nybagt husejer - rentefradrag
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 02-01-06 16:53

Hej NG

Er lidt på herrens mark

Har købt hus sammen med min kæreste. Lånet er totalkredit 4%
fastforrentet med 10 års afdragsfrihed.

I bidrag og renter betaler vi 40.000 om året til Totalkradit
(afdragsfri periode), dette beløb har jeg delt i 2 og trukket fra på
hver vores forskudsregistreringer (fik af vide i banken det var korrekt
at både renter og bidrag er fradragragsberettiget)

Herforuden har vi et boliglån på, herfra har jeg opgivet de
renteudgifter (sum 2006) der står på ydelsestabellen.

Da vi købte huset i juli måned ændrede vi ikke vores skattekort, vi
forventer derfor at få en pæn slat tilbage.

Det jeg er usikker på er at jeg synes at vores fradrag er blevet
mistænkeligt højt, og jeg vil ikke risikere at blive bonnet med en
klækkelig efterskat næste år

vh Henrik

Fra : Leonard

Dato : 02-01-06 19:32

henrik@bianca27.dk wrote:

>Det jeg er usikker på er at jeg synes at vores fradrag er blevet
>mistænkeligt højt, og jeg vil ikke risikere at blive bonnet med en
>klækkelig efterskat næste år

Tag en tur forbi det lokale SKAT og få dem til at regne efter og spørg
ind til hvilke tal der skal bruges i hvilke felter.
--
Leonard, Kerteminde

Jeg ved ikke meget om økonomi,
jeg har bare brugt rigtig mange penge i tidens løb

Fra : Ole C

Dato : 04-01-06 11:28

henrik@bianca27.dk skrev blandt andet:

> Det jeg er usikker på er at jeg synes at vores fradrag er blevet
> mistænkeligt højt, og jeg vil ikke risikere at blive bonnet med en
> klækkelig efterskat næste år

Her:
http://www.magnus.dk/produkter/download/index.html
kan I hente et glimrende og gratis skatteberegningsprogram, så I kan
kontrollere om fradraget er korrekt.
--
vh
Ole C