Sletning af poster i access database
Fra : Michael Petersson

Dato : 12-06-01 20:18

Hej

Jeg har en database som vedligeholdes af forsk. brugere via formularer, hvis
nu jeg gerne vil have at brugerne også kan slette post i databasen, hvordan
griber jeg så dette an.

--
Mange hilsner
Michael

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-01 22:57

Michael Petersson wrote:

> [...]
> nu jeg gerne vil have at brugerne også kan slette post i databasen, hvordan

brug f.eks request.querystring til at finde ud af hvilken post det er
brugeren gerne vil slette:

<%   option explicit
   SQL="delete * from table where IDPost=" request.querystring("IDPost")

   'kode der eksekverer SQL'en af.
%>
<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>
<% call SletPost() %>
<P>Post slettet</P>
</BODY>
</HTML>

Hvis denne fil f.eks hedder slet.asp kan du så slette posten med
IDPost=5 ved at åbne siden som:
<http://www.mitdomaene.dk/slet.asp?IDPost=5>

Jeg håber det gav dig en idé
--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Michael Petersson

Dato : 13-06-01 18:18

Tak for information, jeg kan dog ikke helt få det til at virke
Jeg kan oplyse at databasen hedder test, det samme gør tabellen, og det felt
som der kan slettes efter postid

Jeg har forsøgt med flere forsk. kobinationer uden at få det til at virke

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B26903F.552705E3@hoffmann.ac...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-06-01 20:36

Michael Petersson wrote:

> Tak for information, jeg kan dog ikke helt få det til at virke
> Jeg kan oplyse at databasen hedder test, det samme gør tabellen, og det felt
> som der kan slettes efter postid

Kom med det kode du har skrevet, så skal vi nok finde fejlen.
Det ville også lige være rart at vide hvad type postid er.

Fra : Michael Petersson

Dato : 13-06-01 20:47

Hermed 1000 spørgsmål til koden
Jeg har gemt siden som slet.asp, og kalder den med det du har angivet,
tabellen hedder databasen hedder test, det gør tabellen også, og i denne er
der 2 poster første post hedder postid, og anden hedder tekst. jeg går iflg
koden udfra at det er postid som angives, men hvordan skal sql linien så se
ud.
Og hvad er det der bliver kaldt i call sletpost () ???
På forhånd tak for hjælpen

<%

nyhedsmeddelelse:3B27C087.7BC1A25@hoffmann.ac...

Fra : lars hoffmann

Dato : 14-06-01 08:16

Michael Petersson wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hermed 1000 spørgsmål til koden

ok. du får lige et fuldbyrdet eksempel på hvordan det kan gøres:

<%@ Language=VBScript %>
<% option explicit%>

<%
sub Deletetest(IDPost)
dim ADOCon
'Database Conection

dim sSQL

set ADOCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'Creates the connection object

call ADOCon.Open("DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=" &
server.MapPath("database\test.mdb"))
'Opens the conection

sSQL= "DELETE * FROM test WHERE IDPost="& IDPost;"

ADOCon.Execute(sSQL)
      'Executes the SQL

      sSQL="DELETE * FROM Ofertas WHERE IDpelicula=" & IDPeli & ";"

      ADOCon.Execute(sSQL)
      'Executes the SQL

      sSQL="DELETE * FROM Peliculas WHERE IDpelicula=" & IDPeli & ";"

      ADOCon.Execute(sSQL)
      'Executes the SQL

      sSQL="DELETE * FROM Cambios WHERE IDPeli=" & IDPeli & ";"

      ADOCon.Execute(sSQL)
      'Executes the SQL

      ADOCon.Close
      set adocon=nothing
      'Closes and destroy the connection

   end sub
%>

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : lars hoffmann

Dato : 14-06-01 08:16

Fra : lars hoffmann

Dato : 14-06-01 08:24

Michael Petersson wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hermed 1000 spørgsmål til koden

beklager, posten smuttede afsted før jeg fik skrevet færdig.
ignorer foregående post og læs denne:

ok. du får lige et fuldbyrdet eksempel på hvordan det kan gøres. Dette
eksempel bruger den database der ligger i database/test.mdb, set ud fra
websidens homedir. Endvidere skal IDPost være en numerisk(eller autonumerisk)
værdi.

<%@ Language=VBScript %>
<% option explicit%>

<%
[...]

'Dette er den sætning der skal eksekveres.

[...]

<TITLE>Sletteeksempel</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<%
if request.querystring("IDPost") <> "" then
call Deletetest(request.querystring("IDPost")) %>
<P>Post nummer <%=request.querystring("IDPost")%> er blevet slettet.</P>
<% else %>
<P>Der er ikke blevet slettet noget.</P>
<% end if %>
</BODY>
</HTML>