Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvad bestemmer hvilket års selvangivelse m~
Fra : anders

Dato : 22-01-06 12:30

Hej

Hvad bestemmer hvilket års selvangivelse min løn skal regnes med på?

Når jeg arbejder i december og min løn bliver udbetalt f.eks. den 30/12 er
jeg ikke i tvivl, men hvad hvis lønnen bliver forsinket og først bliver
udbetalt f.eks. den 3/1? Så skal lønne vel stadig regnes med på først
kommende selvangivelse?
Eller hvis arbejdsgiveren laver ged i det og vælger først at udbetale lønnen
sammen med de timer man har haft i januar, hvad så?

Mvh
Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-01-06 14:46

In article <43d36cbe$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>, anders wrote:
> [...]
> Eller hvis arbejdsgiveren laver ged i det og vælger først at udbetale lønnen
> sammen med de timer man har haft i januar, hvad så?

Lønnen belaster virksomheden i det afsluttede år. Det er også der du har tjent
dem, altså køres de på der. Udbetalingstidspunktet betyder ikke det store,
da Danmark ikke kører med cigarkasseøkonomi længere.

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-06 18:37

> [...]

> dem, altså køres de på der. Udbetalingstidspunktet betyder ikke det store,
> da Danmark ikke kører med cigarkasseøkonomi længere.

Cigarkasseøkonomi?

Fra : Poul Christensen

Dato : 22-01-06 18:47

"anders" <junk@xotminusdette.dk> wrote in

> [...]
> Eller hvis arbejdsgiveren laver ged i det og vælger først at udbetale
> lønnen sammen med de timer man har haft i januar, hvad så?

Udgangspunktet er beskatning på udbetalingstidspunktet

Her er et link til SKAT's ligningsvejlednings afsnit om periodisering
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=103949&vID=200973&i=74#i103949

mvh
poul christensrn