Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pålægges der moms på kørselpenge?
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-06 21:07

Hej,

Jeg arbejder som freelance fotograf og opkræver 3,15 kr (skattefrit) pr.
kørt kilometer hos mine kunder når jeg er ude og fotografere. Nu er jeg
blevet momsregistreret - og så vil jeg høre, om jeg skal opkræve moms af de
penge, som jeg tager i kørsel.

Altså: Skal jeg blot opkræve 25% moms for mit honorar, eller skal der lægges
25% moms oven i både honoraret OG de skattefri kørselspenge?

hilsen Jacob

Fra : Claus Agerskov

Dato : 18-01-06 10:05

"jacob" <ni> wrote:

> [...]
> kørt kilometer hos mine kunder når jeg er ude og fotografere. Nu er jeg
> blevet momsregistreret - og så vil jeg høre, om jeg skal opkræve moms

Da spørgsmålet er erhvervsrelateret, bør du stille det i dk.erhverv, hvor du
formodentlig vil få bedre svar.

De herligste hilsner