Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankgaranti??
Fra : KH

Dato : 06-01-06 12:00

Vi skal til at købe en andelsbolig. Andelsboligen er ikke færdigbygget, og
derfor skal vi stille en bankgaranti.
Vi har pengene til selve andelen.
Banken vil have os til at betale 1.000,- i oprettelse samt 1,5 % i rente. De
låser så de 300.000,- i den periode som projektet kører. Dvs. banken holder
på vores penge og vil have at jeg skal betale renter for mine egne
penge???!!! Beløbet vil løbe op i ca. 6.000,- inden byggeriet er færdigt.
Jeg er ikke interesseret i at betale før tiden (konkurser osv.)

Hvilke alternativer findes der?? Banken kender ingen.

Mvh

Klaus

Fra : Nicolai Barfod

Dato : 06-01-06 20:54

KH wrote:
> [...]
> Jeg er ikke interesseret i at betale før tiden (konkurser osv.)
>
> Hvilke alternativer findes der?? Banken kender ingen.

Jeg stod i samme situation for et år siden og fik præcis samme
"tilbud" fra min egen bank (Amagerbanken). Jeg drøftede sagen med
salgsmedarbejderen (hos NCC), han sagde at han havde en aftale med
en lokal filial af BGbank. Her betalte jeg 2000 i gebyr, men til
gengæld fik JEG 1,5 % i rente af mine bundne penge. Noget mere
rimeligt, synes jeg.

Så prøv at spørge sælger eller prøv andre banker.

mvh
Nicolai

Fra : KH

Dato : 06-01-06 23:10

> Jeg stod i samme situation for et år siden og fik præcis samme
> "tilbud" fra min egen bank (Amagerbanken).

He he. Samme bank.

Jeg tror jeg prøver en anden. Takker.

Mvh

Klaus

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-01-06 09:36

In article <dpliik$2d17$1@newsbin.cybercity.dk>, KH wrote:
> [...]
> Jeg er ikke interesseret i at betale før tiden (konkurser osv.)
>
> Hvilke alternativer findes der?? Banken kender ingen.

Du låner pengene nu, sætter dem på et depot der ligger bag garantien,
og scorer så renten her. Evt investeringsbeviser hvis du ikke vil lave
aktiv kurspleje. Så ville du i år let kunne ligge på over 2% år-til-dato.

Fra : KH

Dato : 10-01-06 22:08

Jyske Bank har lige givet mig det gratis mod at jeg flytter bank. Så mon
ikke jeg gør det??!!

Mvh

Klaus