Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Netbank-konto i Tyskland
Fra : Ivar Hesselager

Dato : 04-01-06 22:02

Jeg er interesseret i at oprette en indlånskonto i en netbank i Tyskland.
Jeg skal bruge den ved nethandel, hvor bankoverførsler er den foretrukne
betalingsform.

Jeg bruger af og til Skandiabanken (som jeg synes er en fin bank)til
SWIFT-overførsler men de vil ikke lave overførsler på under 1000 kr.

Jeg har mailet med Raiffeissenbank, men de vil ikke oprette en konto til
mig.

Er der nogen der har gode erfaringer med en tysk netbank og som kan give
mig et link.

mvh

Ivar Hesselager
--
Sendt med Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Jonas Rasmussen

Dato : 04-01-06 22:13

"Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@nospammedie.dk> skrev i en meddelelse
newss2vgppo0xtdc4g@ivarsnotebook...
> [...]
> mig.
>
> Er der nogen der har gode erfaringer med en tysk netbank og som kan give

For at få en netbank i DE skal du have fast ejendom, arbejde eller
pensionist/efterlønner, samt DE skattenummer.

Det har jeg

vh JR

Fra : Mark Beaumont

Dato : 05-01-06 04:26

Ivar Hesselager wrote:
> Jeg bruger af og til Skandiabanken (som jeg synes er en fin bank)til
> SWIFT-overførsler men de vil ikke lave overførsler på under 1000 kr.

Minimumsbeløbet i SkandiaBanken, for overførsel til udlandet er kun
100 kr.

http://www.skandiabanken.dk/335.asp?page_id=335

Vh Mark

Fra : Ivar Hesselager

Dato : 06-01-06 00:33

Thu, 5 Jan 2006 04:26:14 +0100, Mark Beaumont <no@email.invalid> skrev:

> Minimumsbeløbet i SkandiaBanken, for overførsel til udlandet er kun
> 100 kr.
>
> http://www.skandiabanken.dk/335.asp?page_id=335
>
> Vh Mark
Tak for oplysningen. De har tidligere haft en grænse på 1000 kr., det er
rart for mig at de har ændret det, men ærgeligt, at de ikke har fortalt
mig om det i deres nyhedsbrev.

Hilsen Ivar

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 08-01-06 12:27

Ivar Hesselager wrote:

> Tak for oplysningen. De har tidligere haft en grænse på 1000 kr., det
> er rart for mig at de har ændret det, men ærgeligt, at de ikke har
> fortalt mig om det i deres nyhedsbrev.

Sydbank har en såkaldt grænsekonto. Men da jeg undersøgte det sidst (med
samme formål som dit for øje), var det ikke så attraktivt. Så
Skandiabanken er stadig nummer et. Det ville imidlertid være rart blot
at kunne overføre til Tyskland ved hjælp af et kontonummer/BLZ.

/Kjeld

Fra : Leonard

Dato : 08-01-06 13:04

Kjeld Borch Egevang <kjeldSLET@DETTEmail4us.dk> wrote:

>Det ville imidlertid være rart blot
>at kunne overføre til Tyskland ved hjælp af et kontonummer/BLZ.

Hvis tyskerne bare kunne lære at opgive IBAN/swiftnr så er det ikke
noget problem at oprette en EUR-overførsel til 15 kr. i de fleste
netbanker.
Men jeg har været udefor tyske netbutikker, der ikke kunne finde ud af
at give den oplysning, heller ikke selvom jeg havde oprettet en ordre
til 1.400 euro, det må jo være fordi de ikke vil tjene de penge
--
Leonard, Kerteminde

Jeg ved ikke meget om økonomi,
jeg har bare brugt rigtig mange penge i tidens løb

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 08-01-06 18:33

On Fri, 06 Jan 2006 00:33:05 +0100, "Ivar Hesselager"
<ivar.hesselager@nospammedie.dk> wrote:

>Tak for oplysningen. De har tidligere haft en grænse på 1000 kr., det er
>rart for mig at de har ændret det, men ærgeligt, at de ikke har fortalt
>mig om det i deres nyhedsbrev.

Mon ikke bare du har "glemt" at læse det?

http://skandiabanken.dk/images/customer/3_Nyhedsbrev_02_2005.pdf

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-01-06 18:23

> [...]

>Tak for oplysningen. De har tidligere haft en grænse på 1000 kr., det er
>rart for mig at de har ændret det, men ærgeligt, at de ikke har fortalt

Jeg læste om det i deres nyhedsbrev, husker dog ikke hvornår.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/