Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skatte gæld
Fra : Mehmet Kurt

Dato : 11-01-06 00:11

Hejsa jeg står og skyler knap 250.000 kronet til told og skat. Mit spørgsmål
er således...

Hvis jeg går ud og køber et hus, men har en afdragsordning med
skattevæsenet, kan de så tage udlæg i huset
så længe man overholder aftalen???

mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-01-06 17:33

Den 11-01-06 00.10 skrev Mehmet Kurt følgende:

> Hvis jeg går ud og køber et hus, men har en afdragsordning med
> skattevæsenet, kan de så tage udlæg i huset
> så længe man overholder aftalen???

Så vidt jeg husker, kan de godt, men det vil vist sjældent ske, hvis man
overholder afdragsordningen. Prøv at spørge i news:dk.videnskab.jura,
der kan du sikkert få et juridisk korrekt svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-06 23:50

In article <43c43ef1$0$38670$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Mehmet Kurt wrote:
> [...]
> er således...
>
> Hvis jeg går ud og køber et hus, men har en afdragsordning med
> skattevæsenet, kan de så tage udlæg i huset

Du har vel ingen friværdi ?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-06 02:20

Den 11-01-06 23.49 skrev Povl H. Pedersen følgende:

> Du har vel ingen friværdi ?

Det betyder ikke så meget med hensyn til, om de må. Det er mere lysten,
der påvirkes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug filtre i Outlook Express til at holde styr på dine mails og til at

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-01-06 18:56

In article <43c5aebe$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kim Ludvigsen wrote:

> Det betyder ikke så meget med hensyn til, om de må. Det er mere lysten,
> der påvirkes.

Næh, men de kan ikke hente noget i huset sålænge der ikke er nogen
friværdi at gøre udlæg i.