Om 4% er folk henvist til papkasser på ga~
Fra : Lyrik

Dato : 14-11-05 12:57

Hvis de tilhører midelstand eller underklasse.

Fra en opinionsmåling i Berlingske Tidende:

"Skal der reserveres boliger specielt til mennesker med lav- og
mellemindkomst, når der fremover bliver bygget i København."

Ja: 54%
Nej: 46%!!!

Egoismen vil dog ingen ende tage. De forkælede boligejere boltrer sig i
Jacuzien, mens de tér sig som fordums godsejere og forlanger
underpriviligerede lejere op på træhesten!

I virkeligheden koster de samfundet enorme summer med deres penge som kun er
ågerpenge.
Ågerpenge fordi de forhindrer de samme rente og værdistigningsfordele, som
de selv nyder, til at tilflyde de sociale boligselskaber.

Endvidere har lejere ingen mulighed for at trække fra både her og der.
Lejere betaler fuld skat. De boligejere som fordømmer lejerne er
samfundsnassere i forhold til samme lejere.
"De er associale, overforbrugende, skadedyr, som vil avle flere skadedyr."
Sidste sætning er for at bringe balance i tingene overfor de lejere som
stadig lægges for had.

Hilsen
Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 13:22

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> Sidste sætning er for at bringe balance i tingene overfor de lejere som

flot grøftegravning

Der findes altså mange husejere som gerne ser det sociale byggeri styrket.
At vi så har en regering der gør hvad den kan for at stjæle alle de penge
der findes i den almene boligsektor, fordi regeringen i sit ideologiske
korstog ikke kunne slippe afsted med at sælge disse boliger kan du ikke
bebrjede alle husejere, men derimod alle de lejere der stemmer på
regeringens støtteparti

Peter

Fra : TBC

Dato : 14-11-05 13:48

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> korstog ikke kunne slippe afsted med at sælge disse boliger kan du ikke
> bebrjede alle husejere, men derimod alle de lejere der stemmer på

Tak. Det var dog en beroligende og varmende trøst at høre fra 46% midt i det
ellers kolde klima at dømme efter de kolde spande vand, og
egoist-temperaturen som ofte hørt om i dette hårde forum.

TBC

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-05 14:38

> [...]

> korstog ikke kunne slippe afsted med at sælge disse boliger kan du ikke
> bebrjede alle husejere, men derimod alle de lejere der stemmer på

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er jo idémændende til privatiseringen der skal klandres. Altså skal
først og fremmest venstre klandres.
Støttepartiet DF har kæmpet for at få social balance ind i tingene. Sidst
skaffede de de svageste invalidepensionister 1000,- kroner mere om måneden
og nægtede at være med til a sænke skatten for de rigeste.

Paradokset er at de fører en slags socialdemokratisk politik. Ja jeg ser dem
endda til venstre for Socialdemokratiet på områder der gælder de socialt
svageste.

Hvorfor så ikke sammen med S.? Nej for det vil S. ikke! De er bange for
konkurrence på deres eget felt! Af partiegoistiske grunde.
S. går ind for det internationale.
DF går ind for det nationale.
Det er på disse områder som i virkeligheden kun er teoretiske, at der
bevares en kunstig uforsonlighed over alle grenser.

Globaliseringen vokser frem, som et problem, uansét hvilken holdning man har
til det. Internettet er grenseoverskridende.
De problemer som fremkommer deraf vil blive taklet praktisk af politikere
fra et hvilketsomhelst parti. Løsningerne vil ligne hinanden til
forveksling. Se bare på indvandrepolitikken, som snart ikke er til at skelne
fra det ene parti til det andet.

Det er S. som presser DF til at støtte V. og C. I håb om at ødelægge DF og
blive ene høne i kurven.
En alliance mellem S. og DF. kunne løse mange dilemmaer for os som
befolkning.
En god social politik og en på en gang international og nationsbevarende
holdning til globaliseringen.
Men det er betonsocialkammeraterne som hellere vil brække en arm på langs
end give sig en millimeter. Der har været følere ude fra DF. Men de møder
kun arrogance hver gang.

Hilsen
Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 14-11-05 16:47

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end give sig en millimeter. Der har været følere ude fra DF. Men de møder

Problemet med Soc. er, at det for længst erf blevet overtaget af DJØFere og
cand. polér.
Det er mange år siden, det har været et parti for "almindelige mannesker".

MVH
Egon

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 14-11-05 23:36

> [...]
> end give sig en millimeter. Der har været følere ude fra DF. Men de møder

LOL det var satme en alternativ forklaring. LOOOOL at det er S der er skyld
i at DF fører den politik de gør LOOOOL

DU er en RIGTIG DF vælger

Peter

Fra : TBC

Dato : 14-11-05 13:41

> [...]
>
> "Skal der reserveres boliger specielt til mennesker med lav- og
> mellemindkomst, når der fremover bliver bygget i København."

Rystende!

En kold og gysfremkaldende reminder om samfundsudviklingens og moralens
retning, med egocentrismen og egoismens uhellige velsignelse til "os" der
sidder varmt og "holder Berlinske."

Stemmeret og bolig skal skal de ringestillede sku ikke begaves med, lyder de
værste indstillinger tilsynaladende mere eller mindre indirekte. Aldrig har
jeg været meret desillusioneret og skuffet over mine medmenneskers
indstillinger, egosime, og som jeg ser det mangel på ansændig moral og
næstekærlighed, i lyset af hvad jeg hører og ser for tiden.

Jeg rystede tidligere på hovedet af folk der sagde at det hele bare blev
værre og værre, nu ved jeg efterhånden snart ikke hvad jeg skal regne med,
angående vores samfundsmoral.

TBC

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 13:49

> [...]
> Jacuzien, mens de tér sig som fordums godsejere og forlanger
> underpriviligerede lejere op på træhesten!

Eller måske synes de bare at der skal være flere ejerboliger i Kbh. Hvor
stor en andel er det nu ejerboligmarkedet udgør i dag - ved du det?

Fra : TBC

Dato : 14-11-05 14:09

"Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller måske synes de bare at der skal være flere ejerboliger i Kbh. Hvor
> stor en andel er det nu ejerboligmarkedet udgør i dag - ved du det?

Hvis spørgsmålet var "Skal der reserveres boliger specielt til mennesker med
lav- og mellemindkomst, når der fremover bliver bygget i København", så har
det vel mere at gøre med indstillingen til "boliger specielt til mennesker
med lav- og mellemindkomst", end det har at gøre med hvor mange procentdele
de forskellige boligtyper udgør. Ellers har folk jo svaret i vest, selv om
de er blevet spurg til øst, og ud fra egne fordringer som var det stilte
spørgsmåls fremmede.

TBC

Fra : N/A

Dato : 14-11-05 14:13

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 14:13

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> procentdele de forskellige boligtyper udgør. Ellers har folk jo svaret i
> vest, selv om de er blevet spurg til øst.

Ikke nødvendigvis. Når spørgsmålet går på "boliger specielt til mennesker
med lav- og mellemindkomst" kan der kun være tale om en opførelse af
almennyttige boliger. Og hvis folk er modstandere af endnu flere
almennyttige boliger i landskabet, enten af ideologiske grunde eller måske
fordi de synes der er nok af ghetto-lignende boligområder i forvejen, kan
det meget muligt tænkes, at der vil være en tendens til at svare nej.

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-05 14:23

> [...]
> fordi de synes der er nok af ghetto-lignende boligområder i forvejen, kan
> det meget muligt tænkes, at der vil være en tendens til at svare nej.
+++++++++++++++++++++++++++++
Hvis de almennyttige boliger ind imellem får karaktér af ghettoer, så
skyldes det de dårlige sociale kår der er skabt for de mennesker som bebor
dem.
Så gælder det en højnelse af kårene for mennesker som bor til leje.
Og hvis ghettoerne bliver flere, ja så indikerer det jo at det snart skal
have 1. prioritet at gøre noget for de svagest stillede.

Adelen er afskaffet. Men adel var nedarvede privillegier. En bolig er med
sin pris snart ved at nærme sig et nedarvet privillegium. Der er ved at
vokse en ny adel op,- og denne adel vil prøve at holde på sine privillegier.

Hilsen
Jens

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 14:35

> [...]
> Og hvis ghettoerne bliver flere, ja så indikerer det jo at det snart skal
> have 1. prioritet at gøre noget for de svagest stillede.

Men det har man jo snakket om lige siden jeg kan huske. Virkeligheden er jo
en helt anden og det tror jeg skam godt nej-sigerne er klar over.

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-05 14:46

> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Men det har man jo snakket om lige siden jeg kan huske. Virkeligheden er
> jo en helt anden og det tror jeg skam godt nej-sigerne er klar over.
++++++++++++++++++++++
OK så lad os gå ind i problematikken.
Almennyttige boliger skal tage slæbet som boliger for en broget gruppe fra
den lavere sociale klasse.
Før i tiden var det rene etniske danskere og der havde man ikke problemer i
udlejningssektoren.
Der var ikke villaer til alle på den tid.
Det var bolig for familien Danmark.

Ergo er det det etniske og sociale sammenrend som opsuges i boligerne der
giver kolorit, såvel som problematik.
Det er ikke boligens art, men det den bruges til der er afgørende. Det er
ikke kun boligens problem, men samfundets. Det handler om integration,
højnelse af evner og muligheder, arbejde og trivsel.
Som bonus fremkommer et spændende internationalt miljø der trækker turister
til på grund af at der fås andet end kartofler.

Som min gamle bekendt Preben Hornung sagde:"Se ude i Gentofte! Der er jo
røvsygt!"

Hilsen
jens

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 15:00

> [...]
> turister til på grund af at der fås andet end kartofler.
>
> Som min gamle bekendt Preben Hornung sagde:"Se ude i Gentofte! Der er jo

Udemærket indlæg. Tilbage står så at i dag udgør ejerboligmassen i Kbh 20
pct. Må jeg spørge dig, hvor lav en andel af ejerboliger, synes du er
rimelig i dit politiske korstog for en fortsat statslig regulering af
boligmarkedet. 10 pct? 5 pct? 0 pct?

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-05 15:47

> [...]
> pct. Må jeg spørge dig, hvor lav en andel af ejerboliger, synes du er
> rimelig i dit politiske korstog for en fortsat statslig regulering af
++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det har ikke noget at gøre med fordelingen. Der skal være mange flere
boliger, til meget lavere priser.
Staten og kommunerne kunne sagtens udstykke meget mere jord til
boligbyggeri.
Meget bremses af misforståede "naturhensyn". Mennesket behandles ikke som en
del af naturen. Naturens gartner. Men som naturens fjende der skal bekæmpes.
Megen natur ligger som vildnis og venter på sin gartner.-Forgæves.

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 16:20

> [...]

> boliger, til meget lavere priser.
> Staten og kommunerne kunne sagtens udstykke meget mere jord til

Vi taler om Københavns Kommune, der er udbygget. Eller forestiller du
dig Kgs Have og Fælledparken udstykket til højhusbyggeri?
--
Per Erik Rønne

Fra : Joakim Von And

Dato : 14-11-05 16:26

> "Joakim Von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++
>
> Det har ikke noget at gøre med fordelingen. Der skal være mange flere
> boliger, til meget lavere priser.

Det har da i allerhøjeste grad noget at gøre med fordelingen. Efterspørgslen
efter boligtjenester afhænger som for andre varer og tjenester af hustandens
disponible indkomst. Den realindkomstfremgang som DK har oplevet gennem
årene har netop bidraget til den større efterspørgsel efter ejerboliger, som
man ser i dag, og som måske, måske ikke, giver sig udslag i den relativt
store andel af nej-sigere i undersøgelsen.

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 16:20

> [...]

> dem.
> Så gælder det en højnelse af kårene for mennesker som bor til leje.

Eller fået dem fordelt lidt mere. Ved du hvor meget almennyttigt
boligbyggeri nabokommunen Gentofte har? Mig bekendt: 0%. Jeg tror endda
at andelen af andelsboliger ligger på samme niveau ...

Naturligvis skal kårene for disse mennesker højnes - men de kan nu også
højnes hvis disse bliver flyttet over i andet byggeri. Som at få en
ejerlejlighed, der ejes af en socialt boligselskab, men hvor naboerne
selv er ejere ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 16:20

Joakim Von And <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> Eller måske synes de bare at der skal være flere ejerboliger i Kbh. Hvor
> stor en andel er det nu ejerboligmarkedet udgør i dag - ved du det?

Andelen af ejerboliger i Københavns kommune: ≈ 20%.
Andelen af ejerboliger i landet som sådan: op mod 60%.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 15:03

> [...]
> Sidste sætning er for at bringe balance i tingene overfor de lejere som

Nå Jens,

Hvad så med boligskatter der overstiger rentefradraget ?

Hvorfor skal lejeboliger etableres med tilskud, hvorfor ikke blot lade dem
følge markedskræfterne ?

Hvorfor skal folk i almennyttigt boligbyggeri have lov til at nasse på
samfundet med en for lav leje ? er det ikke på tide de får besked på at købe
deres bolig eller flytte ?

Der er ingen tvivl om at pengene flyder fra skatteborgerne til almennyttigt
boligbyggeri og tiden er ved at løbe fra den konstruktion.

Thorkild

Fra : Lyrik

Dato : 14-11-05 15:43

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ingen tvivl om at pengene flyder fra skatteborgerne til
> almennyttigt boligbyggeri og tiden er ved at løbe fra den konstruktion.
>
> Thorkild
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Pengene flyder den vej de altid har flydt. Fra de fattiges-, til de riges
lommer. Almennyttigt boligbyggeri er blevet undergravet i den tid
liberalisterne har siddet på magten.

Hilsen
Jens

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 16:49

> Pengene flyder den vej de altid har flydt. Fra de fattiges-, til de riges
> lommer. Almennyttigt boligbyggeri er blevet undergravet i den tid
> liberalisterne har siddet på magten.

Det er jo noget ævl.

Pengene flyder fra de rige til de fattige, i stor stil endda.

Og boligsubsidier til almennyttigt byggeri er en omkostning for samfundet.

Skal vi ikke lige få de to faktuelle forhold på plads.

Thorkild

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 15:53

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on mandag 14.
november 2005 at 15:03 +0100 wrote:
>Der er ingen tvivl om at pengene flyder fra skatteborgerne til
>almennyttigt
>boligbyggeri og tiden er ved at løbe fra den konstruktion.

Arhh, lejere i almentnytigt boligbyggeri betaler vel også skat?
Hvorfor er tiden ved at løbe fra den konstruktion? Ejerboliger har da
aldrig været dyrere end de er i dag.
Der er sgutte mange lavindkomster, der kan håndtere boligudgifter på
8-10.000 kr. mdl (og så taler vi slet ikke om almindelige parcelhuse i de
lidt større byer) - ikke uden betragtelige skattefradrag - og så er det jo
stadig skatteydernes penge, ikke sandt?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 16:34

On Mon, 14 Nov 2005 15:52:45 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>lidt større byer) - ikke uden betragtelige skattefradrag - og så er det jo

Øhhh.... De 8-10.000 du taler om er det parcelhuse på "bøhlandet"....?
Mener du at det generelt er dyrere i lidt større byer....? Hvor stor
er en "lidt større by"...?

Kan du ikke lige præcisere det lidt....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 16:51

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Arhh, lejere i almentnytigt boligbyggeri betaler vel også skat?

Jo, men deres boliger er subsidieret med offentlige midler.

> Hvorfor er tiden ved at løbe fra den konstruktion? Ejerboliger har da
> aldrig været dyrere end de er i dag.

Nej, lad os få bygget flere og gjort mange almennyttige boliger til
ejerboliger.

> [...]
> lidt større byer) - ikke uden betragtelige skattefradrag - og så er det jo

Skal vi ikke bare blive enige om de ikke betaler hvad det koster, de er en
omkostning for samfundet, langt mere end det er nødvendigt.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 18:41

> Skal vi ikke bare blive enige om de ikke betaler hvad det koster, de er en
> omkostning for samfundet, langt mere end det er nødvendigt.
>
> Thorkild

Jeg spekulerer på, hvornår du egentlig tager springet, og springer ud.
Den logiske løsning, hvis man for alvor ville "løse problemerne", som de ser
ud i din verden, ville vel være een eller form for aflivning af "uværdige"?

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-11-05 02:30

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> ser
> ud i din verden, ville vel være een eller form for aflivning af

Det er dog noget af det mest fascistoide jeg har læst til dato.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 16:20

> [...]

> "Skal der reserveres boliger specielt til mennesker med lav- og
> mellemindkomst, når der fremover bliver bygget i København."

Egoisme? Der er faktisk flertal /for/. Og det »stemte« jeg da også selv.

Dog med det forbehold, at der omdannes én almennyttig lejlighed til
ejerlejlighed, for hver nye der omdannes. Kun 20% af boligerne i
København er nemlig ejerboliger, altså langt under landsgennemnittet. Og
dét er et stort problem. Blev der flere ville priserne i øvrigt også
falde.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 16:54

> [...]
> København er nemlig ejerboliger, altså langt under landsgennemnittet. Og
> dét er et stort problem. Blev der flere ville priserne i øvrigt også

Helt enig.

Det er da fantastisk at København samler på Ghettomagneter når man generelt
klager over manglende skattegrundlag. Sælg ud af almennyttigt byggeri og lad
folk på overførsel flytte ud af byerne.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 17:49

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> Sælg ud af almennyttigt byggeri

Det kræver faktisk en - lovændring.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 03:08

> Det kræver faktisk en - lovændring.

Ork, der findes rigeligt med virkemidler der vil tvinge boligselskaberne til
at sælge ud.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 06:40

> [...]

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Ork, der findes rigeligt med virkemidler der vil tvinge boligselskaberne til

Det /må/ de faktisk ikke gøre. Efter lovgivningen. Som påpeget af en
økonom i en af gårsdagens aviser {jeg husker ikke hvilken}.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 09:29

> Det /må/ de faktisk ikke gøre. Efter lovgivningen. Som påpeget af en
> økonom i en af gårsdagens aviser {jeg husker ikke hvilken}.

Man kan blot benytte skatteinstrumentet.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 19:11

Thorkild Poulsen <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Man kan blot benytte skatteinstrumentet.

Hvad taler du om? Det er /staten/ der forhindrer boligselskaberne at
sælge ud. Folketinget kan jo bare ændre lovgivningen ...

FSB må ikke bare sælge en tom lejlighed til højstbydende, men er tvunget
til at udleje den.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 16-11-05 02:32

> [...]
> sælge ud. Folketinget kan jo bare ændre lovgivningen ...
>
> FSB må ikke bare sælge en tom lejlighed til højstbydende, men er tvunget

Det er dog det latterligste, hvis der er lov hindringer for salg, så er det
vel blot at fjerne dem.

Thorkild

Fra : Per Rønne

Dato : 16-11-05 06:44

> [...]

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det er dog det latterligste, hvis der er lov hindringer for salg, så er det

Og det var hvad en økonom tilknyttet den almennyttige bevægelse forleden
foreslog i en artikel i et af dagbledene.

I dag kan udlejningsproblemer kun klares ved /nedrivning/. Han ønskede
mulighed for at sælge bebyggelser og lejligheder i eksempelvis det
centrale København, og i stedet at bruge pengene til nybyggeri
andetsteds, hvor grundpriserne var lavere og pengene dermed var til
større nytte. Han ønskede også en total adskillelse mellem stat og
almennyttig sektor, så byggeriet ikke længere støttedes, men hvor
»skatten« til Landsbyggefonden til gengæld afskaffedes.
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 16:59

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 16:34 +0100
wrote:
>De 8-10.000 du taler om er det parcelhuse på "bøhlandet"....?
>Mener du at det generelt er dyrere i lidt større byer....? Hvor stor
>er en "lidt større by"...?

Arhh, kan godt se at det er dårligt formuleret - min pointe var at når man
kommer til de lidt større byer, så er det nievauet - kommer man
tilstrækkeligt langt uds på landet, kan man godt finde noget billigere -
desværre er de ofte billige fordi man som minimum behøver en bil for at
kunne passe et arbedje - offentlig transport er mange steder i Jylland
noget man kun omtaler i historiske sammenhænge

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 19:19

On Mon, 14 Nov 2005 16:58:34 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>kunne passe et arbedje - offentlig transport er mange steder i Jylland
>noget man kun omtaler i historiske sammenhænge

Ikke helt korrekt.....

Hvad med http://www.home.dk/sag/903-5193 ?
5 min til fods til stationen og ca. 1 t 15 min efter så er du på
hovedbanegården (du behøver ikke engang at have en cykel)...

Det er altså ikke så dyrt når bare du kommer vest for "Valby Bakke"...

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 20:17

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Ikke helt korrekt.....
>
> Hvad med http://www.home.dk/sag/903-5193 ?

En million? For et halvt års tid siden så jeg den samme type 1-værelses
ejerlejlighed i Ishøj Centrum, som jeg for fem år siden solgte, til nu
800.000 kroner.

Så en 1-værelses ejerlejlighed et kvarter fra hovebanegården koster
næsten det samme som en villa i Nyborg med fem kvarters transport fra
hovedbanegården ...

Desværre ligger sidstnævnte for langt fra Operaen og Kgs Nytorv;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 20:38

On Mon, 14 Nov 2005 20:17:21 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Så en 1-værelses ejerlejlighed et kvarter fra hovebanegården koster
>næsten det samme som en villa i Nyborg med fem kvarters transport fra

Tja.... Man kan nemt finde en centralt placeret villa i provinsen til
en god million.....

>Desværre ligger sidstnævnte for langt fra Operaen og Kgs Nytorv;-(.

Hvad er en god times tid, hvis der er noget virkeligt godt i
Operaen...? (Kan forøvrigt ikke selv fordrage opera)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 16:56

wrote:
>Kan du ikke lige præcisere det lidt....

Hvis du eksempelvis tager Kolding - må vel omtales som en lidt større by,
så er det i det nievau som hovedparten af husene ligger på.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 17:49

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 16:34 +0100
>
> Hvis du eksempelvis tager Kolding - må vel omtales som en lidt større by,

Aahh - en mindre by. Ifølg DSDE ligger indbyggertallet på godt
50.000. Svarende til en almindelig københavnsk forstadskommune som
Hvidovre.

> så er det i det nievau som hovedparten af husene ligger på.

HT-området?
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 19:14

On Mon, 14 Nov 2005 16:56:12 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 16:34 +0100
>
>Hvis du eksempelvis tager Kolding - må vel omtales som en lidt større by,
>så er det i det nievau som hovedparten af husene ligger på.

Hvis man f.eks. tager Kolding og slår op under villaer på www.home.dk
så er huslejen under 8.000 på 9 ud af 12 huse.... (9 ud af 10 hvis man
ser bort fra de 2 der ikke er bygget endnu)...!!!

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-05 22:26

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man f.eks. tager Kolding og slår op under villaer på www.home.dk
> så er huslejen under 8.000 på 9 ud af 12 huse.... (9 ud af 10 hvis man
> ser bort fra de 2 der ikke er bygget endnu)...!!!

Og ser jeg på en enlig lærer, sygeplejerske, betjent eller lign., så er det
godt og vel 75% af ens løn, der skal gå til boligen. Det er jo ikke
tilfældighed at den slags stillinger er et problem at få besat i hovedstaden
og de 6-7 største byer. Og så har vi slet ikke kigget på kassedamen,
industriarbejderen osv.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 06:35

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> tilfældighed at den slags stillinger er et problem at få besat i hovedstaden
> og de 6-7 største byer. Og så har vi slet ikke kigget på kassedamen,

Det er ganske almindeligt at industriarbejdere tjener mere end
folkeskolelærere, også ufaglærte industriarbejdere.

Og de folkeskolelærere jeg lærte at kende i et år som lærervikar i
folkeskolen {i dag underviser jeg igen på det gymnasiale niveau} boede
altså i parcelhus, hvis de var gift. Her er der jo så i øvrigt to
indtægter om udgifterne.

Som enlig behøver man vel heller ikke en villa; man kan som mig nøjes
med en 2,5 værelses lejlighed. En ejerlejlighed af den størrelse koster
vel i dag i Københavns Kommune, hvor jeg bor, et par millioner. Afdraget
over 20-30 år med en prioritetsrente på et par procent pro anno, er det
slet ikke uoverkommeligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 09:27

On Mon, 14 Nov 2005 22:26:23 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>tilfældighed at den slags stillinger er et problem at få besat i hovedstaden
>og de 6-7 største byer. Og så har vi slet ikke kigget på kassedamen,

Jeg svarede bare på påstanden at en almindelig villa kostede 8-10.000
om måneden og endda højere i lidt større byer (som f.eks. Kolding)....

Den påstand er jo, som jeg viste, forkert...

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 18:29

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hovedstaden
> og de 6-7 største byer. Og så har vi slet ikke kigget på kassedamen,

Sig mig:
De lavtlønnede, hvad har de med sagen at gøre?
Set fra et højreorienteret synspunkt?

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 15-11-05 19:51

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hovedstaden
>>

> Sig mig:
> De lavtlønnede, hvad har de med sagen at gøre?

Selv den højtlønnede skal vel også tørre røv, og til det formål skal de købe
toiletpapir, derfor har de brug for et sted at købe det

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 17:03

november 2005 at 16:51 +0100 wrote:
> [...]
>en
>omkostning for samfundet, langt mere end det er nødvendigt.

Jamen skal vi da så ikke bare blive enige om at det gør ejerne heller ikke
- rentefradrag og den slags?!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 17:48

> Jamen skal vi da så ikke bare blive enige om at det gør ejerne heller ikke
> - rentefradrag og den slags?!

Jamen så fjern da boligskatter og rentefradrag, det vil vi boligejere blive
glade for.

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 19:21

On Mon, 14 Nov 2005 17:02:43 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Jamen skal vi da så ikke bare blive enige om at det gør ejerne heller ikke
>- rentefradrag og den slags?!

Rentefradrag... )) Det bliver ikke til ret mange basseører.....
Du glemmer også "værdi af egen bolig" og "ejendomsskat"....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 17:04

Frank Løkkegaard on mandag 14. november 2005 at 17:02 +0100 wrote:
>Jamen skal vi da så ikke bare blive enige om at det gør ejerne heller
>ikke - rentefradrag og den slags?!

Og da slet ikke de af os, der købte ejerbolig i begyndelsen af 80'erne
(renten var i visse tilfælde på over 20%)

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-11-05 17:49

> Og da slet ikke de af os, der købte ejerbolig i begyndelsen af 80'erne
> (renten var i visse tilfælde på over 20%)

Ærlig talt, hvad har det med 2005 at gøre ?

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 19:22

On Mon, 14 Nov 2005 17:03:45 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Og da slet ikke de af os, der købte ejerbolig i begyndelsen af 80'erne
>(renten var i visse tilfælde på over 20%)

Og inflationen var på...?.....................

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 20:54

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> on mandag 14. november 2005 at
16:46 +0100 wrote:
> [...]
>cand. polér.
>Det er mange år siden, det har været et parti for "almindelige mannesker".

Det er jo egentlig underligt at det i din version af virkleigheden er
blevet til et opgør mellem uddannede og ikke-uddannede.
Det forekommer mildest talt besynderligt at det at have taget en
uddannelse og lært et eller andet, pr. defination er mistænkeligt og
nærmest diskvalificerende.
Hvor kommer dog den voldsomme foragt for viden og uddannelse dog fra?
Navnlig når man(jeg ved det i hvertfald) ved at man kan møde både det
højt begavede menneske og det mest stupide hos både de u-uddanende og de
uddannede?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 18:54

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Navnlig når man(jeg ved det i hvertfald) ved at man kan møde både det
> højt begavede menneske og det mest stupide hos både de u-uddanende og de

Du misforstår.
Jeg har ikke foragt for viden og uddannelse.
Men det er jo således, at det er disse klasser, der overvejende sidder på
flæsket.
Og er fortalere for en politik, der støtter egne klasseinteresser.
Og der må være tale om faktisk rigtig mange, der opfører sig således.
Men det undrer mig en anelse, at netop disse klasser, er så tyndhudede.
Samtidig med, at de udtrykker sig nedladende, og det der er værre, om de
svageste i samfundet.
Overdreven standsbevisthed?
Klassehovmod?
Jeg ved det ikke.
Men jeg ved, at nogle går langt, når det drejer sig om at beskytte klasse og
standsfæller.
Og jeg ved, at der finder, hvad jeg kalder misbrug af uddannelse, sted.
Især udpræget i DJØF kredse.
Men det passer vel stadig, at slår man en pisk ned i en flok hunde, hyler
den, der træffes?

MVH
Egon

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 20:57

november 2005 at 17:47 +0100 wrote:
>Jamen så fjern da boligskatter og rentefradrag, det vil vi boligejere
>blive
>glade for.

Ja, så længe renten er så lav - de af os der lånte til 20 % i 80'erne
kender en anden virkelighed…
Der var rentestigingerne kilde til tvangsauktioner…
Og nej nej, det var ike mig. Min frue og købte i 1985 og fik fuld gevinst
af rentefradraget - det betød at vi kunne sælge 15 år senere og gå derfra
med omkring en mille - delvist betalt af skatteyderne og ubeskattet.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 03:04

> Ja, så længe renten er så lav - de af os der lånte til 20 % i 80'erne
> kender en anden virkelighed.

Vi lever i 2005 Frank, har du stadig dine gamle lån ?

> [...]
> af rentefradraget - det betød at vi kunne sælge 15 år senere og gå derfra
> med omkring en mille - delvist betalt af skatteyderne og ubeskattet.

Ikke fra 1985, hvornår var det rentefradraget blev fjernet i topskatten og
hvornår var det vi fik den bundne opsparing.

Thorkild

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 20:58

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on mandag 14. november 2005 at 17:48 +0100 wrote:

>Aahh - en mindre by. Ifølg DSDE ligger indbyggertallet på godt
>50.000. Svarende til en almindelig københavnsk forstadskommune som
>Hvidovre.

DSDE??
Indbyggertallet ligger omkring de 62.000-63.000
Og så skrev jeg vist en af de lidt større nyer??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-05 21:16

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> DSDE??

Den Store Danske Encyclopædi.

> Indbyggertallet ligger omkring de 62.000-63.000

Hvilket er »godt« 50.000.

> Og så skrev jeg vist en af de lidt større nyer??

Ah, det er da byer som Odense, Ålborg og Århus ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 21:01

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 19:14 +0100
wrote:
>Hvis man f.eks. tager Kolding og slår op under villaer på www.home.dk
>så er huslejen under 8.000 på 9 ud af 12 huse.... (9 ud af 10 hvis man
>ser bort fra de 2 der ikke er bygget endnu)...!!!

ja ja, og så lægger du lige ejendomsskatter og renter/afdrag på lån til
udbetaling, ikke?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 22:02

On Mon, 14 Nov 2005 21:01:10 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>ja ja, og så lægger du lige ejendomsskatter og renter/afdrag på lån til
>udbetaling, ikke?

Ejendomsskatter m.m. ER medregnet..!!!! (Klik på knappen "økonomi")...

At afdrage et lån til udbetaling er vel ikke værre end et lån til
indskud....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 21:00

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on mandag 14.
november 2005 at 17:48 +0100 wrote:

>Ærlig talt, hvad har det med 2005 at gøre ?

ganske meget, fordi det for en ganske stor del af os var der hvor vi
grundlage de økonomiske muligheder fro at kunne handle videre - der blev
ganske enkelt akkumuleret enorme, skatteryderfinancierede værdier i vores
ejendom.
At rentefradraget ikke er så meget værd nu, skyldes jo at renten er lav -
det er jo langt fra givet at den fortsættermed at være det. Lav rente er
ikke en naturlov.å
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 03:07

> [...]
> ganske enkelt akkumuleret enorme, skatteryderfinancierede værdier i vores

Jeg er helt enig i inflationen spiste gælden af boliger købt i 70'erne, men
nu skriver vi altså 2005.

> At rentefradraget ikke er så meget værd nu, skyldes jo at renten er lav -
> det er jo langt fra givet at den fortsættermed at være det. Lav rente er
> ikke en naturlov.å

At rentefradraget er lavt skyldes ikke alene renten, værdien af
rentefradraget er mere end halveret.

Og så har verden få styr på inflationen, rentesatser, som vi så dem i
70'erne og 80'erne er en saga blot.

Følg lige lidt med tiden Frank.

Thorkild

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 21:09

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 19:19 +0100
wrote:
> [...]
>hovedbanegården (du behøver ikke engang at have en cykel)...
>
>Det er altså ikke så dyrt når bare du kommer vest for "Valby Bakke"...

Næhh, bortset fra at du jo skal regne med transportomkostningerne for
sædvanligvis to personer.
Skal regnestykket om hvor dyrt det er at bosætte sig det ene eller andet
sted, værfe reelt, bliver man pinedød nødt til at tage alle
"funktionsomkostninger" med.

jeg så eksempelvis et helårshus på Fanø for ikke så længe siden. Det ville
koste mere end 5.000 mdl. - men det vile koste mindst det samme i afledte
omostninger at flytte dertil + et ekstremt stort tidsforbrug for at
fastholde jobbene.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 22:15

On Mon, 14 Nov 2005 21:08:45 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
>koste mere end 5.000 mdl. - men det vile koste mindst det samme i afledte
>omostninger at flytte dertil + et ekstremt stort tidsforbrug for at

Et månedskort Nyborg-KBH koster 2.950 (men hvis man bor i Farum koster
det 795)... Så merudgiften er kun godt 2.000 kr....

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-05 22:31

> Et månedskort Nyborg-KBH koster 2.950 (men hvis man bor i Farum koster
> det 795)... Så merudgiften er kun godt 2.000 kr....

Nu ved jeg ikke hvilken verden i befinder jer i. Men lad os bare holde fast
i at godt og vel hver 1/3 i dette land altså bor alene! En person der
arbejder 37 timer i Netto kan IKKE bare låne en million, og 2000 kroner vil
vælte budgettet.

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 06:40

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Men lad os bare holde fast i at godt og vel hver 1/3 i dette land altså
> bor alene!

Og køber derfor næppe en /villa/ - men måske nok en ejerlejlighed.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lyrik

Dato : 15-11-05 12:00

> Og køber derfor næppe en /villa/ - men måske nok en ejerlejlighed.
> --
> Per Erik Rønne
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja de køber en ejerlejlighed i Malmø! For dem i KBH området har de ikke råd
til.

Hilsen
jens

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 19:11

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Ja de køber en ejerlejlighed i Malmø! For dem i KBH området har de ikke råd
> til.

Det har de skam sagtens råd til. Og jeg har altså så sent som for tre år
siden arbejdet som lærervikar på en folkeskole; på lærerværelset grintes
af disse påstande.

/Så/ lavtlønnede er lærere altså heller ikke. En lejlighed som denne
boede jeg i i årevis:

http://www.odinbolig.dk/bolig.asp?id=76&kat=2

--
Per Erik Rønne

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 18:39

> [...]
> i at godt og vel hver 1/3 i dette land altså bor alene! En person der
> arbejder 37 timer i Netto kan IKKE bare låne en million, og 2000 kroner

Der findes 2 slags højreorienterede.
1:
De virkelig velaflagte, der ikke bekymrer sig om andet end deres eget
velbefindende.
Og ikke aner noget som helst om, at for en del mennesker i dette land, er
100 kr mere end 5000 er for dem selv.
Det er dem, der altid taler om: Kun, bare, og man kan jo, og så den
evindelige, prioritering.
De aner ikke, hvad de taler om.
2:
De lønmodtagere, der ikke rigtig har sluppet mentaliteten fra stavnsbåndets
tid.
De ligger på maven for mester, ser op til de rigeste, og tror, at de selv
endag kan "komme derop".
I virkeligheden bliver de udnyttet som bare pokker.
Både økonomisk og som stemmekvæg.
De er i besiddelse af, hvad der vel kun kan kaldes en "bonderøvsmentalitet."

Jeg synes, det er forfærdeligt at se deres synspunkter om f.ex.
boligudgifter.
De er jo ganske enkelt ikke realistiske.
Men det er jo nemt, at hakke på andre, når man selv sidder godt i det.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 21:22

On Tue, 15 Nov 2005 18:38:44 +0100, "Egon Stich"
> [...]

>100 kr mere end 5000 er for dem selv.
>Det er dem, der altid taler om: Kun, bare, og man kan jo, og så den

Det er altså DIG Egon der ikke aner hvad du taler om.... Det er i
laaaaaaaaaaaaangt de fleste tilfælde KUN et spørgsmål om
prioritering..... Hvis du ikke tror på det så kom med et eksempel,
gerne opdigtet (men realistisk)...... Så skal jeg med glæde pille det
fra hinanden......

> [...]
>endag kan "komme derop".
>I virkeligheden bliver de udnyttet som bare pokker.

Taler du om dig selv...???

>Jeg synes, det er forfærdeligt at se deres synspunkter om f.ex.
>boligudgifter.

Tja.... Sandheden er ilde hørt....

>De er jo ganske enkelt ikke realistiske.

Så KOM med et realistisk bud....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 21:05

wrote:
> [...]
>hovedbanegården (du behøver ikke engang at have en cykel)...
>
>Det er altså ikke så dyrt når bare du kommer vest for "Valby Bakke"...

Det er sgu godtnok billigt - det er i hvertfald langt fra de almindelige
priser herover i Trekantsområdet - og det er vest for Valby Bakke.
Jeg er helt på det rene med at man selvfølgelig kan finde billige boliger,
men mængden er slet ikke betydende i forhold til at hævde at beboere i
almennyttigt byggeri, blot kan købe deres egen bolig - hvilket jo er
konteksten.
Nå jeg vidste det jo godt - at der ville ske det, at alle nu tog en tur på
ejendomsmæglernes hjemmesider og derpå præsenter en eller anden billig
bolig. Men sammenhængen, sammenhængen…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 22:20

On Mon, 14 Nov 2005 21:05:29 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Det er sgu godtnok billigt -

Det er bare PRISEN....

>det er i hvertfald langt fra de almindelige
>priser herover i Trekantsområdet - og det er vest for Valby Bakke.

Måske.... Det er også meget dyrere i Odense C.....

> [...]
>Nå jeg vidste det jo godt - at der ville ske det, at alle nu tog en tur på
>ejendomsmæglernes hjemmesider og derpå præsenter en eller anden billig

Det er ikke et enkeltstående eksempel, der er masser af dem....
Jeg valgte bare Nyborg fordi det er tættest på KBH (og IKKE på
"djævleøen").....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 21:09

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 19:22 +0100
wrote:
>Og inflationen var på...?.....................

Husker jeg ikke - men godt nok ikke 20 % - husker at Schlüter sagde at det
gik ufatteligt godt

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Alucard

Dato : 14-11-05 22:06

On Mon, 14 Nov 2005 21:09:29 +0100, "Frank Løkkegaard"
<fl@net.dialog.dk> wrote:

>Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 19:22 +0100
>

>Husker jeg ikke - men godt nok ikke 20 % - husker at Schlüter sagde at det
>gik ufatteligt godt

Pointen er et de 20% ikke reelt var 20% da en stor del blev "spist" af
inflationen....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-11-05 21:35

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on mandag 14. november 2005 at 21:15 +0100 wrote:
>Hvilket er »godt« 50.000.

>Ah, det er da byer som Odense, Ålborg og Århus ...

Arhhhh, nu synes jeg godt nok det begynder at lugte af insekterortik…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 15-11-05 00:11

> [...]
> Jacuzien, mens de tér sig som fordums godsejere og forlanger
> underpriviligerede lejere op på træhesten!

Kunne man forestille sig at nogen siger nej, fordi socialt boligbyggeri ikke
skal placeres på de dyreste byggegrunde?

> [...]
> Ågerpenge fordi de forhindrer de samme rente og værdistigningsfordele, som
> de selv nyder, til at tilflyde de sociale boligselskaber.

Hvis vi skal beskattes af boligens værditilvækst, skal vi så støttes, hvis
det går den anden vej? For mig at se, sker boligkøb for risikovillig
kapital, og jeg forventede da ikke, at samfundet greb ind, da min første
lejlighed viste sig at være en underskudsforretning.

> Endvidere har lejere ingen mulighed for at trække fra både her og der.
> Lejere betaler fuld skat. De boligejere som fordømmer lejerne er
> samfundsnassere i forhold til samme lejere.

Er der ikke noget, der hedder boligstøtte?

> "De er associale, overforbrugende, skadedyr, som vil avle flere skadedyr."
> Sidste sætning er for at bringe balance i tingene overfor de lejere som
> stadig lægges for had.

Man fristes næsten til at spørge, om rønnebærerne er sure?

/KH

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-05 11:59

"Hornbech - Nuuk" <Hornbech1@greennet.gl> skrev i en meddelelse
> Man fristes næsten til at spørge, om rønnebærerne er sure?
>
> /KH
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mener du med hensyn til at man kalder Godthåb for Nuuk?

Hilsen
Jens

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 17-11-05 10:49

> Mener du med hensyn til at man kalder Godthåb for Nuuk?

Ikke forstået?

/K

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:48

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 22:06 +0100
wrote:
>Pointen er et de 20% ikke reelt var 20% da en stor del blev "spist" af
>inflationen....

Så stor var inflationen trods alt ikke - jeg ved det, vi gjorde det selv

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:49

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 22:15 +0100
wrote:
>Et månedskort Nyborg-KBH koster 2.950 (men hvis man bor i Farum koster
>det 795)... Så merudgiften er kun godt 2.000 kr....

Ja, gange to, hvis man antager at begge ægtefæller arbejder. Og det er vel
ikke nogen helt forkert antagelse?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 06:40

> [...]

> Ja, gange to, hvis man antager at begge ægtefæller arbejder. Og det er vel

Med to ægtefæller giver det to indtægter - og to fradrag for
kørselsomkostninger ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 09:36

On Tue, 15 Nov 2005 06:40:00 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Med to ægtefæller giver det to indtægter - og to fradrag for
>kørselsomkostninger ...

Netop...

Fra : Alucard

Dato : 15-11-05 09:58

Så er der jo også TO indtægter... )

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:47

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 22:02 +0100
wrote:
>Ejendomsskatter m.m. ER medregnet..!!!! (Klik på knappen "økonomi")...

Det havde jeg overset

>At afdrage et lån til udbetaling er vel ikke værre end et lån til
>indskud....

Åh, der kan nu være betragtelige forskelle i lånets størrelse

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:51

Alucard <alucard44@hotmail.com> on mandag 14. november 2005 at 22:19 +0100
wrote:
>Det er ikke et enkeltstående eksempel, der er masser af dem....
>Jeg valgte bare Nyborg fordi det er tættest på KBH (og IKKE på
>"djævleøen").....

Jeg er udmærket klar over at der kna findes billige ejerboliger - men jo
ikkenoget der batter noget i forhold til at de almennyttige boliger skal
gøres til ejerboliger. Alene det at de almennyttige boliger stort set
ligger i byerne, gør det jo alt andet lige dyrere. Går da ud fra at en
omdannelse skal ske på markedsvilkår?!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-05 06:40

> [...]

> gøres til ejerboliger. Alene det at de almennyttige boliger stort set
> ligger i byerne, gør det jo alt andet lige dyrere. Går da ud fra at en

Er du klar over at omdannes de almennyttige boliger {eller bare de
fleste af dem i hver opgang} til ejerboliger, så vil prisen på
ejerboliger falde ganske betragteligt?
--
Per Erik Rønne

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:52

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> on mandag 14. november 2005 at 22:30 +0100
wrote:
> [...]
>i at godt og vel hver 1/3 i dette land altså bor alene! En person der
>arbejder 37 timer i Netto kan IKKE bare låne en million, og 2000 kroner

Præcis min pointe!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:55

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> on tirsdag 15.
november 2005 at 3:07 +0100 wrote:
> [...]
>rentefradraget er mere end halveret.
>
>Og så har verden få styr på inflationen, rentesatser, som vi så dem i

Jamen jeg har da ikke hævdet andet??

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 09:35

> Jamen jeg har da ikke hævdet andet??
>
> --

Jeg synes du skal gå et par trin tilbage i denne tråd hvor du skrev.

TP: >Ærlig talt, hvad har det med 2005 at gøre ?

Frank:

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 04:55

november 2005 at 3:04 +0100 wrote:
> [...]
>og
>hvornår var det vi fik den bundne opsparing.

Naturligvis har jeg da ikke mine gamle lån. Det skrev jeg nu heller ikke.
Men i kraft af rentefradragene var det muligt at købe huset, blive boende
og sikre en fin opsparing. Der er jo ikke noget nyt i at de af os der fik
købt - og "overlevede" dengang er blevet særdeels godt stillet. Jeg er er
i hvert fald!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 15-11-05 09:28

> [...]
> købt - og "overlevede" dengang er blevet særdeels godt stillet. Jeg er er

Det er helt rigtigt, og der kan man tale om en skattebegunstiget gevinst,
inflationen spiste ganske enkelt lånet.

Thorkild

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 17-11-05 12:39

Lyrik skrev:

> [...]
> Jacuzien, mens de tér sig som fordums godsejere og forlanger
> underpriviligerede lejere op på træhesten!

Det er altså en gang sludder. Mange køber fordi der ikke er et frit
udlejningsmarked i Kbh., lejelejlighed (til priser der kan konkurrere
med ejerbolig) får man kun hvis man har været skrevet op i 20 år
eller kender nogen.

> [...]
> Ågerpenge fordi de forhindrer de samme rente og værdistigningsfordele, som
> de selv nyder, til at tilflyde de sociale boligselskaber.

Til gengæld løber de ingen risiko hvis priserne falder en dag. En del
mennesker som købte midt i 80erne kunne ikke flytte i mange år, deres
bolig var mindre værd end gælden.

> [...]
> Sidste sætning er for at bringe balance i tingene overfor de lejere som

Til gengæld _er_ det almene byggeri jo understøttet over skatterne.

Som jeg ser det er et af Kbh's (og muligvis andre større byers)
problemer at der i realiteten ikke eksisterer et privat
udlejningsmarked, det kan simpelt hen ikke betale sig. Min kone er
udstationeret i Basel (Schweiz), og der er der ganske meget privat
udlejning. Hun har en moderne lejlighed på ca 80kvm, 15 minutter fra
centrum med sporvogn, til ca 9000 kr/måned. Den blev fundet med 2mdrs
varsel. Vil man bo billigere flytter man over grænsen til Frankrig.

Vi selv bor i andelslejlighed (som vi fik med held) lidt nord for Kbh.
Det var et valg, skulle vi starte virksomhed eller købe hus?

Jeg ville ikke have noget mod at afskaffe rentefradraget mod en
tilsvarende sænkelse af skatterne - f.eks. på bundfradrag. Det er
efter min mening ikke statens opgave at gøre en boligform mere eller
mindre attraktiv i forhold til en anden.

/Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-05 16:28

<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
> udlejningsmarked i Kbh., lejelejlighed (til priser der kan konkurrere
> med ejerbolig) får man kun hvis man har været skrevet op i 20 år

Et frit udlejningsmarked får man kun, hvis huslejerne gives fri.

> Som jeg ser det er et af Kbh's (og muligvis andre større byers)
> problemer at der i realiteten ikke eksisterer et privat
> udlejningsmarked

Vi har også kun 20% ejerboliger i Københavns kommune - vi er ganske
simpelt underforsynede;-(.
--
Per Erik Rønne