asylsag i vanvittig langdrag, trods afslag. Der skal noglet
konsekvenser ind!

Fra : Martin K

Dato : 23-11-05 14:58

"Jakob" <perj@it.dk> wrote in message

> Så kun en kines/vietnameser eller hvad det nu var, og dem er der
> yderst sjældent noget som helst problem med at integrere.
>
> Desværre er det ikke muligt at sige ja til dem, og nej til muslimer.

Hvorfor ikke? Vi kunne da bare vedtage at sige stop for indvandring fra
muslimske lande.

Fra : Jakohb

Dato : 23-11-05 15:40

On Wed, 23 Nov 2005 14:58:28 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

>"Jakob" <perj@it.dk> wrote in message

>Hvorfor ikke? Vi kunne da bare vedtage at sige stop for indvandring fra
>muslimske lande.

Brud på diverse diskrimineringsregler eller noget. en eller anden
radikal-SF-type kan sikkert give et mere fyldestgørende svar.

Men ja, det ville være genialt om al den elendige indvandring der har
været i de sidste 15-20 år havde været asiater og andre integrerbare
mennesker i stedet.

Fra : Martin K

Dato : 23-11-05 17:43

"Jakohb" <jerj@it.dk> wrote in message
> On Wed, 23 Nov 2005 14:58:28 +0100, "Martin K" <n@da.spam> wrote:

> Brud på diverse diskrimineringsregler eller noget. en eller anden
> radikal-SF-type kan sikkert give et mere fyldestgørende svar.

Ja, men stol ikke på den slags typer. F.eks. påstod Nyrup, at vi havde
verdens strammeste flygtninge/indvandringspolitik da han var statsminister.

Selvfølgelig har Danmark ret til at bestemme, hvem vi vil give fast
opholdstilladelse. Hvis vi er kommet til at tilslutte os nogen
internationale aftaler, der forhindrer os i selv at bestemme dette, må vi
træde ud af de aftaler. Hvis det ikke er den danske befolkning, der suverænt
bestemmer over den slags har vi jo ikke demokrati her i landet.

Fra : Wilstrup

Dato : 23-11-05 19:23

"Jakohb" <jerj@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men ja, det ville være genialt om al den elendige
> indvandring der har
> været i de sidste 15-20 år havde været asiater og andre

Jeg forstår at du har det helt fint med at vi bryder
menneskerrettighederne, blot du slipper for muslimer?
Med "venner" med et menneskesyn som dit, hvad skal vi så med
fjender?
--
Wilstrup

Fra : GB

Dato : 23-11-05 17:06

Jakob <perj@it.dk> wrote in

> Så kun en kines/vietnameser eller hvad det nu var, og dem er der
> yderst sjældent noget som helst problem med at integrere.
> Desværre er det ikke muligt at sige ja til dem, og nej til muslimer.

Jo, det er det da teoretisk set - bortset fra UN kvoteflygtninge. Det
kræver bare et lovindgreb.

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 24-11-05 10:59

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> wrote in message

> at kun de færreste så udsendelsen om asylbørn på tv2 her til aften, for
> det ville jo smadre billedet af at alle flygtninge er onde dæmoner...

Her er så lidt om hvad myndighederne er oppe imod, og de bliver mere og mere
udspekulerede internationalt:

Børn gøres syge før asylrejse til Sverige

Børn får medicin, så de virker apatiske, når de søger om asyl i
Sverige. Den svenske regering siger, den er opmærksom på problemet

/ritzau/ - 9:40 - 24. nov. 2005

Mellemmænd i det tidligere Sovjetunionen fortæller folk, der vil
søge asyl i Sverige, hvilken slags medicin de skal give deres børn, så de
kommer til at virke apatiske, og deres asylsag lettere går igennem. Det
skriver Svenska Dagbladet torsdag.

For to uger siden oplyste indvandringsminister Barbro Holmberg,
at udlændingemyndighederne har mistanke om, at apatiske børn har været udsat
for noget kriminelt.

En svensk forretningsmand, der har arbejdet ti år i Moskva,
siger til Svenska Dagbladet, at han selv har kendskab til to rejsebureauer i
Moskva og et i Skt. Petersborg, som udsteder garanti for, at de kan skaffe
folk asyl i Sverige. Disse rejsebureauer giver detaljerede instruktioner om,
hvordan man får et barn til at se meget sygt og apatisk ud. Der er
beskrivelser af, hvilken typer medicin, der skal bruges til børnene.

”Resebyrån” erbjöd detaljerade instruktioner om hur man får barn
att framstå som sjuka och apatiska och även angav vilken typ av medicin som
var lämplig att ge dem. Att ge barnen medicin i Sverige varnade resebyråerna
för om den inte kunde gömmas på ett tillförlitligt sätt, till exempel i
ändtarmen. I fönstret fanns helt öppen reklam för verksamheten med texten ”Vill
du bli medborgare i Sverige?” säger han.
En centralt placerad tjänsteman med god insyn i asylärenden
bekräftar för SvD att det förekommer uppgifter från flera håll i det forna
Sovjet om att barn används som redskap i asylprocessen:
– Det är alldeles för många barn som utnyttjas så här. Goda
människor i Sverige har svårt att förstå hur långt människor kan gå för att
få ett uppehållstillstånd. Jag upplever att det har blivit värre och värre
de senaste åren. Många är mycket upprörda över svenska myndigheters
naivitet, säger personen.

– Jag känner själv till ett fall där jag helt säkert vet att ett
äldre barn frivilligt låg ner för att verka apatiskt. Ett annat fall gäller
en familj. Där fick ett barn stryk efter det att en tjänsteman som skulle
kontrollera barnets välbefinnande varit på besök. Anledningen var att
föräldrarna tyckte att barnet varit alltför glatt.

Enligt vad SvD erfar finns det företag i hela det forna Sovjet
som analyserar möjligheterna att få stanna i Sverige och har kontaktpersoner
som de samarbetar med i Sverige.

I informationen från ”resebyrån” i Moskva står det, enligt den
besökare SvD har talat med, att inga dokument ska tas med till Sverige
eftersom det utgör en risk att bli tillbakaskickad direkt. I de fall som
personerna får avslag har ”resebyråerna” uppmanat att resenärerna ska hålla
sig undan. Präster och Svenska kyrkan anges som mycket tillförlitliga att
söka hjälp hos. Även ett antal advokater namnges och ryska kontaktpersoner i
Sverige.