Kommunalvalget Lyngby-Taarbæk
Fra : Lyrik

Dato : 12-11-05 21:15

De konservative stinker. De har siddet for mange år. Ingen er mere
verdensfjerne end ingeniører, hvilket borgmester Rolf Aagaard Svendsen-(C.)
er et godt billede på.)

Tandemparret Soc. + Con. har støttet hinanden til magten og holdt andre uden
for indflydelse i en årrække.

Hvis nu S. går 2 frem og C. går 2 tilbage, kunne man risikere at Rolf Aagard
Svendsen fortsatte regimentet.. Tilsammen har de 12 mandater lige nu. Der
er 21 mandater i alt.

DF's højeste intention er morgensang i skolerne, så det kan jeg ikke bruge
til ret meget.

Nej jeg vil stemme på SF. Så sikrer jeg mig at deres stemmer ikke går til de
konservative.

Jeg stemmer på:
Niels Dichov Lund.
Som de eneste har SF bemærket sig at nærdemokratiet skal styrkes ved de nye
regler i forbindelse med kommunesammenlægningerne, som ikke berører
Lyngby-Taarbæk.
Han skriver:
"Sammen med Kommunalreformen er der fremkommet forslag til yderligere
borgerdeltagelse og nærdemokrati. Selv om kommunen ikke skal sammenlægges,
skal denne tematik også tages op straks i 2006 i flest mulige sammenhænge."

Hilsen

Jens

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-11-05 23:45

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> borgerdeltagelse og nærdemokrati. Selv om kommunen ikke skal sammenlægges,
> skal denne tematik også tages op straks i 2006 i flest mulige

I forvejen kan borgerne i kommunen vel bare ringe til udvalgsformændene i
byrådet, hvis man har et forslag eller et problem. At lægge
borgerdeltagelsen i formelle rammer øger bare tidsforbruget og
omkostningerne, som denne SF-teknokrat står for.

Her en kandidat med mærkesager som du selv ofte støtter op om:

Bodil Kornbek
Kristendemokraterne (K)

Alder:
44 år

Opstiller i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
og
Region Hovedstaden

Bopæl:
Virum

Mine 3 mærkesager

1...
En sundhedssektor med patienten som samarbjedspartner. Der skal sikres langt
større kontinuitet i patientbehandlingen, så der både skabes tryghed, og
risikoen for fejlbehandling på grund af skiftende læge- og plejeteams
minimeres.

2...
Udmøntningen af velfærdspolitikken sker langt overvejende i kommunerne. Jeg
vil sikre fleksible børnepasningsordninger, tid til ordentlig pleje af vore
ældre, fokus på folkeskolens miljø, materialer og inddragelse af forældrene
i skolearbejdet.

3...
Integration er et socialt anliggende. Jeg vil sikre ordentlige forhold for
de hjemløse, psykisk syge, udsatte børn og de indvandrere, som har svært ved
at komme ind på arbejdsmarkedet. De frivillige foreninger skal mere på banen
i det sociale arbejde